Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#140529
Testen af Panasonic G30 er nu online. Vi har testet 50" TX-P50G30Y, men der findes også 42 og 46" TX-P42G30Y og TX-P46G30Y.
G30 serien er et mellemprisklasse-Tv og kommer uden 3D, men med Panasonics nye Infinite Black 2 panel og Viera Connect internet-platformen.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1308127784

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen 8)
Af Rod1983
#140536
Hej Rasmus. God anmeldelse :) ! Bekræfter mange af de ting som de andre review sites har fundet :). Bemærket du noget til floating blacks?
Af Lange100
#140540
Hej Rasmus, tak for testen :)

Det undrer mig dog at du ikke synes thx profilen giver et billede med et meget "grønligt skær". Jeg synes dette er tydeligt og udenlandske test sites påpeger det også.

(jeg mener det gælder generelt på alle panasonic plasmaer dog især G30)
Af sunebio
#140560
Tak for en god anmeldelse. Bemærkede du noge form for posterizing (http://en.wikipedia.org/wiki/Posterizing) i meget lyse områder (f.eks. billygter)?

Det er noget jeg ser hyppigt på min G10'er som jeg overvejer at udskifte, så jeg ville høre, om det er blevet bedre.

(Jeg ser problemet på min G10'er ved visning af BD og DVD fra to forskellige Pioneerafspillere via HDMI. Første gang jeg så det, blev jeg lidt overrasket, da det ikke var noget, jeg så på min gamle Pioneer PDP-435...)
Af eXeel
#140564
Det ærgrede mig at se hvor få apps der var at finde i Viera Connect/Cast eller hvad det nu hedder.

Sådan en lille ting, som at der ingen browser er. Det er underligt.
Og så at Youtube funktionen ikke kan levere de rigtige opløsninger, det bliver altid en meget lav, grumset, grim mulighed. Mener det både er sådan på tvet og PS3, eller også husker jeg forkert og så kan man slet ikke finde en youtube app på tvet.

Er det helt frit og åbent at udvikle til det? Så undrer det mig der ikke kommer mere. Lader til man skal godkendes osv af Panasonic.
Af SQren
#140565
Har hørt buzzing omtalt et par gange nu... I nævnte det ikke i anmeldelsen, men har tilføjet det til listen over positive/negative ting i konklusionen.

Hvor slemt er det? Det er noget der ville gå mig gevaldigt på nerverne hvis det er tydeligt. Og her tænker jeg hvis fjernsynet er mutet i en stille stue, lyder det så som en computer?
Af AmplifyMe
#140568
@SQren, Rasmus skriver:
"Jeg hørte en smule summen fra bagsiden af Tv’et. Intet alvorligt, men det er der og kan høres fra en afstand på 20-50 centimeter fra Tv’et."
Af SQren
#140570
Nå fantastisk, så er det jo bare mig der er blind...
Tak for svaret.
Af Junkwavepete
#140600
Kom nu ud i butikkerne og kig på tv'et, for hvis i sammenligner G30 med blot GT30 vil i MED det samme kunne se at sort niveau i normal belysning er elendig i forhold GT30'eren... Ja, det kan måles et sort niveau på 0,03 men ser man også tv når stuen ikke er helt mørklagt, så betyder det MEGET, og panelt i f.eks. GT30 eller for den sags skyld PS51D8005 eller UE46D8005 er mange gange bedre, men gå ud og se på det istedet for kun at læse anmeldelser af hvad "nørderne" kan måle sig frem til ;)
Af Helmuth
#140615
Junkwavepete skrev:Kom nu ud i butikkerne og kig på tv'et, for hvis i sammenligner G30 med blot GT30 vil i MED det samme kunne se at sort niveau i normal belysning er elendig i forhold GT30'eren
Det er jo noget være vrøvl. Sortniveauet er ingenlunde elendigt. G30'eren er et klasse-tv til prisen. 42" til kr. 6000,- !!! (42"GT30 = kr. 8850,-)
Af SQren
#140619
Junkwavepete skrev:Kom nu ud i butikkerne og kig på tv'et, for hvis i sammenligner G30 med blot GT30 vil i MED det samme kunne se at sort niveau i normal belysning er elendig i forhold GT30'eren... Ja, det kan måles et sort niveau på 0,03 men ser man også tv når stuen ikke er helt mørklagt, så betyder det MEGET, og panelt i f.eks. GT30 eller for den sags skyld PS51D8005 eller UE46D8005 er mange gange bedre, men gå ud og se på det istedet for kun at læse anmeldelser af hvad "nørderne" kan måle sig frem til ;)
Lidt tosset sammenligning, det er så 2 fjernsyn med en prisforskel på næsten 4000kr ;)
For os der kigger efter et fjernsyn til 5-6000kr er det her jo meget oplagt med den ros det får. Og ja GT30 er da muligvis bedre, skal det også være, men det koster jo så 9990kr. Kiggede hos komplett.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#140623
Lange100 skrev:Hej Rasmus, tak for testen :)

Det undrer mig dog at du ikke synes thx profilen giver et billede med et meget "grønligt skær". Jeg synes dette er tydeligt og udenlandske test sites påpeger det også.

(jeg mener det gælder generelt på alle panasonic plasmaer dog især G30)
Her hos mig gav den nærmere et lidt gulligt/rødligt skær. Men som altid kan der jo være lidt afvigelser.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#140624
sunebio skrev:Tak for en god anmeldelse. Bemærkede du noge form for posterizing (http://en.wikipedia.org/wiki/Posterizing) i meget lyse områder (f.eks. billygter)?

Det er noget jeg ser hyppigt på min G10'er som jeg overvejer at udskifte, så jeg ville høre, om det er blevet bedre.

(Jeg ser problemet på min G10'er ved visning af BD og DVD fra to forskellige Pioneerafspillere via HDMI. Første gang jeg så det, blev jeg lidt overrasket, da det ikke var noget, jeg så på min gamle Pioneer PDP-435...)
Det er jo et plasma-fænomen og vi lader det ofte gå ind under "banding" / farvenuancerings-begrebet. Der findes jo efterhånden tusind ord for samme fænomener på skærme.

Men nej, det er ikke helt væk. Jeg synes dog, at det er blevet bedre siden 2009 dagene, men det er stadig et af de problemer, som plasma-producenterne kæmper med, simpelthen fordi det er et så grundlæggende element i hvordan en plasma-skærm med fosfor fungerer.