Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af RocketCat
#180926
Fik lige en ret kedelig mail fra Sony:
Hej Frederik,

Tak for din e-mail hvor du giver udtryk for din utilfredshed med håndteringen af din sag samt kvaliteten af dit TV.

Jeg er ansvarlig for Sonys serviceplatform her i Norden og kontakter dig da du har bedt vore medarbejdere om at eskalere sagen.

Jeg vil indledningsvist bekræfte at dit oprindelige tv blev sendt til service da vi ud fra fejlsøgningen ikke kunne afgøre hvorvidt der var tale om en fejl på produktet.

Vi har som tidligere oplyst været i tæt dialog med vores tv fabrik omkring din sag under hele forløbet.

Vore ingeniører på tv-fabrikken ønskede at fysisk inspicere dit oprindelige tv, hvilket var forbundet med en længere håndteringstid, hvorfor vi valgte at tilbyde dig at bytte tv’et således at du hurtigt kunne få glæde af dit nye Sony tv igen.

Da du i forbindelse med ibrugtagelsen af det nye tv også registrerede lignende symptomer var vi opmærksomme på at der muligvis ikke var tale om en fejl på produktet. Da det imidlertid ikke var muligt at afgøre hvorvidt der var tale om en fejl uden at fysisk undersøge produktet, valgte vi at lade vor service partner udføre en grundig undersøgelse af produktet. Undersøgelsen af dit nye tv har påvist at der ikke er tale om en fejl på produktet.

Som nævnt har vi i mellemtiden fået svar fra tv-ingeniørerne på vores fabrik som har afsluttet inspektionen af dit oprindelige tv og ligeledes har konstateret at der ikke var tale om en fejl på tv’et.

Da du har givet udtryk for at de nævnte knirkelyde er til gene for dig har vi som goodwill valgt at lægge lyddæmpende materiale i tv’et for at du skal få optimal glæde af dit tv.

Sony har som producent og garantiudsteder pligt til at sikre at eventuelle fejl og mangler udbedres i henhold til Sonys garantivilkår.
Da vore udførlige undersøgelser bekræfter at der hverken er tale om en fejl eller en mangel på dit tv, må jeg informere dig om at Sony til fulde har opfyldt garantiforpligtigelserne og derfor ikke kan imødekomme yderligere krav om servicering eller ombytning af dit tv.



Med venlig hilsen / Med vänliga hälsningar / Best Regards



Filip Lauridsen
Country Service Network Representative
Customer Service Europe
Det kan da ikke være rigtigt at de bare efterlader os med et fejlbehæftet produkt?
Af Bent odense
#180928
Desværrer når du nok ikke vider.Men synes ikke du skal opgive,Men hvor skal man så gå hen.Men ved ikke om de synes,At det er en mærkelig,Underlig fejl som de ikke har set før,Og så på to tv.Du må skrive tilbage til dem. :((
Af topbruger
#180931
Sony har tydeligt erkendt, at knirken er en fejl ved TV'et. Ellers ville de aldrig have forsøgt at reparere det. At de nu taler om Goodwill er ren taktik for at få dig til at tro, at Sony ikke er ansvarlig. Jeg vil råde dig til at læse om dine rettigheder du har som forbruger på http://www.forbrug.dk/. Ring evt til Forbrugerhotline - de er gode til at hjælpe og forklare reglerne. Jeg har selv tidligere haft en sag kørende med en forhandler, hvor der først blev handlet efter jeg havde klaget til Forbrugerklagenævnet. Det koster 160 kr, som du får retur hvis du får medhold i klagen.
Af RocketCat
#180934
topbruger skrev:Sony har tydeligt erkendt, at knirken er en fejl ved TV'et. Ellers ville de aldrig have forsøgt at reparere det. At de nu taler om Goodwill er ren taktik for at få dig til at tro, at Sony ikke er ansvarlig. Jeg vil råde dig til at læse om dine rettigheder du har som forbruger på http://www.forbrug.dk/. Ring evt til Forbrugerhotline - de er gode til at hjælpe og forklare reglerne. Jeg har selv tidligere haft en sag kørende med en forhandler, hvor der først blev handlet efter jeg havde klaget til Forbrugerklagenævnet. Det koster 160 kr, som du får retur hvis du får medhold i klagen.
Præcis min tanke - for havde de virkeligt ikke fundet noget, så havde de nok ikke lavet noget!

Og heldigvis er det købt i Sony Center - så det er Sony der "hænger" på mig i hele forløbet :)

Spørgsmålet er nu bare om jeg i virkeligheden får mere ud af at vride den stakkels Filip over mail, eller om jeg skal køre ud med det i butikken og tage mit sørgeligste tøj og gøre krokodille tårerne klar? :)
Af Bent odense
#180936
De er den beste mulighed du har,Så kan de jo prøve at sende aben vider,
De er til at snakke med,Hvis man kommer med et problem.Det har jeg oplevet i sony center odense.Prøv at spørge hvad de skal have i kr i byt,At du tager et HX855 med hjem. :)
Senest rettet af Bent odense 29. jan 2013, 15:33, rettet i alt 1 gang.
Af RocketCat
#180937
Bent odense skrev:De er den beste mulighed du har,Så kan de jo prøve at sende aben vider,
De er til at snakke med,Hvis man kommer med et problem.Det har jeg oplevet i sony center odense.
Tak for tippet!

