Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#140625
eXeel skrev:Det ærgrede mig at se hvor få apps der var at finde i Viera Connect/Cast eller hvad det nu hedder.

Sådan en lille ting, som at der ingen browser er. Det er underligt.
Og så at Youtube funktionen ikke kan levere de rigtige opløsninger, det bliver altid en meget lav, grumset, grim mulighed. Mener det både er sådan på tvet og PS3, eller også husker jeg forkert og så kan man slet ikke finde en youtube app på tvet.

Er det helt frit og åbent at udvikle til det? Så undrer det mig der ikke kommer mere. Lader til man skal godkendes osv af Panasonic.
Jeg synes nu ikke den fraværende internet-browser er en så stor mangel. Efter jeg har siddet med de mange producenters forskellige Tv har jeg stadig svært ved at se den store idé. Hvis browseren understøtter flash, silverlight osv. kan jeg godt se idéen i at man kan tilgå en masse hjemmesider med indhold, men jeg synes bare det er for bøvlet.

Jeg tror ikke det er 100 % frit og jeg tror som du selv er inde på, at det kræver en godkendelse fra Panasonic at nå ind i App-store. Platformen er jo heller ikke helt åben, forstået på den måde, at det er Panasonics egen. Dengang de præsenterede den lagde de dog stor vægt på, at den var åben for udviklere af næsten enhver art.

Mht. YouSee har du ret. Det sker faktisk på mange Tv og bokse med internet. Hvorfor den laveste opløsning altid vælges, når mange YouTube-klip rent faktisk findes i 720p eller endda 1080p er mig også en gåde. Mon ikke det rettes i opdateringer senere? Vi kan håbe.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#140626
Junkwavepete skrev:Kom nu ud i butikkerne og kig på tv'et, for hvis i sammenligner G30 med blot GT30 vil i MED det samme kunne se at sort niveau i normal belysning er elendig i forhold GT30'eren... Ja, det kan måles et sort niveau på 0,03 men ser man også tv når stuen ikke er helt mørklagt, så betyder det MEGET, og panelt i f.eks. GT30 eller for den sags skyld PS51D8005 eller UE46D8005 er mange gange bedre, men gå ud og se på det istedet for kun at læse anmeldelser af hvad "nørderne" kan måle sig frem til ;)
Jeg er enig i, at GT30 klarer sig bedre, men jeg er ikke enig i, at G30 performer dårligt. Så tror jeg ikke du har set tidligere plasma-Tv. ;)

Ud over at måle plejer vi nu også at inkludere praktiske observationer. Vi tilstræber det hvert fald. Hvis folk kun opfatter vores tests som målinger, er jeg da ked af udfaldet, for det er ikke meningen.
Af Junkwavepete
#140652
Hej Rasmus

Har nu været i branchen i 4 år, og sælger dagligt TV... Men var måske også hårdt at sige dårligt, men synes virkelig der er stor forskel, og ja, der er selvfølgelig også prisforskel...
Af Van
#140695
Hej Rasmus

Der er ikke DVB-S tuner i G30.
Af Billy Blaze
#141453
Er der en G30 ejer som kan fortælle mig om Panasonic understøtter ligeså mange filformater(både lyd og billede) som Samsung gør via USB afspilning? Og om der er nogle problemer eller det er ligeså godt som Samsungs?
Af Geiger
#141648
God anmeldelse.

Men er der nogen grund til at gå fra G20 til G30? Jeg ærgrer mig lidt over at have købt G20, når nu G30 kan fås til 6000kr. Men da jeg købte G20 i sin tid, kostede G30 vist stadig omkring de 9-10k.

Hvis man allerede har G20, er der så en idé at investere i G30? Umiddelbart er der meget mere at hente i GT30, men den er over mit budget.
Af BrianH
#141656
Geiger skrev:God anmeldelse.

Men er der nogen grund til at gå fra G20 til G30? Jeg ærgrer mig lidt over at have købt G20, når nu G30 kan fås til 6000kr. Men da jeg købte G20 i sin tid, kostede G30 vist stadig omkring de 9-10k.

