Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#14162
Meningen med at lave denne liste, er jo at vi slipper for at give det samme svar her i forum 1000 gange. Åbenbart gider folk ikke søge siden igennem for lignende spørgsmål, så på denne måde har de i det mindste noget at tage udgangspunkt i.

Der ér jo udstukket kategorier og som du ser så er ingen af dem "skurvognsskærm"...

Det er vores egne anbefalinger du ser her, men dermed ikke sagt at der ikke er skærme derude som er mindst ligeså gode. Hvis brugeren er klar over dette, så kan han bruge listen som han lyster. Specifikationerne på de enkelte modeller må brugeren ligeledes selv slå op - der er grænser for hvor lidt initiativ man kan tillade sig at udvise ;)
Af Asger_b
#14198
Jeg synes denne tråd er et SUPER godt initiativ!

Personligt har jeg ikke tid til at sætte mig voldsomt ind i de forskellige muligheder/teknologier/tilbud, så for mig kan sådan en liste i hvert fald forhindre de værste fejlkøb.

Meget tilfreds - tak!

- AB
Af Storm82
#14297
Hejsa...

Jeg har efter længere tid ledt efter et nyt tv.

og fandt frem til at det skulle være en 32" LCD, da det ville passe bedst til stuen.

Valget faldt på : Philips 32FP9731D, og kan kun sige at jeg er tilfreds.
Damen og jeg blev hurtigt enige om, at vi er blevet snydt, idet at det er mange gange bedre at se på, istedet for et alm. billederørsfjerner :P

Helt klart et godt produkt :)
Af Haldawson
#14432
Super initiativ.

Og har set de fleste af disse skærme i buttikerne, og er helt enig i at det alle er lækre skærme, men jeg kan ikke helt forstå hvorfor det er Q7H fra samsung som er med og ikke P7H, er dette ikke en bedre skærm...?


Go kamp ;;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#14491
Så vidt jeg kan se så er forskellen på Q7H og P7H at sidstnævnte har lidt flere indgange (såsom en ekstra HDMI) og så har den kortlæser. Vi sigter ikke efter at opremse de dyreste TV, men de TV vi mener er pengene værd.
Af MortenS
#15015
Er der stadig problemer med Philips 37FP9731D

Jeg har været ude i butikkerne og set på div. LCD TV -og efter min mening er Philips 37FP9731D en klar vinder! Prisen er også blevet overkommelig nu, men jeg er naturligvis tilbageholdende pga. ovenstående "advarsel" om fejl i apparatet.

Hvad er et realistisk alternativ - Sharp XD1?

Mvh
MortenS
Af plerik
#15083
Hvad er forskellen på Samsung LE26R71B og LE26R72B, umiddelbart kan jeg ikke se nogen forskel i specifikationerne og prisen er også ens.
Af panch
#15087
Det kunne tyde på at det kun var farven:
AVforums
LExxR71B - Blue and Black
LExxR72B - Silver and Black
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#15438
MortenS skrev:Er der stadig problemer med Philips 37FP9731D

Jeg har været ude i butikkerne og set på div. LCD TV -og efter min mening er Philips 37FP9731D en klar vinder! Prisen er også blevet overkommelig nu, men jeg er naturligvis tilbageholdende pga. ovenstående "advarsel" om fejl i apparatet.

Hvad er et realistisk alternativ - Sharp XD1?

Mvh
MortenS
Ja, der er stadig problemer. De opstår desværre først efter ca. 800 timer og det er ikke alle eksemplarer der er berørte.
Af Rasmusdc
#17210
til kontor / gamer / mediecenter skærm, der er jeg SUPER glad for min samsung LE-32R72B, især fordi man kan handle den til lidt over Dvdpriser.dk pris i de fleste forretninger, og pixelgarantien.

Levere et utrolig rent VGA billede, når man kører den rigtige opløsning, og TV og DVD står stadig flot på den, på trods af at de ikke endnu har ramt den RIGTIGE sorte endnu.

men minimum R7 serien S7 og R3 mangler meget. og personligt synes jeg at 100hz teknologien på M panelet er over markedsført, de korrekte 100hz teknolgier der forhindre overdrevet slør er endnu ikke implementeret, derfor ville jeg ikke købe sådan en.

Stueskærm, kan man leve med purple snakes i gradienterne på dårlige komprimeret film, så er PV60 fra Panasonic stadig best buy, skærmen er ikke særlig køn men den leverer et superb´t billede.

Pioneer levere til gengæld et lidt for blødt billede og har haft 3 af deres 42" hjemme, de har alle enorme problemer med meget larm fra spolerne (fik af vide fra pioneer at det var standarten for store plasma) men har sjovt nok ikke oplevet det i andre.
Af lasjen4
#17325
Panasonic Pv60 & Playstation 3:

Eftersom jeg nu har modtaget min playstation 3 og fået de mest firkantet øjne, tænkte jeg det var på tide at lige smide mit input ind på FLATP...

Eftersom jeg fandt ud af jeg ville købe mig en ps3, blev jeg selvfølgelig frustreret over jeg havde købt et fjernsyn som ikke understøttede FULL HD.

Men jeg må sige at de 1080i og 720p står meget skarpt. Det er helt fantastisk og jeg er bestemt glad for den tv og konsol kombination. Det kan absolut anbefales.
Af dam
#17971
[quote="MortenS"]Er der stadig problemer med Philips 37FP9731D

Syntes også Phillips 37FP9731D er en vinder i forhold til nuværende pris!
Kunne også godt tænke mig at vide om der stadig er problemer eller bare hvad documentation der er for problemerne.....var det kun et opstartsproblem?

Har snakket med en forhandler som har set Phillips fejlstatistikker....han påstår at fejlraten ligger under 2,5%....hvilket skulle være fornuftigt i forhold til markedet generelt.

Mvh.
Dam
Af Michailov
#19268
Hej
NU har jeg været tilmeldt i lidt over en uge og har været en (synes jeg selv) lang tur rundt i forum for at blive klogere på et fremtidigt tv-valg.
Jeg synes det er fedt der er så mange input fra så mange mennesker. Og det er (for en newbee) endnu federe der er sat en lille liste op over anbefalede modeller. Så har man et fornuftigt udgangspunkt for sin videre søgen. :)
En af de ting jeg dog godt kunne tænke mig lidt mere uddybet er antenneforhold.
Er det muligt at lave en kategori mere omkring digitale og analog signaler? Jeg har svært ved at regne konsekvenserne ud ved et valg af det ene fjernsyn frem for det andet.
Det fede ville være hvis der var digital kabel-tv over alt i landet.... men det er der bare ikke. Jeg tror der er andre end undertegnede der slås med et pauvert analog signal via stueantenne og mulighed for at hive DVB-t ned, men stadig gerne vil have en god oplevelse.

Jeg er nødt til at tage til en større by for at tjekke modeller ud, og der har de ofte bedre signaler at tappe fra. Derfor kunne det være lækkert hvis der kunne tilknyttes en kommentar på de allerede udvalgte modeller.

mvh
Nicolai
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#19798
Som du selv nævner så er antenneforholdene meget forskellige overalt i landet, så hvad der ser godt ud i København ser måske ringe ud i Thisted.

Generelt er plasma dog mere egnet til analoge forbindelser end LCD, hvilket du kan bruge som tommelfingerregel. JVC skulle efter sigende gøre meget ud af deres analoge tunere i deres LCD TV, men resten af TVet følger vist ikke helt med mht. gennemarbejdelse.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10