Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af casiraghi
#152010
Havde aldrig problemt på mit c8700.. samme harddisk på mit D8000 har jeg til gengæld måtte reformatere utallige gange..

En gut fra Samsung support anbefalede sådan en fætter her da problemet iflg. ham skyldtes at disken ikke altid fik strøm nok via USB porten..

http://www.av-connection.dk/?PGr=4017&ML=1414

har ikke måttet formattere siden, så satser på det ikke bliver nødvendigt igen :)
Af Perfektionisten
#152011
Nej ingen problemer overhovedet. Det fungerer bare som det skal... :D
Af zerty
#153123
Denne Y-kabel har ikke hjulpet - så det er nok ikke manglende strøm fra USB-stikkene.

Den skal formatteres igen idag !:(

Tid til en reklamationssag med Samsung. Dette er helt håbløst.
Af zerty
#155537
Jeg har anmeldt problemet hos Samsung. De indrømmede at der var et kendt problem, og jeg afventer teknikerbesøg.

Prøvede i øvrigt med en anden HDD - den fejlede blot på en anden måde, hvor man ikke kunne se eller slette filerne, men TV'et krævede ikke omformattering.

Jeg returnerer den hvis ikke den kan fixes. Jeg har købt TV med PVR...
Af zerty
#158534
Tja - Samsung skiftede TV'ets motherboard for en uge siden. Idag skulle HDD'en omformatteres igen.

Det er en ommer, Samsung!
Af Gonza
#162468
Jeg har et Samsung UE46C6905 med en 2,5" 500GB Packard Bell med usb-strømforsyning... Som ellers fungere uden problemer. Der er dog ET problem, som er ved at drive mig til vanvid.

PROBLEMSTILLING:
I forbindelse med, at man sætter programguiden til at optage kan den i nogle tilfælle starte optagelsen et par min forsent, samt stoppe optagelsen før udsendelsen er slut.
Jeg har konstateret det i forbindelse med optagelse af "The walking dead" på DrHD
Det skal lige siges at det er hvis man programmere guiden til at optage mens tvet er slukket
Bonusinfo: Da serien bliver sendt 3 gange i løbet af ugen har jeg opserveret at problemet kommer og går alt efter hvilken dag jeg optager. Der er dog ingen system i hvornår det sker
#162477
Jeg hørte at Samsung havde nu erkendt at der var et HDD problem med stort set alle deres skærme fra 2010/2011.

Hvis du bruger en HDD som er USB3.0 kompatibel, kan den blive korrumperet en gang imellem.

Jeg har nu skiftet til en "ren" USB2.0 drev, den fungerer fint.

Gonza: ja, det er sandt. Der er desværre masser af brugbarhedsdetaljer i deres PVR der irriterer. Som for eksempel, at du ikke kan bruge Guide mens den er i gang med at optage (!). Osv.
Af Gonza
#162554
Det med guiden var jeg slet ikke klar over. Men mon ikke det også er tilfælled på mit tv...
Men ja, der er mange ting som halter. Ser det dog ret problematisk med tidsforskydningen.
Min HDD er også usb2.0, og den virker ellers upåklageligt
Brugeravatar
Af drkoch
#182526
Hej
Jeg ved ikke om I allerede har fået løst problemet, men eller har jeg lavet en lille vejledning her:

Jeg har haft TV'et i et lille års tid, og i dag oplevede jeg for første gang at harddisken lige pludselig ikke kunne findes fra TV'et. Jeg kunne ikke tilgå mine optagede film, og jeg kunne heller ikke bruge "pause" funktionen i en udsendelse. Så bad den mig bare om at formatere den, hvilket jeg selvfølgelig ikke ville, da alt ville gå tabt.

Jeg har lavet en guide her:

http://lkhansen.wordpress.com/2013/03/0 ... problemet/
Af TV-gal
#182682
Har problemet med et Samsung es6715. Og har lige formateret disken for trejde gang. En sprit ny WD passport 1TB :-( Nogen andre der har lykkedes med denne operation?
Brugeravatar
Af drkoch
#182691
har du prøvet ovenstående... ? Det er meget let, og der er jo intet at miste...

Selvfølgelig hvis du allerede har formateret den, så virker den jo igen, og så kan du først "prøve" næste gang (hvis) det sker...
#182733
drkoch skrev:Hej
Jeg ved ikke om I allerede har fået løst problemet, men eller har jeg lavet en lille vejledning her:

Jeg har haft TV'et i et lille års tid, og i dag oplevede jeg for første gang at harddisken lige pludselig ikke kunne findes fra TV'et. Jeg kunne ikke tilgå mine optagede film, og jeg kunne heller ikke bruge "pause" funktionen i en udsendelse. Så bad den mig bare om at formatere den, hvilket jeg selvfølgelig ikke ville, da alt ville gå tabt.

Jeg har lavet en guide her:

http://lkhansen.wordpress.com/2013/03/0 ... problemet/
Takker, der reddede jeg lige 100+ af juniors optagede tegneserier, så hvis jeg havde været troende var du kommet med i aftenbønnen :D