Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af MigSelv
#139914
Jeg kommer fra en 50VT20, som blev udskiftet til 55VT30 i går.
Billede, lyd og kanalskift er fantastisk. Vi snakker lyd fra en meget flad skærm, men den er løftet flere niveauer i forhold til VT20. Kanaskift ved zapning går meget hurtigt, i de fleste tilfælde under 1 sekund.

Billedkvalitet uanset inputkilde, dog især SD både tv tuner og scart indgang ( Viasat analog boks ), her må der været brugt en ny klasse scaler, det er en nydelse.

HD via Bluray, afslører ting, på kendte film osv. jeg ikke før har set. Små skyggedetaljer, og dybde i billedet, simelthen et top tv. Selv min Canal Digital HD boks har fået et løft, alt ser bare bedre ud. Farver, sortniveau, skyggedetaljer. Selv den gamle Panasonic svaghed, ved meget lyse billeder, kunne man se et "pumpende" billede ( ganske små rystelser ), dette fænomen eksisterer ikke længere.

Menuer på tv, er lynende hurtige, ingen ventetid.

Design, samlekvalitet, tv og remote, det oser af kvalitet.

Så til det negative, og der er kun 1 ting, blæserstøj, jeg formoder at det hænger sammen med det tynde kabinet. Det er nok noget mere besværligt, at flytte luft i et smalt kabinet, så dette kan høres. Høres ved kanalskift, meget meget tyste perioder i film osv. Men rolig, tv avis lyd, hvor man også kan tale sammen i stuen, høres der intet.

Det skal ikke være nogen hemmelighed, jeg er hysterisk kritisk med alt, men dette tv er topklasse.
Af kronholm
#139915
Lidt misundelig. (B

Tillykke med dyret. :)


hvad måtte du slippe for det?
Brugeravatar
Af MigSelv
#139916
Takker.
Jeg blødte ? kr. i et Panasonic center, men en god pris, efter lidt pristjek på nettet..
Senest rettet af MigSelv 7. jun 2011, 12:43, rettet i alt 1 gang.
Af kronholm
#139917
Ja, det er da meget fornuftigt for en Y-model. :)
Af HMAC
#139919
20.200 kr. for VT55 - det er en super pris. Den står p.t. til ca. 24.000 kr. i diverse netshops.

Er det det generelle billede, at man kan opnå så store rabatter i "normale" (fysiske) butikker?
Af Mysen
#139920
tak for erfaringerne. Det tyder på en ikke helt uvæsentlig forbedring i år fra Panasonic, for selv om billedkvaliteten på papiret er rimeligt tæt imellem VT20 og VT30, så er det jo de små ting, der løfter mundvigen. Og så er brugeroplevelsen jo også løftet ganske meget, når man tænker på kanalskift osv.
Hvad med EPG? Eller du bruger måske din boks?

Tillykke med at det er så fin opgradering. Du er nu en pudsig billedentusiast, at du allerede så hurtigt skifter til nyt tv, selv om du kun tænder for det en time om dagen :)
Brugeravatar
Af MigSelv
#139927
Der tegner sig allerede et andet billede, med det nye tv. Det har allerede været tændt i 8 timer på 2 dage.
Det er måske fordi, at der på intet tidspunkt, har været skyggen af retention.
Ved ikke om det er en tendens i autoriserede Pana centre, men har spurgt 2 steder, og fik priser fra 20200 kr. til 22500 kr.
Specielt til Mysen : VT20 var / er et godt tv, men VT30 er så meget bedre, at man nærmest får lyst til at tænde det.
Og fik lige tjekket guiden, fra trykket på guideknappen til den er fremme ( første indlæsning ) ca. 1,5 sek. Efterfølgende guideaktivering ( tv har ikke været slukket, efter første aktivering ), går der mindre tid, vel omkring 1 sekund. Den er nem og overskuelig, kanaler listes i min favoritrækkefølge, Og som i andre guider, ekstra info omkring programmer, timer indstilling osv.
Havde glemt lidt om menuerne, ved hvert menupunkt, kommer der info i bunden af skærmen, der kort forklarer hvad punktet/valget medfører.
Af Mysen
#139929
MigSelv skrev:VT20 var / er et godt tv, men VT30 er så meget bedre, at man nærmest får lyst til at tænde det.
Jow jow, men når nu designet også er forbedret, kunne man jo få lyst til at slukke det,så man rigtig kan se det pryde væggen.

Det virker som om, at Panasonic for alvor har lyttet til reviews, brugerundersøgelser o.l. for netop deres menuer og design, der var blandt kritikpunkterne, er så meget løftet. Og så er det jo fedt at høre, at billedet også hører med til opgraderingerne.

Spændende om Samsung har fået det samme løft på billedkvaliteten.

P.S. Send flere penge. Jeg mangler dem
:s
Af THM
#139947
tillykke med det.
lyder jo super godt med de forbedringer 8)
overvejer selv at købe enten GT30 eller VT30, men nu hælder jeg da mest til VT30 :p
men gad vide om GT30 også har forbedret tuner og scalering ift. 2010 modellerne O-O
Af purtsak
#139989
tilykke men er der nogen bestemt grund til at du valgt 55" og ikke 50" :)
Af rkc
#139992
jeg gætter på at det var de 5" haha

gud ved hvor vi ender til sidst,det skal bare være større hver gang.
Af purtsak
#139996
jeg vil nemlig hente 50" imorgen hehe
Af purtsak
#140007
jeg synes jeg kan se på elgiganten at 50" har Scanningsfrekvens (Hz 100 hvor 55-60" har 200hz er der nogen der ved om det er rigtig jeg synes ikke jeg kan se det på panasonic hjemme side
Brugeravatar
Af westahn
#140011
generelt syntes jeg at elgigantens hjemmeside er en af de bedste i branchen, men har tidligere oplevet at der har været enkelte fejl i specs... men det kunne da være interessant hvis der er noget om snakken - Er det ikke også sådan at 55" er den mindste VT30 i USA?