Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af noxity
#138064
I de andre tests af D8005 er de i stand til at få en næsten helt flad gamma kurve.

Giver en perfekt gamma kurve også perfekt sort detaljer ?
Af Mysen
#138066
I andre test tager de 10p hvidbalancen i brug, og den burde vel kunne gøre noget også. Eller hvad?
Af Leviathan
#138069
Super flot test Rasmus
Dog, som ovenstående også er indepå, undrer det mig, at du ikke kunne få Gamma perfekt, når andre netop har rost skærmens præcise gammaforløb. Derudover undrer det mig, at den slet ikke har clouding. Dette har mange andre repporteret. Men det betyder vel som så ofte med clouding, at der er stor individuelle forskelle mellem skærmene.

Hvo lige til sidst, hvorfor ikke skrive lidt om, hvor godt tv'ets filter er? Jeg har ikke set et skærm med så godt et filter til de lyse timer som dette tv.
Af kakilika
#138070
Er det kun Samsung-tv med 800 Hz (CMR) der kommer med scanning backlight?
Brugeravatar
Af bendix
#138073
Omkring gamma kurve og perfekt RGB samt samt kelvin.

Så lykkedes det min kalibrerings mand at opnå bedre resultater end testen her. Det skyldes sikkert (som der bliver nævnt i testen) at Flatpanels laver anbefalede indstillinger uden at bede brugeren om at tage disse ekstra muligheder i brug!
Af Gundsø
#138075
Hej Rasmus..

Tak for endnu en super test..

Ærgerligt at Samsung har droppet den fjernbetjening der fulgte med til 7705 0g 8705 modellerne...

Da jeg havde 8705'eren hjemme på prøve fravalgte jeg den, fordi den indstillede lysintensiteten automatisk alt efter hvor mørkt eller lyst billedet var. Det var enormt irriterende og medførte at eks. undertekster kom til at 'blinke'..

Jeg fandt aldrig ud af om det hed noget specielt, kun at det var en Samsung ting, der ikke kunne slås fra..

Oplevede du noget lignende på denne model....?

Tak for et super forum
Senest rettet af Gundsø 9. maj 2011, 19:28, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#138076
Vores tests laves så læseren kan opnå ca. samme oplevelse, hvilket også betyder at vi oftest ikke går dybere ind i systemerne end du selv vil kunne gøre. Af samme grund kan der være lidt forskelle på hvordan andre bedømmer samme TV hvis de har fået det kalibreret fuldt ud. Dette er et bevidst valg fra vores side for at gøre testene så langt "nede på jorden," at folk ikke efterfølgende føler sig snydt hvis de køber TV'et på baggrund af testen. Mange af de finjusteringer, som skal til for at få de sidste få procent på billedkvaliteten kræver justering af håndtag, som den gængse bruger ikke bør røre ved.

I forvejen undlader vi at vise alt for mange grafer fra kalibreringen, da det forvirrer mere end det gavner for langt hovedparten af de læsere der besøger siden. For de entusiastiske forumbrugere er det nok ikke tilfældet, men vi prøver at ramme et lidt bredere publikum med vore tests.
Af noxity
#138081
Det er vel også sådan det skal være, undrede mig bare over at det slet ikke fremgår af jeres test at netop dette TV kan kalibreres til en næsten perfekt gamma kurve med det rette værktøj og know how.

En af de negative ting er også shadow detail. Men vil denne ikke kunne elimineres ved at kalibrere sig til en perfekt gamma?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#138082
Målingen af gammakurven foregår i skridt der er noget grovere end de trin som sluges i black crush, så en flad kurve er ikke nogen garanti. Det er dog slet ikke umuligt at du kan få de sidste detaljer frem med justering i de underliggende menuer.
Af MadsP
#138091
Tak for en super brugbar test! Som sikkert mange andre synes jeg D7005 er mindst lige så interesant som D8005, da den er betydeligt billigere og åbenbart kun adskiller sig designmæssigt? Kan vi forvente en anmeldelse af D7005 eller betragter i anmeldelsen D8005 fyldestgørende? Det er i øvrigt en del diskussion rundt omkring på nettet, netop omkring de forskellige eller ens specifikationer på de to modeller - er det noget i har nogle betragtninger omkring?
Brugeravatar
Af KristofferA
#138092
Hvis D6505 er det samme tv foruden et andet design, så er det jo et godt bud på et rigtig godt tv.
Tror faktisk jeg foretrækker det lidt mere afdæmpet design på D6505.
Af noxity
#138096
D6505 er ikke samme tv i anden design variant. De har forskellige paneler. Det er kun D7005 og D8005 der er ens bortset fra design.
Af red_martians
#138099
kakilika skrev:Er det kun Samsung-tv med 800 Hz (CMR) der kommer med scanning backlight?
6505 og opefter har scanning backlight, dog "kun" 100hz scanning backligt+100hz motion eller 400hz i samsung-sprog.

6505 har et dårligere panel. Ifølge mig noget der ligner lidt sidste års 8705. betragtningsvinklerne virker generelt på samme niveau, men synes at farverne står klarere og at den har samme sortfilter som den nye D8005.
Af kakilika
#138102
Gundsø skrev:
Da jeg havde 8705'eren hjemme på prøve fravalgte jeg den, fordi den indstillede lysintensiteten automatisk alt efter hvor mørkt eller lyst billedet var. Det var enormt irriterende og medførte at eks. undertekster kom til at 'blinke'..

Jeg fandt aldrig ud af om det hed noget specielt, kun at det var en Samsung ting, der ikke kunne slås fra..

Oplevede du noget lignende på denne model....?

Tak for et super forum


Er der nogen der ved om dette kan henledes til micro dimming-funktionen?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 15