De plejer skam også at være flinke her i Aalborg, så må se dem an imorgen :)
Af allo
#180966
kan du ikke optage lyden/problemet på video??? - et godt bevis...
Af RocketCat
#181243
Det er sgu svært - er ikke til at ane hvornår det kommer, og om der kommer mere end et knirk - har dog en video hvor jeg let trykker bagpå tv'et da det fremkalder samme lyd
Af allo
#181254
jeg tænkte bare at ud fra hvad du har beskrevet ("...Tv'et fortsætter med at knirke efter man har slukket det - i mange timer - MANGE timer over 24..." og "...nogle gange er der måske 5-10 minutter hvor der ikke er noget, og så er det flere minutter hvor der kun er nogle sekunder mellem knirk....") så burde det kunne lade sig at gøre...

det er tricky (tit og ofte) at tage gode billeder/videos af skærmen - men video'er af lyden er lige til...
#255086
Hej RocketCat

Jeg har været det hele igennem i 2011 med et Sony NX800 købt hos Cinemagic.
TV'et knirkede og gav voldsomme smæld. Sony fik det ind til check, og de skiftede LCD panelet i det. Det hjalp i ganske kort tid, hvorefter jeg klagede over det igen.
Jeg kan se, at vi har talt med den samme mindre servicemindede person hos Sony - Filip.´
"Hej Thomas,

Tak for at du kontakter os ang. din oplevelse af dit KDL-40NX800 tv.

Jeg kan bekræfte at det oprindelige panel i dit tv havde en svaghed som bevirkede at tv’et ”knirkede” meget. Der blev i forbindelse med reparationen derfor isat et nyt og forbedret panel hvor denne svaghed er afhjulpet.

Det forholder sig imidlertid således at der stadig vil forekomme knirke-lyde fra tv’et da de komponenter som er brugt, for at opnå det unikke design og høje billedkvalitet på tv’et, henholdsvist udviser og trækker sig sammen når tv’et varmes op eller køles ned.
De nævnte knirke-lyde er altså en fysisk effekt af den teknologi som bruges i tv’et.

Jeg beklager at knirke-lydene er til gene for jer, men må desværre afvise jeres krav om at servicere eller bytte produktet da der ikke er tale om en fejl.

Med venlig hilsen
Filip Lauridsen
Assistant Manager of Customer Support
Sony Nordic A/S"

Mit svar til ham:
"Hej Filip
Tak for dit svar af den 28.7.2011.
Vi har nu talt med Forbrugerklagenævntet, og jf. deres jurist har vi krav på først at få repareret vores tv – dette er jo sket. Hvis fejlen ikke udbedres, og det er den ikke, har vi jf. købeloven ret til at hæve købet.
Tv´et knirker nu igen så meget, at vi må slukke det 2 timer før vi går i seng, for ikke at tale om de ”smæld” det kommer med, når det er tændt.
Vi står helt uforstående overfor dit svar, om at ”de nævnte knirke-lyde altså er en fysisk effekt af den teknologi som bruges i tv’et”.
Vi blev IKKE gjort opmærksom på, at der kunne fremkomme disse mislyde – hverken ved købet, og det fremgår heller ikke at brugsanvisningen, så vi vil ikke acceptere at beholde tv´et. Her er tale om en af jeres ”top-modeller”, og vi havde faktisk forventet en anden og højere kvalitet af Sony.
Vi beder jer derfor overveje sagen, og give os vores penge tilbage, da vi forventer at Sony Nordic A/S overholder dansk lovgivning (Købeloven).
Ser frem til at høre fra dig snarest."

Svar fra Filip:
"Hej Thomas,

Tak for din tilbagemelding og synspunkter.

Jeg beklager at disse knirkelyde er til gene for jer. Som tidligere bekræftet er der ikke tale om den fejl i produktet.
Vi kan derfor ikke tilbyde en service løsning.

Såfremt produktet ikke lever op til jeres forventninger kan vi kun henvise til at i tager en dialog med jeres forhandler herom.

Med venlig hilsen
Filip Lauridsen
Assistant Manager of Customer Support
Sony Nordic A/S"

Enden på historien blev, at sagen kørte i forbrugerklagenævnet, og vi vandt sagen. Tv'et kom til en uvildig specialist, som målte "støjen" og konkluderede, at det var tv'et der var fejlbehæftet.
Vi fik alle penge retur igen fra Cinemagic efter lidt bøvl.
Så efter ca. 1 år endte sagen lykkeligt. Vi købte efterfølgende et Samsung 8 serie, som ikke siger en lyd. Aldrig aldrig mere Sony herfra!

Mit råd til dig er: Opret en sag hos forbrugerklagenævnet :)
Du er velkommen til at skrive, hvis du har spørgsmål.

Dbh
Thomas
#255087
Det var godt nok utroligt man skal have så meget bøvl.
De kan heller ikke finde ud af at lave Soundbars der kører stabilt. Forrige års topmodel ST-9 har der været mange problemer med. Prøv at søg på "ST-9 Please Wait"