Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lak
#130494
Hej

Den sidste firmware retter bla. timeshift problemer.
Jeg bruger ikke timeshift normalt da min satbox har denne funktion så det er ikke noget jeg har lagt mærke til.
flg. fra sharp's firmware release:

Software Version 1.18 [E1012111] – 11.12.2010
 Improvement of Time Shift problems when a broadcaster changes to his regional programs
(mostly in the evening like NDR)
 DVB-C Sorting changed from swap to move

Giv det et skud hvis du ikke allerede har den seneste.

hilsen

Lak
Af Kenneth_lh
#130820
Hej,

Overvejer seriøst det her tv, min eneste spørgsmål er sådan set hvor slem genskinnet er i glasfronten?

Er det f.eks mere eller mindre end et gammelsdags billedrørs fjernsyn?

På forhånd tak :)
Af topbruger
#130878
Til Lak: tak for dit input vedr. Timeshift. Jeg har prøvet med den nyeste Firmware uden held. Angiveligt er der en nyerere på vej.

Til Kenneth: Genskin er ret tydeligt. Du bør nok se det i en butik hvis du er i tvivl. Der er også eksempler på genskinnet i flatpanels test: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1272005699

hilsen
Lars
Af Kenneth_lh
#130898
Hej topbruger,

Tak for input - det er desværre ikke muligt at finde en butik der fører Sharp her i det jydske hvor jeg bor, så er nød til at læne mig op af bruger input! :)

Oplever du genskinnet som en stor gene eller...?
Er det værre en på et gammelt billedrør fjernsyn?

På forhånd tak :)
Af lak
#132493
Jeg vil ikke lægge hovedet på blokken mht. reflektioner og sige at det er bedre eller værrer end de gamle crt skærme. Jeg vil tro at du får problemer hvis du har et vindue, hvor der er sol ind af, som er foran fjernsynet. Du kunne evt. tage et spejl og stille der hvor fjernsynet skal stå/hænge og se om du kan se vinduet derfra hvor du ville sidde og se fjernsyn. Jeg kan se et af mine vinduer der hvor jeg sidder , men oplever kun problemer når solen står lige ind, eller der er meget lyst, og her kompenserer jeg ved at sætte mere blus på sharpen ved at vælge en anden profil. Jeg lever med det og de ting jeg typisk ser i dagtimerne hvor solen står ind er alligevel kun nyheder eller andet pladder hvor jeg lige så godt kunne have et sort hvid tv tændt.

Ved godt du gerne ville have et ja eller nej til dit spørgsmål.

Tjek der hvor du køber om det kan leveres tilbage hvis det går helt galt med reflektioner.

hilsen
Lars