Hvis man allerede har G20, er der så en idé at investere i G30? Umiddelbart er der meget mere at hente i GT30, men den er over mit budget.
Selvfølgelig ikke... Og til næste sommer kommer G40, og så vil du bare ærgre dig over at have købt G30
Af Fredtoft
#141684
Billy Blaze skrev:Er der en G30 ejer som kan fortælle mig om Panasonic understøtter ligeså mange filformater(både lyd og billede) som Samsung gør via USB afspilning? Og om der er nogle problemer eller det er ligeså godt som Samsungs?
Det gør de ikke!
Problemet med det spørgsmål er dog at der er forskel på hvad der fremgår af specifikationerne, og så hvilke filformater der understøttes i praksis. For de fleste TV med USB afspilning gælder at de kan bringes til at fungere godt, hvis du selv producerer alle dine videofiler, og ad den vej kan kontrollere kodningen og containerformatet. Problemet opstår hvis man er typen som får et væld af forskellige mediefiler ad mere eller mindre skumle veje, idet de ofte er af svingende kvalitet og skiftende kodningsmæssigt indhold.

I praksis har jeg set en del DivX-filer spille perfekt på Samsungs D-modeller, mens der var hakken og sort skærm på Panasonics -30 modeller.

Men som man siger: Your milage may vary.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#142345
BrianH skrev:
Geiger skrev:God anmeldelse.

Men er der nogen grund til at gå fra G20 til G30? Jeg ærgrer mig lidt over at have købt G20, når nu G30 kan fås til 6000kr. Men da jeg købte G20 i sin tid, kostede G30 vist stadig omkring de 9-10k.

Hvis man allerede har G20, er der så en idé at investere i G30? Umiddelbart er der meget mere at hente i GT30, men den er over mit budget.
Selvfølgelig ikke... Og til næste sommer kommer G40, og så vil du bare ærgre dig over at have købt G30
Jeg er enig med BrianH her. Jeg synes ikke der er nogen grund til at opgradere til G30 fra G20. Vent nogle år og nyd din G20 :)
Af DPlesner
#142438
Nu har der jo været en del utilfredshed omkring buzzing på sidste års G20 model. Jeg var også en af dem der synes det var for meget, og leverede tv'et tilbage.

Efterhånden er der vel nogle flere som har investeret i dette tv, og er der de samme tendenser som med G20?

Ved godt at buzzing er beskrevet i anmeldelsen, men spørgsmålet er om tv'et i anmeldensen er det generelle niveau for buzzing på G30?
Brugeravatar
Af intentus
#143722
Nydelig anmeldelse, der var meget med i min beslutning om at gøre et G30-køb. :)
Billy Blaze skrev:Er der en G30 ejer som kan fortælle mig om Panasonic understøtter ligeså mange filformater(både lyd og billede) som Samsung gør via USB afspilning? Og om der er nogle problemer eller det er ligeså godt som Samsungs?
Jeg kan ikke sammenligne med Samsung, men har med G30 ikke oplevet problemer med MKV-container (inkl undertekster) med 720p H264 + AC3 DD 5.1 og 1080p H264 + DTS 5.1. 720p H264/MP4 med AAC 2.0 afspilles også fint her.

Jeg kan også bekræfte at USB 3.0 HDD'en Iomega Prestige Portable 1 TB fungerer med 1 USB-stik tilsluttet (heldigvis tilstrækkelig strøm fra 1 USB-port, så dets ekstra USB-stik ikke skulle tilsluttes).

Panasonic oplyser i øvrigt, at G30 fungerer med USB HDD fra 160 GB op til 3 TB. De skriver godt nok kun med strømadapter, men nogle USB HDD'er trækker jo som den nævnte bare strømmen fra USB-porten.

intentus
Brugeravatar
Af intentus
#143958
Æv, havde data på min ovennævnte 1TB USB HDD, så kunne ikke afprøve formateringen på G30, men købte en på 500 GB af samme type. G30 vil ikke formatere den til at optage på, når man bekræfter formateringen. I wonder why :(
Af Soze
#144435
Fedt med an god anmeldelse og specielt fedt at skærmen også spiller .mkv filer med undertekster.
Elgiganten har dette tv Panasonic P50U30 til salg til 7499,- Er det det samme som denne tråd omhandler?

På forhånd tak :)