Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Letten
#150116
lennon skrev:Ikke enig . I en butik kan du kun bedømme ting som remote og brugerflade. Billedkvaliteten vil være voldsomt misvisende pga indstillinger og butiksbelysning .
Nu havde jeg heller ikke lige tænkt at sende ham i Bilka for at vurdere billedkvalitet. Der er mange også seriøse forhandlere som har netop det TV - og man kan sikkert også se et der justeret fornuftigt.
lennon skrev: Hold hellere Flatpanels test op mod andre seriøse testsites som AVforums.com og HDTVtest.co.UK - hvilket giver mere mening .
Det skriver han jo netop at han allerede har læst - hvad mangler han så? han mangler at se det selv!

Man skal ikke researche sig ihjel, og det ender med at man sidder og leder efter døde pixels, banding, clouding, judder, dirt screen effect , haloeffect, retention og hvad det alt sammen hedder.

Brug øjnene, kan du lide det du ser? så køb det og nyd det.

Edit: rettet stavebøf i første ord, tsk tsk tsk
Af crt_man
#150123
Jeg må desværre også melde mig i klubben for forhenværende ejere af en skidt UE55D7005. Clouding var meget tydelig og betragtningsvinkler meget dårlige, men alt andet sad lige i skabet.

Har prøvet mange indstillinger (også dem fra testen) samt lamper bagved og ved siden af tv, men det hjalp ikke tilstrækkeligt. Betragtningsvinklerne er meget smalle og sortniveau falder så hurtigt at skærmen fra nogle siddepladser i stuen er ok sort i den ene side, men grå i den anden side.... øv øv øv - troede ellers jeg havde fundet tv'et :((
Af lennon
#150127
Letten skrev:
Nu havde jeg heller ikke lige tænkt at sende ham i Bilka for at vurdere billedkvalitet. Der er mange også seriøse forhandlere som har netop det TV - og man kan sikkert også se et der justeret fornuftigt.
- feks hvor ?
Fona,Giganten og Hifiklubben har alle et lyshelvede(- sammenlignet med normal dunkel stuebelysning), som resulterer i at i hvert fald clouding sløres, så ingen normal bruger vil bemærke det .
Af Ronni R.
#150129
Du ser jo kun clouding når billedet skal være HELT sort.. dvs. ingen farve gennem skærmen.

skal skærmen selv vise "sort" er der sjovt nok ingen clouding.

der er sørgeligt nok forskel på om skærmen skal vise en sort farve.. eller ingen farve.. hvilket i sidste ende burde være det samme.. men ak nej..
Af Ronni R.
#150130
Men til venlig info.. hvis i vil slippe for genskær.. for clouding. og generelt "elendigt" billede så vent på philips xx9706. den har det vildeste antirefleks jeg nogensinde har set (live) og samtidigt et voldsomt lækkert billede.

og det siger jeg efter at have spenderet en formue på Sony's kdl55hx920.
Af Letten
#150134
lennon skrev:
Letten skrev:
Nu havde jeg heller ikke lige tænkt at sende ham i Bilka for at vurdere billedkvalitet. Der er mange også seriøse forhandlere som har netop det TV - og man kan sikkert også se et der justeret fornuftigt.
- feks hvor ?
Fona,Giganten og Hifiklubben har alle et lyshelvede(- sammenlignet med normal dunkel stuebelysning), som resulterer i at i hvert fald clouding sløres, så ingen normal bruger vil bemærke det .
Altså vores lokale Expert har dels fornuftige lokaler og er flinke til at slukke/dæmpe belysningen hvis man spørger om det. Det samme gælder Tape connection, Hifiklubben og KT Radio. Man skal bare huske at købe TV'et der også (og ikke på nettet) ellers er der bare Elgiganten og Bilka tilbage om nogle år :-)
Af Letten
#150135
Ronni R. skrev:Du ser jo kun clouding når billedet skal være HELT sort.. dvs. ingen farve gennem skærmen.

skal skærmen selv vise "sort" er der sjovt nok ingen clouding.

der er sørgeligt nok forskel på om skærmen skal vise en sort farve.. eller ingen farve.. hvilket i sidste ende burde være det samme.. men ak nej..
Øh, den skal ligesom tænde noget bagrundslys for overhovedet at vise et billede, det er en af udfordringerne med LCD teknologien. Der skal være bagrundslys, men det skal kunne lukkes helt af. At nogen så gerne vil have ultratynde TV gør det ikke nemmere.
Af Tackleberry
#150136
Tak for jeres fornuftige svar. Jeg tror faktisk at hifi-klubben på Frederiksberg har et rimelig mørkt lokale, hvor jeg kan teste med min ps3 under armen :-)
Af cape21
#150406
Vi(+Tackleberry)var nede i HIFI-klubben og teste en PS3 på et Samsung 46 LED 8005.

Og ja.... jeg(vi) er i chok.

