Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#147569
Mini brugeranmeldelse

Nu har jeg selv haft lejlighed til at tilbringe et par timer sammen med 7606eren.

Jeg har selvfølgelig ikke alt det fine måleudstyr mm. som Rasmus og Flatpanels.dk har, men mine øjne plejer, at fange de typiske fejl LCD/LED/PLASMA kan have. Kikker man på nok skærme opbygger man en hvis rutine i at finde fejl. :-)

Apperatet virker til at være bygget ordentligt, og er på den positive måde et meget klassisk Philips design. Fjernbetjeningen er udtryk for Philips tanker om et enkelhed med færre knapper. Personlig kan jeg godt lide dette fjernbetjeningsdesign, om end med forbehold. Den fysiske kvalitet er i hvert fald i orden.

Selve panelet virke fornuftigt, men desværre skal man lave en del indstillinger for at få det optimale ud af det. F.eks. er skarpheden sat helt forkert. Biografindstillingerne giver et lidt bedre resultat, men ikke perfekte indstillinger. Det er lidt ærgerligt at Philips ikke gør mere ud af dette, men her kommer Flatpanels.dk og Rasmus os nok til hjælp med nogle mere optimale værdier.

Har desværre ikke kunnet se skærmen i et mørkelagt rum, men sort virker alligevel dyb og homogen.

Jeg oplevede ikke genskær.

3D synes jeg virker rigtig fornuftigt, specielt efter diverse ændringer i indstillingerne. Brillerne er meget lette, og glassene er rimeligt store. Sammenlignet med aktivbriller fra Panasonic og Sony. Synes også 3D-oplevelsen er mere rolig til tilfældet er på skærme der bruger aktivbriller. Så gør det jo heller ikke noget at brillerne er meget billige. Jeg har således set dem til 80 kr. i Tyskland. Det er derfor rimeligt billigt at udstyre hele familien med 3D briller, og det gør jo heller ikke så ondt (økonomisk) hvis børnene dræber et par briller. I USA er der ved at komme tredjeparts luksusbriller til passiv 3D, så vil man have bedre byggekvalitet i brillerne kan det sikkert også fås i fremtiden.

NetTV funktionerne mm. har jeg ikke haft mulighed for at teste, men forventer, at det fungerer på samme måde som på andre Philips produkter. Personlig vælger jeg ikke TV ud fra dette. SmartTV funktionerne er jo på et meget tidligt stadie, og de kan både udvikles, og forældes hurtigt, og det er uanset mærke lidt ligesom at købe katten i sækken. I hvert fald hvis man skal have TVet i mere end et par år.

Boxer har i dag annonceret, at de vil benytte DVB-T2 fra april 2012. Dette TV er udstyret med denne tuner, men om den er Boxer kompatibel må tiden vise. Jeg har i hvert fald kunne se, at de firmwares Philips har lavet tilføjer kompatibilitet til forskellige andre europæiske udbydere, så mund ikke evt. Boxer krav kan tilpasse med ny firmware.

Konklusion: Virker som et fornuftigt bygget TV, med et stort potentiale. Panelet er godt, men kræver desværre en del indstillinger for at vise sine bedste sider. Passiv 3D virker overbevisende, og brillerne er frem for alt så billige, at 3D er en reel mulighed for en almindelig familie.
Af Pete Mate
#147622
MortenJA skrev:Hvordan er TVet til sport?
Synes det virker ganske godt, men indstilinger skal altså tilpasse.
Af Highjack
#147771
jeg er meget enige med dig med hensyn til indtrykket af 7606. jeg har haft min nye 55 i 24 timer nu. jeg er også positvt overraskende. Det er også en god ting at man kan bruge tv-fod som vægbeslag.
Af allando
#152154
Highjack skrev:jeg er meget enige med dig med hensyn til indtrykket af 7606. jeg har haft min nye 55 i 24 timer nu. jeg er også positvt overraskende. Det er også en god ting at man kan bruge tv-fod som vægbeslag.
...er du stadig tilfreds med Philips 55PFL7606?...
Af JesperKeller
#152157
Hvor langt væk kommer tv'et når du bruger det medfølgende ophæng?
Af Highjack
#152267
Ja, jeg er meget tilfreds.
Jeg var meget i tvivl efter jeg læste testen her på flatpanls.
Efter 15 gode år med samsung, er det ikke nemt at skifte mærke. Senest 8005.
Af Highjack
#152268
JesperKeller skrev:Hvor langt væk kommer tv'et når du bruger det medfølgende ophæng?
ca.5.5 fra væg.
Af Tkrollen
#154222
Er selv blevet den glade ejer af dette tv. Kan kun give dig ret i der skal nogle andre indstillinger til. Min kalibrering gik ganske fint . Men et punkt mangler at blive stillet , farvenurancen Kan simpelthen ikke gå ind og ændre den som jeg kan med de andre den er på en måde lukket. Kan du fortælle mig hvad jeg skal gøre for at kunne indstille min farvenurance.


Vh. Thomas K.