Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jzimmer
#98268
TVet fodres med blandet SD og HD materiale. Jeg har YouSee via DVB-C, og det fungerer glimrende. Bemærk, at den nordiske udgave (N-modellen) er forberedt til både Stofa og YouSee kabel tv. Under opstarten vælger man blot sin udbyder, indtaster netværks-id osv., så finder den straks alle kanaler - det spiller bare!

Kvaliteten på SD kanalerne, 576i, er godkendt, omend det ikke er prangende. På HD kanalerne, 720p/1080i, står billedet rigtig skarpt og flot! Væsentligt bedre end på SD siden. Jeg havde forventet at SD kanalerne ikke var supergode, da tvet jo ikke ligefrem er nogen topmodel - men på HD siden blev jeg ganske enkelt positivt overrasket.

Jeg har valgt ISF-Ekspert1 billed-profilen, da den, ifølge diverse forums, rammer nogenlunde plet - dog med lidt ændringer her og der. Jeg har bla. taget udgangspunkt i en publicering af settings for tvets lillebroder, PQ6000.

TVets EPG er udmærket, men ikke ligefrem her LG udmærker sig. Når man åbner EPGen "slukkes" der for billedet i baggrunden - indtil man vælger en kanal - det forekommer mig en anelse underligt. Jeg kommer fra et Sony tv - som må siges at have styr på især EPG funktionaliteten. Det er lidt noget andet på LGen...den er lidt sløvere at manøvrere rundt i, og der går en del tid inden der dukker kanalinformation op. Det må man nok bare leve med.

USB funktionen er helt igennem cool! Jeg har forsøgt at afspille nogle forskellige DivX filer - og tvet æder bare alt jeg byder den! Den er hurtig til at loade filerne, og kvaliteten er rigtig god. Jeg har endda læst at subtitles vist også skulle kunne afspilles.
Update: Subs afspilles automatisk (hvis de findes i mappen hvor divx-filen ligger..). Det fungerer upåklageligt! Derudover er der et interface til håndtering af billed, lyd og undertekster. Her har LG virkelig gjort noget ud af det.

Jeg har oplevet en smule retention, dog forventet, da jeg kører med en ret høj kontrast. Men ikke noget der har varet mere end 5-10 minutter.
Update: Jeg har indtil videre IKKE oplevet mere retention! Det overrasker mig virkelig positivt at der er sket så meget med LGs paneler. Forudsat at man i break-in perioden behandler det "ordentligt". Jeg har i en 150-200 timer kørt med lidt lavere lys, kontrast og med energisparefunktionen på minimum. Efter denne periode har jeg slået energisparefunktionen fra, og igen skruer op for lys og kontrast. Stadig ingen retention.

Genskin er et issue med den her skærm - det skal man helt sikkert være opmærksom på, hvis man har sollys ind på den.

Ved lav lydstyrke kan en svag brummen anes fra tvet - ikke noget irriterende, da man skal have øret en meters penge fra skærmen for overhovedet at kunne høre det. Vi taler ved lydstyrke 1 (laveste), og når man er over 3 kan det ikke høres mere.
Update: Ja, der er desværre stadig en buzz fra panelet, det skal man lige vænne sig til når man er 1. gangs plasma-indehaver. Dog er den ikke blevet værre.

Alt i alt er jeg meget glad for købet. Jeg syntes bestemt tvet leverer et habilt billede til få penge - og de mange muligheder for kalibrering er absolut et plus. Derudover ser det hamrende flot ud på væggen! :)
Senest rettet af jzimmer 3. jun 2010, 09:14, rettet i alt 1 gang.
Af henriksson25
#103124
Hej

Jeg overvejer at købe pj650n hvilket vægophæng bruger du, og hvor tæt kan man komme på væggen?

Mvh. Thorbjørn
Af jzimmer
#103132
Hej,

Jeg bruger et ganske billigt ophæng, til omkring 200,- - intet fancy. Det fungerer helt fint.

Det er dine stik der afgør hvor tæt på væggen du kan få skærmen. Alle tilslutninger er bagudvendt, så du skal være obs på hvor meget plads dit antenne, hdmi osv kræver for ikke at gå i stykker. Jeg har investeret i vinkeladaptorer til mine...det hjælper lidt på det.
Af Ellegaard74
#103344
Kunne man lokke dig til at smide dine indstillinger op her.?
Af jzimmer
#103544
Det kan du tro :)

Jeg har pt. to lidt forskellige modes jeg skifter lidt imellem. Man kan sige, at den ene måske er bedst til tv i dagtimerne og den anden bedst om aftenen. Der er ret stor forskel på kontrast og lys mellem de to. Derudover har den ene en lidt kølige farver, den anden lidt varmere.
Det er jo smag og behag, men jeg syntes det er rart at have to at skifte imellem, da udsendelser på de forskellige kanaler kan kræve forskellige settings.

Jeg har læst dem ind i ISF1 og 2.

ISF1 (lav lys, kølige farver):
Læs her
Bemærk i øvrigt at det er settings for tv'ets forgænger - PQ6000.

ISF2 (høj lys, varme farver):
Ja...prøver lige at finde tråden jeg har hentet dem i - ellers poster jeg dem her.
Af Ebbemonster
#121114
Hej, jeg har også lige selv købt dette fjernsyn. Jeg er generelt ret godt tilfreds med billedet mm. men, der er dog en ting der undrer mig!

Kan det virkelig passe, at det ikke er muligt at opdatere ens firmware på TVet? Når jeg afspiller nogle film i *.mp4 og *.mvk format, vil den enten ikke afspille billede eller lyd. Så jeg tænkte at man kunne opdatere til de nyeste Divx drivere?
Af AndersJ
#143864
Virker dette TV 100 % med boxer?
Grunden til jeg spørger er det ikke er boxer godkendt, men rent teknisk ser det ud til, at man burde kunne se boxer problemfrit?