Om det så er en mutant version der hænger i HIFI klubben så kunne der overhovedet ikke spilles FIFA 12(½ sekunds lag ca) på denne skærm i standard mode.

Da vi så egenlig fandt "Game mode" så forsvandt gaming lag helt - Dog kunne det tydeligt ses i det graffiske.

Jeg nægter at tro på at der kan være så stor forskel i samme model.

Jeg er ikke super freak HIFI-agtigt, bare en almindelig gamer som gerne vil have et flot TV.

Men det bliver ikke Samsung 8005.

Jeg synes Flatpanels burde advare i jeres test og der er store problemer med visse ting.

Det var lige den test som sætte mig igang med at kigge på dette fjernsyn - heldigvis så jeg nogle af brugerne kommentarer.

Dog skal lige siges... Hold kæft hvor er det flot... og hvor står billedet godt(Dog ikke med en Ps3 kørende).
Af Tackleberry
#150412
Ja, jeg må erkende at når flatpanels ligefrem anbefaler d8005 til gaming under købsanbefalinger, så er der i mine øjne noget som tyder på at man enten har hastet over en ordentlig test af gaming på fjernsynet, eller også ligger der andet til grund for at tv'et roses så højt.

Jeg forstår virkelig ikke hvordan man kan nævne dette tv sammen med gaming, når det i den grad har åbenlyse mangler på området. Hvem gider dog spille ps3 spil på et fjernsyn, som for at klare det uden lag, omkonverterer spillene til noget der minder om commodore 64 grafik ( overdrivelse fremmer forståelsen). Meget meget skuffende da fjernsynet ellers ser smukt ud rent designmæssigt.
Af Mysen
#150433
Spil mode fjerner jo lag helt. Jeg kan ikke se problemet. Selvfølgelig ryger billedkvaliteten med i svinget, men det gør den altså også fra alle andre modeller med en spiltilstand. Input lag i testen bliver jo målt i spiltilstanden. Det er ikke rimeligt at forlange målt inputlag i kalibreret film-profil, da den jo aldrig vil være lav her. Er input lag lav og responstid god, ja så er det et fint tv til spil; - selv om den aldrig vil kunne konkurrere med en gaming monitor

At input lag er så højt i butikken, som der nævnes, skyldes at motion plus er aktiveret i standardprofilen, hvis man ikke selv har slået det fra. Inden I hidser jer op over en mangel i testen af tv'et, så skulle I måske sætte jer ind i den slags først. I finder aldrig et tv, der kan køre interpolation uden at tilføre betydelig lag, og derfor er der heller ikke nogen grund til at inkludere det i testen. At dette overraskser jer, skyldes altså kun, at I ikke har brugt nok tid på at forstå, hvordan et tv arbejder.

Det overrasker mange, at der ryger noget billedkvalitet, når man aktiverer spiltilstand, men dette er tilfældet for alle modeller med den funktion. Det skyldes jo, at man minimerer mængden af beregninger, tv'et skal foretage, og på den måde mindsker forsinkelsen. Færre beregninger giver til gengæld et ringere billede...
Af Tackleberry
#150435
Mysen: Pas på med at beskylde folk for ikke at have sat sig ind i tingene, for det har vi bestemt gjort.

Vi er udmærket klar over at MotionPlus skal slåes fra og gjorde det derfor som det første.

At grafikken bliver mærkbart dårligere når man slår spilmode til er måske ok for dig, men i min verden er det dybt uacceptabelt, især når vi taler om et tv til den pris. (sjovt at Hifi-klubben, der jo slår sig som værende ekserter, intet anede om at deres tv havde denne funktion!)

Andre fjernsyn, herunder mit ældgamle panasonic kører gnidningsfrit spil og det mener jeg absolut også man kan forlange af et nyt tv. Teknologien er vel ikke gået tilbage, eller??

Jeg ved ikke om andre tv der har spilmode også gør spillene grimmere, men i så fald søger jeg et tv der formår at vise spil i den grafik de er leveret med fra producentens side, det mener jeg bestemt ikke er for meget at forlange.
Af Mysen
#150438
Er dit ældgamle Panasonic tv en plasma eller CRT skærm?

Og hvis der var 500 ms lag på tv'et inde i butikken, så er jeres indre stopur upræcist, eller også var det en overdrivelse, der er til at forstå.

Bortset fra, at jeg forstod den, som at I ikke havde sat jer ind i tingene. beklager hvis dette ikke er sandt.

Mit eget tv har 10 ms lag i spiltilstand og 100 ms i filmprofilen. Det er irriterende, men der er ikke noget at gøre ved det. I spil som Heavy Rain undlader jeg da også spiltilstanden.
Af cape21
#150441
Det er et plasma han har :)

Vi er bare skuffet over at dette smukke fjernsyn ikke skal stå i vores stuer.

Skuffet over at det næsten virker lidt som om at teknologien er gået lidt tilbage med hensyn til spil.

(Film)billede-mæssigt er det jo SINDSYGT flot !
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15