Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af chillout
#146914
man skal ikke ændre i farvestyring i følge testen? :)
#152403
Hej
Håber nogen kan hjælpe.
Hvad betyder alle de tal og bogstaver der indgår i navnet på fjernsynet.
Når jeg søger på pricerunner på G30, kommer der nogle forskellige muligheder op.
TX-P42G30
TX-P42G30E
TX-P42G30Y
TX-PF42G30
TX-P50G30B

Jeg ved at G30 er modelnavnet og 30 er tallet for 2011 modellerne.
P=plasma
42=størrelsen i"
men hvad betyder alt det andet?

Jeg har også et andet spørgsmål.
på pricerunner kan jeg se, at G20 modellen også kom så et LCD, men det bliver aldrig nævnt. Er det fordi det ikke er lige så godt som deres plasma?
Af onlinehero
#152600
På købsanbefalingen er der en hel del lækre plasma tv som bliver anbefalet til mediecenter / HTPC.

Men på infosiden der fortæller om LCD vs Plasma, bliver det understreget at plasma tv har risiko for burn-in især hvis man har en computer tilkoblet.

Det er lidt min idé med en HTPC, så skal man så holde sig fra plasma-tv til trods for at der er en hel del på listen?
Af fischer00
#153759
Hej brugere

Jeg har nu gået og kigget på et G30 i et godt stykke tid efterhånden. Det virker til at være et rigtigt fint TV til pengene.

Den eneste ting jeg dog har bekymret mig en smule over er hvordan TV'et er i stand til at vise sport, herunder navnligt fodbold.
Jeg så TV'et i Hi-fi klubben, men der kunne de ikke sætte sport på, så i stedet har jeg kigget i Fona på GT30'eren (der jo stort set er det samme TV, bare med 3D).

Jeg stod og kiggede noget tid og jeg synes jeg kunne spore nogle mini-hak fra GT30'eren. På Philips 6606 var billedet mere flydende og derfor vil jeg nu gerne høre nogle af jer der har et G30, om dette er et problem I har oplevet eller om det bare er lidt tilfældigt i butikken?

Synes I den kører flydende og uden hakken når der eksempelvis vises fodbold?

Tak
Brugeravatar
Af edinger
#153774
@fischer00

Det kommer an på, hvad din reference er.

Hvis du tilhører det mindretal, som foretrækker kunstigt flydende billeder, som det typisk ses på LCD-tv med interpolation, så ja.

Ellers er det faktisk lige netop på evnen til at håndtere hurtige bevægelser i sport og spil, at plasmateknologien og herunder også G30 udmærker sig.

Endelig kan du som hovedregel ikke nødvendigvis tage det, du ser i en butik, for gode varer, da der dér kan være flere forkellige faktorer som påvirker signalet og dermed billedet på skærmen.
Af Bowig
#153811
Jeg har selv lige købt et Panasonic G30 og for de penge for man faktisk ret meget til pengene. Absolut value for money. Den med at tage ud i butikkerne... hvis de husker at skifte til et almindeligt view i stedet for det "salgsview". Så kan bedre vurdere det. Men igen... et tv til den pris og i den kvalitet, kan absolut anbefales.
Af Bowig
#153812
... jeg glemte lige. Ved sportsudsendelser - ingen hakker. Fantastiske billeder :-)
Af fischer00
#153878
Tak for hjælpen Erdinger :)

Jeg har ikke behov for falske billeder, men ville dog irritere mig hvis man konstant kan se at billedet hopper lidt.

Nogen andre der vil dele ud af deres erfaringer med TV'et til fodbold osv?
Af Rossellini
#157768
Hei

Jeg er helt ny her på forumet og må innrømme at når det gjelder HD TV'er kan jeg så og si ingenting. Jeg har, inntil nå, kun hatt en CRT TV (Panasonic TX-32PL30F) :D

For 1 time siden fikk jeg levert en 46" G30 på døren og siden deres anmeldelse var blandt dem som avgjorde hvilken TV jeg skulle kjøpe lurer jeg på om noen kan hjelpe en stakkars skiløper med noen spm ang G30'en?

Inntil jeg får anskaffet en WD TV Live har jeg har planlagt å koble den til min g a m l e MacBookPro 2,33GHz (15" - Late 2006)http://support.apple.com/kb/sp24 via DVI->HDMI. Jeg har ikke mottatt kablene ennå så akkurat nå har jeg kun en DVI->S-Video/Kompositt.
Det jeg lurer på er følgende:

1. Hvordan gjør jeg en best mulig break-in på G30'en? (Jeg har funnet noen farge slides, om det kan være til hjelp):
http://www.megaupload.com/?d=BLJ65VU3
http://www.megaupload.com/?d=UPMQS1F1

2. Kan jeg starte break-in via DVI->S-video/kompositt mens jeg venter på HDMI kabelen?

3. TV'en var en "demo" modell fra MPX som var kun var returnert på angrefrist. Finnes det noen måte å se hvor mange timer den har blitt brukt? (I tilfelle forrige eier har brukt den mye uten break-in).

Jeg setter pris på alle råd jeg kan få. Flatpanels virker som et temmelig oppegående og hyggelig forum :)

Kabler skal bestilles fra Blue Jeans Cable som min audiophile venn anbefalte på det varmeste.
http://www.bluejeanscable.co.uk/

Takk
Af Rommel
#159693
Tryk på Viera tools > Viera Connect >
Så skal du finde "Indstilling" Viera Connect" og trykke på den.
Ved "Bip" så vælg "Fra"
Af frugtkompot
#160814
Jeg modtog dette fjernsyn i sidste uge og er meget glad for det, men jeg har simpelthen nogle problemer med flimmer og justering af billedet konstant, når jeg fx browser eller bruger Netflix fra PS3'en, men har dog ingen problemer, når jeg spiller eller ser bluray fra samme maskine.

Er der andre, der oplever problemer ved afspilning fra PS3?

her sker justeringen ca. En gang i minuttet og sker via flimren i skærmen efterfulgt af et "bred" symbol i venstre hjørne. Nærmest som om den konstant modtager nye oplysninger for, hvad den skal vise. Det er mildt sagt hamrende irriterende, når nan fx ser film og serier via Netflix.

Jg har forsøgt at lege med overscan, aspect justering og gud ved hvad ellers, men intet ser ud til at gøre en forskel.