Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#161917
Så er DR1 begyndt at benytte HBBTV standarden og de kører test på dette nu.

se eksempel her:
Billede
Menu'n
Billede

på et nyere LG tv, ses denne ved at der kommer et lille ikon op nederst i højre hjørne. på DR ses dette med et DR.NU og en RØD prik, som indikerer du skal trykke på den røde tast.

ved ikke hvordan dette fungerer på andre modeller.
Senest rettet af lgowner 7. mar 2012, 21:22, rettet i alt 3 gange.
Af lgowner
#161919
For at forklare hvad det betyder.
så kan man se næste uges lykke, seneste afsnit af DR.WHO eller andre nyheder hvor man så ikke behøver bruge internet eller webside til at tilgå seneste nyheder. der er flere gode muligheder i dette.

så istedet for at tilslutte sin tablet el. mobil. til tv, så klarer HbbTV det for dig.

lidt mere om standarden

det er selvfølgelig påkrævet at tv't er tilsluttet internet.
Senest rettet af lgowner 8. mar 2012, 17:08, rettet i alt 1 gang.
Af lgowner
#161972
DRstreaming skrev:Jeg er ansvarlig for DRs hbbtv pilot projekt.
Spørgsmål og fejl kan sendes til vores [email protected] mrk hbbtv pilot.
jeg er allerede rigtig glad for det nye.. har ellers brugt DR.NU og set via tablet, det er så et overstået kapitel :)

super initiativ.
Af steen6400
#161978
DRstreaming skrev:Jeg er ansvarlig for DRs hbbtv pilot projekt.
Spørgsmål og fejl kan sendes til vores [email protected] mrk hbbtv pilot.
Det er rart at se at "den ansvarlige" melder ind her og håber at du vil deltage i diskussionen så vi alle får glæde af den.
Af pipper
#161986
Hvad er det man skal gøre for at få det til at virke.

Skal der ske noget når jeg slår over på DR1
Af lgowner
#161988
pipper skrev:Hvad er det man skal gøre for at få det til at virke.

Skal der ske noget når jeg slår over på DR1
afhængig af tv model, så søg på google på din model og hbbtv aktivering. på LG trykker man på den RØDE knap, når man skifter til DR1.
der kommer også det lille ikon nede i højre hjørne som indikerer HbbTV er aktivt på dit tv. det kan ske at de ikke har aktiveret det i din model og at du skal vente på fw update eller andet.
på min model var det oprindelig aktivt da den er importeret fra Tyskland, og der er ZDF også udbyder af HbbTV services.
#161990
Hvis det virker vil du se et rød icon "DR nu" ca 10 sek når du skifter til kanalen. Rød knap vil starte tjenesten også selv om iconet er forsvundet.

Vi sender hbb på DTT : DR1, DR2, DRupdate, DRK, DRHD.

Tjek om dit tv har hbbtv, som lgowner skriver kan der være forskel på danske modeller og eks tyske (der ofte har hbbtv).

På nogle tv skal man selv tilvælge hbbtv i menuen, på nogle skal man yderligere vælger det til på hver kanal.
Af orm08
#161994
Lyder spændende :)

Et par spørgsmål

Som jeg forstår ovenstående, så sender I kun via DVB-T nu, hvornår er der planer om at teste DVB-C (yousee) ?

Jeg har et Sony KDL 46EX721 og har prøvet at google det sammen med hbbtv, men er i tvivl om hbbtv er supporteret - det ser ud som det virker på tyske modeller af samme navn, men jeg har ikke en ekstra kode i model nummeret som skulle adskille danske og tyske modeller. Mit TV er købt i Elgiganten.

Er der en officiel liste over modeller understøttet ?

Har søgt på hbbtv på dr.dk - der var ikke noget 8) Heller ikke under betallab.
Af fmm1000
#162065
Efter en del googling ser det ud til at man kan aktivere hbbtv på samsung TV ved at lave landekoden om til Tyskland.

Jeg brugte nedenstående guide.
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... e362a55123

Bare omvendt. Altså gå fra EU eller Nordic til EU- GE.


Man går så ind i Menu - System - Datatjenester og aktivere dette.

Der kommer dog ikke nogen rød knap frem på mit TV, når jeg går ind på DR-kanaler. Mit TV er et Samsung T27A950.
Af tmf
#162068
Nogen der ved om mit gamle Lg le850n kan få Hbbtv ? (evt. ved en opdatering)synes ikke jeg kan finde noget når jeg Googler det..
Af pipper
#162083
Syntes ikke rigtig jeg kan finde noget om det på nettet.

Kan mit tv bruge hbbtv.?

Det er et sony KLD- HX700
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7