Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#180788
Hejsa! :)

I en tidligere tråd:

http://flatpanels.dk/flatforum/viewtopi ... highlight=

Skrev jeg fordi vi havde problemer med vores (den gang HX753) tv - Sony var pisse flinke og ombyttede uden bøvl til et nyt, vi valgte at lægge de 160 oven i for at få HX755 :)

Men... Det hold ikke længe... Det nye HX755 begyndte at knirke kort før jul, og Sony kom og hentede det den 4 januar og ca en lille uge efter fik vi det retur med besked om at de ikke havde fundet nogen fejl - men havde alligevel modificeret kabinettet for at mindste støj (hvorfor man vælger at udbedre en fejl de ikke kan finde forstår jeg virkelig ikke?!)

TV'et begyndte selvfølgelig bare at knirke videre efter vi fik det hjem, så jeg kontaktede selvfølgelig Sony, og en service repræsentant brugte en uge på at finde ud af det her for mig:

TV'et skal knirke pga varmeudvikling - det er naturligt at materialerne giver sig.


Ja goddav - det havde jeg nok regnet ud, problemet er bare at Tv'et fortsætter med at knirke efter man har slukket det - i mange timer - MANGE timer over 24... Det syntes jeg IKKE er normalt, men er det mig der er tosset?

Har selvfølgelig forklaret Sony at det knirker i over 24 timer efter slukning, men det lader de ikke til at være lydhør overfor... Hvad gør vi lige her?

Vi er selvfølgelig ret utilfredse nu.
Vi har haft det til rep en gang og fik det byttet.
Rep igen og fik modificeret kabinettet.

Og nu er den så gal igen.

Vi har købt TV'et her i Sony Center her i Aalborg, skal vi bare med en pæn tone kaste det tilbage i nakken på dem?

Er nemlig i tvivl om hvordan vi er stillet i denne situation?

Er virkelig skuffet over det - vores GAMLE Sony A10 (mener jeg) knirker ALDRIG.

Føler virkelig bare at vi har fået en mandagsmodel og bliver ladt i stikken af Sony som ikke vil indse at det er noget skrammel.
Af Kingsman
#180794
Har det samme tv som dig, både i 32" og 40", og har ikke det samme problem som dig, og har aldrig hørt mit knirke på noget tidspunkt.

Så vil bestemt mene at du skal gå tilbage til dem og sige at du ikke vil have det eller have ombyttet det til en helt ny
Af Nauticay
#180796
tror det er dig der må være tosset :)
- nej da, men jeg må sige der er YDERST uheldig som har fået to tver med samme "fejl".
men nå du siger det "knirker", er det så en konstant lyd, en lyd som kommer periodisk, eller er det det normale "knak" som kommer når tven blir varm eller kold.
- er der andre der hører lyden? ligger mærke til den?
Af Bent odense
#180799
Har aldrig hørt om det problem før,Og dem jeg kender til der har HX753-HX755,De har ikke haft hogle problemer,Hvad miljø står tvet i,Tænker mest på om det er udsat for temperratursvingninger.Eller panelet er løs.
Af RocketCat
#180811
Det knirk og knak der kommer fra skærmen er så høje af de overdøver tv lyder - og vi bruger endda et anlæg til lyd.

Alle der ser fjernsyn hos os lægger mærke til det - de lægger jo så også mærke til det selvom det er slukket.

TV et står i stuen, og der er vel en god varme (radiatoren står på 2 :P)

Det der bare undrer mig mest er at det ikke kun er knirk der kommer når det er tændt - det er mængden, nogle gange er der måske 5-10 minutter hvor der ikke er noget, og så er det flere minutter hvor der kun er nogle sekunder mellem knirk.

Det er også underligt at de fremkommer så mange timer efter det er slukket?
Af pipper
#180822
Det skal de bare tage retur.

Det skal ikke knirke.

Har et HX700 og det knirker overhovet ikke.
Af RocketCat
#180831
Bent odense skrev:De må barer give dem et HX855,i byt.
Det havde jeg også tænkt var rimeligt - samt en opgradering til 46" :)
Af Michsq
#180836
Bent odense skrev:De må barer give dem et HX855,i byt.
Så længe de kan levere HX753/HX755, så skal forhandleren da ikke smide de penge ud af vinduet og give et større model. Det er utrolig ærgerligt, at opleve problemer med tv'et, men så længe den pågældende model er tilgængelig, så skal forhandleren ikke betale en difference til en større model, fordi der opstår problemer med kundens model.

Ellers var det skam nemt at udnytte systemet og pludselig finde alverdens dårligdomme og henover året skifte en Samsung 5-serie til en 8-serie eksempelvis...
Af RocketCat
#180837
Michsq skrev:
Bent odense skrev:De må barer give dem et HX855,i byt.
Så længe de kan levere HX753/HX755, så skal forhandleren da ikke smide de penge ud af vinduet og give et større model. Det er utrolig ærgerligt, at opleve problemer med tv'et, men så længe den pågældende model er tilgængelig, så skal forhandleren ikke betale en difference til en større model, fordi der opstår problemer med kundens model.

Ellers var det skam nemt at udnytte systemet og pludselig finde alverdens dårligdomme og henover året skifte en Samsung 5-serie til en 8-serie eksempelvis...
Humor er virkelig spildt på dig... Suk... O-O
Af Michsq
#180839
RocketCat skrev: Humor er virkelig spildt på dig... Suk... O-O
Hvis der havde været en ganske simpel smiley, så ville det i den grad være nemmere at gennemskue. Javel, hvis det er en joke, så har jeg misforstået det.
Af RocketCat
#180844
Michsq skrev:
RocketCat skrev: Humor er virkelig spildt på dig... Suk... O-O
Hvis der havde været en ganske simpel smiley, så ville det i den grad være nemmere at gennemskue. Javel, hvis det er en joke, så har jeg misforstået det.
Ja okay, det er måske lidt svært uden en smiley ;)
Alt forladt!

Må kontakte Sony og høre om de er åbne for fornuft O-O
Af mik57
#180883
hænger det på væg eller står det
Af RocketCat
#180885
Det står på medfølgende fod/stand :)