Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#163336
Ja jeg kom til at bruge ret mange penge i dag må jeg indrømme, valget faldt på et Samsung UE46ES8005, jeg har endnu ikke testet alle funktioner, det når man altså ikke på 3-4 timer, der er simpelthen så mange ting og sager man kan rode rundt i.

Planen var egentlig og købe Samsung FUE46D800501, syntes det lød lidt fedt man fik en 5” tablet med, dog ved jeg egentlig ikke hvad jeg skulle bruge den til? Da jeg har en Samsung Galaxy S 2 og en Samsung Galaxy Tab 10.1, så er egentlig rimelig godt dækket ind der kan man vel sige.

Nå men kom ned i Expert butikken i Grindsted, hade haft en samtale med butiks chefen via telefon, da jeg hade mailet lidt med ham frem og tilbage om Samsung fjernsyn, og han fortalte hurtigt at den nye Samsung ES8005 Serie var på vej på markedet, og de ville modtage den første sending d. 4/4-2012, så jeg valgte lige og slå lidt koldt vand i blodet, og tog så ind for at se på det på selve dagen, og de hade da også fået sat den op i butikken, dog var der ingen af dem der lige hade haft tid til at sætte det op, eller for den sags skyld fået leget lidt med dens funktioner.

Så vi blev hurtigt enige om jeg beslaglagte en sælger, og så kunne vi stå og lege lidt med fjernsynet sammen, og finde ud af diverse funktioner, og hvordan pokker de virkede, jeg hade selvfølgelig læst lidt om den nye serie, og set en enkelt youtube video, der i grove træk fortalte om de nye og forbedrede ting skærmen indeholder, i forhold til 2011 serien.

Vi køre stille og roligt igennem den guidede opsætning, som ja selv en 10 årig ville kunne følge, først vælger man sprog og alle de der basale ting, og man sætter nemt og hurtigt kabel signalet op, via en liste hvor du kan vælge mellem et par udbydere, og det tager max. 10 sec. Før alle kanaler er fundet, og så kommer vi til det spændene, den popper op og spørger om vi vil sætte stemme, og bevægelses kontrollen op, fjernsynet begynder nu og køre nogle tests igennem, mens disse køre skal der være total stilhed, og det er altså svært i en butik, hvor der køre en 1 skærm med lyd, og så musik over højtalere placeret flere steder i butikken, dog viser det sig ikke som et støre problem, da den fint gennemføre lyd/mikrofon testen til stemmekontrol, så kommer vi så til bevægelses delen, den tjekker om der er lys nok i rummet, og der efter beder den dig vinke til skærmen, selv dette virker overraskende godt.

Nå men vi blev da færdige med og sætte det op, og så begyndte legen ellers først prøvede vi at lege lidt med bevægelses delen, og vi vinker til skærmen og ”pilen” kommer frem og vi kan så flytte den ud i siderne og skrue op og ned, samt skifte kanal, det er da lidt blæret men hvor meget kommer man til at bruge det på sigt? Tvivler på man kommer til at bruge det ret meget, vi finder så de 2 fjernbetjeninger frem, her får du en normal og en ny touch der har et meget simpelt men flot design (prøver lige og tilføje lidt billeder hvis jeg kan, prøver og finde nogle af de officielle billeder, da de er og bliver de bedste), der er 13 knapper på den nye fjernbetjening, og det er nok til at bruge de mest normale funktioner, skrue op/ned, skifte kanal og tilgå Smart Hub, når du bruger den nye fjernbetjening første gang, pare den sig med fjernsynet via bluetooth, lige til at starte med undrede det os lidt, men grunden til denne forbindelse, er at der sider en lille mikrofon i den, samt en knap som aktivere stemmekontrol delen, og så snakker du egentlig bare ned i fjernbetjeningen, og den reagere faktisk OVERRASKENDE godt, der kommer en linie frem i bunden af fjernsynet, som viser hvilke kommandoer du kan fyre efter fjernsynet, og som sagt det virker bare, dog er det lidt bøvlet og fange kanal 101, da det skal siges ufattelig præcist, ellers går den på kanal 1, eller melder at den ikke forstår hvad du beder den om og gøre, det er som om den bedst forstår jysk, hehe da man skal sige hundrede en og ikke hundrede et, så fjernsynet er lettere racist :P

Så tænker den kvikke forum bruger, hmm var det ikke Smart Hub delen, som skulle være kraftigt forbedret, jo det er den skam også, har leget med det på en 2011 model, og gab bare det og loade en hjemmeside, tager jo mellem 40-120 sekunder, her kan man altså virkelig mærke at Samsung har tilføjet en dual-core processor til skærmen, vi blev dog hurtigt rigtig trætte af og bruge den normale fjernbetjening, til at flytte musse pilen rundt på skærmen, det hakkede og gik utrolig langsomt GAAAB, dog har jeg fundet ud af hvordan den nye touch remote virker, efter jeg kom hjem og legede lidt på fjernsynet, hvis man klikker ned en gang midt i det sorte, mellem volumen og kanalskift knapperne, så aktivere du en touch pad, lidt i stil med det du kender fra en bærbar computer, du skal dog lige vende dig til at bevæge musen rundt med touch, da den reagere forholdsvis hurtigt, skal dog sige når man vender sig til det, går det hurtigt med og klikke rundt på diverse sider, samt skrive på skærm tastaturet, og siderne loader inden for 30 sec. Har prøvet og besøge et bredt udsnit af sider, og rammer du en side med flash, virker siderne en smule tunge til tider, dog skal det siges flash virker, så du kan besøge DR NU og faktisk streame indholdet direkte på skærmen, via browseren.

Men nu er Smart Hub jo ikke bare en browser, men et adgangspunkt for forskellige apps. Her kan jeg nævne ting som Facebook, Twitter, Vejret, Viaplay, Skype og meget mere, har ikke fået leget med så mange apps endnu, så kan desværre ikke fortælle helt vildt meget om det, dog virker Facebook ok, det er ikke imponerende det appen kan, og måden tingene vises på, må de meget gerne optimere og gøre pænere, har på nuværende tidspunkt ikke adgang til Viaplay, men går man ind i appen, så køre det egentlig ret flydende, og du kan nemt betjene deres brugerflade, men mere om det senere. Fik dog lige prøvet Skype, bare fordi jeg kunne, det indbyggede kamera levere ikke pragt billeder, og det hade jeg nu heller ikke forventet, dog virker video chat som det skal, lyden går fint igennem begge veje, og billedet virker også ok, alt kan blive bedre, men det fungere og iden er god!

Der ud over, hvis jeg har forstået det ret, vil de løbene sende udvidelses moduler på markedet, som man kan installere bag i tvet og modtage nye funktioner igennem, ved jo af gode grunde ikke hvordan det virker, da der ikke findes et modul, du kan tilslutte endnu.

Billedkvaliteten, syntes jeg faktisk er rigtig god, og selv om der ikke er sket det store nye, siden 2011 modellerne, så syntes jeg ærligtalt billedet er væsentligt bedre, og Samsung matcher meget godt Philips nuværende topmodel 46PFL9706T/12, de stod side om side, så var ret nemt og sammenligne billedkvaliteten på begge skærme, der ud over giver den tynde kant nærmest følelsen af edgeless/kantløs tv. Prøvede også lige hurtigt 3D funktionen, så et par trailers der var designet til 3D, og de medfølgende briller fungerede fremragende, prøvede også at tilføje 3D til et normalt tv program, det giver ikke specielt fede effekter, man skal ikke regne med det kan måle sig med noget der er produceret til at blive vist i 3D.

Det var lige alt jeg hade på hjerte :)

Uh kunne ikke lige blive enige om hvilken tråd denne passer bedst under, så blev bare den simple kategori TV :)

[img]http://benzon.org/samsunges8000-3.jpg[/img]
[img]http://benzon.org/samsunges8000-4.jpg[/img]
[img]http://benzon.org/samsung2012remote.jpg[/img]
Af Andersss
#163340
Fedt at du tager tiden til at skrive om det herinde!
Lyder spændende med alle de nye gimmicks, men jeg ser jo selvfølgelig mest frem til at få at se hvordan billedkvaliteten er i forhold til konkurrenterne.
Hvordan ser og føles byggekvaliteten og materialerne? :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#163344
Jeg har flyttet din tråd til vores brugeranmeldelser. Godt med et førstehåndsindtryk af den nye model. Det er der sikkert mange der har ventet på.
Af Boost
#163349
Torben Rasmussen skrev:Godt med et førstehåndsindtryk af den nye model. Det er der sikkert mange der har ventet på.
Tror også vi er mange der venter på en anmeldelse fra jer (B
Af benzon
#163359
Altså lad os lige starte med den nye fod, når du første gang står med den i hænderne, bliver man ret overrasket over hvor tung den er, og den er lavet i en metal, plast combo og ser super lækker ud.

Blev også lidt overrasket, over hvor lidt skærmen vejer, da vi løftede den op af kassen, så tænker man hold da op hvor er den let, men man føler stadig at kvaliteten er i top.
Af Boost
#164433
Hej benzon

Nu du har haft tv'et et stykke tid, tænkte jeg om du havde mere på hjertet at fortælle om fjernsynet ?

:)