Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lennon
#124087
lrev 1-2 skrev:
KaptajnRoevsved skrev:Datatid har testet 8705TVet imod VT20 og det fik 3 stjerner og VT20 fik fem, så nu er jeg for alvor i tvivl om hvad helv.... jeg skal købe.
Hej.

Er det p.g.a 3D egenskaber Pana vinder så klart-eller er det generelt?

For det er vel efterhånden de færreste som ikke er klar over at 3D funker bedst med plasma.

lrev
VT20 vinder i de fleste enkeltdicipliner som har noget med billedet at gøre i en dunkel stue . Men 8705 er mere lysstærk og vil være bedre til PC, HTPC o.l . Forøvrigt er Samsungs eget plasma C7705 også deres LCD line-up overlegen på rå billedkvalitet .
Af BlackBandit
#124096
Har et 8705 tilsluttet som ses i "underskriften"...

Straight out of the box - var tv'et i imponator-indstillinger og fik lynhurtigt og foreløbigt sat Rasmus's setup - ganske nydeligt.. Bruger to forskellige indstillinger - "Naturlig" og "Film", hvor naturlig bruges til SD og film til HD

Fandt andre setup's på nettet og afprøvede disse, så nu er det en skøn sammenblanding og meget personlig indstilling.

Smag og behag er forskellig - valget stod mellem PS7705 og C8705 og dét valg foretog Fruen for mig :-)

Fik 3D briller og en film med - men indtil udvalget af 3D film bliver større og producenterne ikke laver eksklusiv-aftaler og dermed risikere at skyde sigselv og hele det potentielle 3D-market i stykker - er 3D ikke attraktiv..

Den ujævne belysning er næsten ikke synlig (bruger led-belysning bag tv'et) - dårlige betragtningsvinkel er fuldstændig irrelevant da jeg sidder midt foran..

SD-materiale bliver præsenteret på en overbevisende måde - er yderst tilfreds..
HD-materiale er lidt svingende (canal-digital-box) men generelt formidabelt.

Ved den visuelle indstilling udelukkende IMAX-film kombineret med de "set-up's" fra både Rasmus og nettet - mener jeg at have opnået et pænt resultat uden brug af måle-instrumenter. Det kræver megen tålmodighed men som for lyd er det jo nektar når det lykkedes..

Bruger en usb-hardisk fra aldi som virker upåklageligt. DLNA kan ikke bruges - dog ikke tv'ets skyld men bill gates og windows på min pc.

Efter sidste software-opdatering (husk backup af indstillinger) kan tv'et ikke længere tænde Onkyo'en ????????

Internet-funktionerne er alt for limiterede og bruges derfor ikke.

Tilsidst et lille hjertesuk - når nu denne tråd er om 8705 - kan andre modeller og tv's så ikke udelades ? På forhånd tak.
Af lennon
#124118
Det kan godt virke lidt "støjende" at drage andre modeller og teknologier ind i en brugeranmeldelse .Problemet er bare, at mange af os som læser disse anmeldelser står og vakler mellem flere skærme. Omvendt kan man også spørge om hvor mange brugeranmeldelser der skal være på nævnte model ? Der er jo i forvejen en glimrende side-by-side brugeranmeldelse herinde mellem 8705 og plasmaen 50c7705 .

Der er faktisk en bruger ovre på Recordere som har byttet 8705 til en anden model pga den elendige betragtningsvinkel . Tv´et blev i nævnte sammenhæng brugt i forbindelse m hjørnesofa, - og det var altså ubrugeligt .
Af KaptajnRoevsved
#124135
Jeg går efter 8705, gider ikke noget plasma burn, min lokale TVmand i Expert Bøjes Radio anbefalede også 8705.

Nu skal jeg bare have fundet en rabatkode til Wupti, SHG eller Proshop :) Ligger i inde med nogen?

Er der nogen der ved om nogen af dem tager Forbrugsforeningen også?
Af BlackBandit
#124476
Glemte hvad jeg bruger til indstilling rent visuelt af tv'et ... Har lidt IMAX film - både SD og HD/bluray samt muligheden via canal digital's kanaler - Rush HD og Silver HD at se flere IMAX-film ... Det er dette materiale der er basic for de visuelle indstillinger af selve tv'et.

IMAX film i mine øjne - er unægteligt det allerbedste visuelle materiale - indholdet/emnerne disse film behandler kan jo altid diskuteres..
Lydkvaliteten varierer men er generelt i top.

Er iøvrigt skuffet over hovedparten af bluray-film kun er i 5.1 og ikke 7.1
Af MadMartigan1978
#125533
Er der slet ikke nogen der vil give et bud, på hvad der giver det bedste billede, når jeg skal se mine Reg. 2 DVD´er?

Dvd’en bliver brugt til alle mine Reg. 1 dvd film, fra de gode gamle Axel dage. Men så kommer et af spørgsmålene. Til mine Reg. 2 Dvd’er, hvad vil så give det bedste billede, vil PS3 det, eller vil Denonen 1940 det? Jeg har læst et sted, Onkyo TX-SR608 kan opskalere billedet selv, men hvordan mon det foregår, og er det noget man skal slå til?
Af stuf99
#126842
Hvor mange DVB-T tunere er der i tv'et? Jeg tænker lidt i forbindelse med, om man kan optage på en kanal, mens man ser en anden.
Af Mysen
#126846
Det kan man ikke. 1 tuner af hver slags.
Af MadMartigan1978
#126860
stuf99 skrev:Hvor mange DVB-T tunere er der i tv'et? Jeg tænker lidt i forbindelse med, om man kan optage på en kanal, mens man ser en anden.
Det kan man ikke nej, men du kan bruge HDMI indgangene, mens du optager.
Af Tazzyted
#126874
Skal man gøre nogle specielle indstillinger for at kunne bruge HDMI mens man optager på den amlindelig tuner. Jeg synes jeg har prøvet et par gange og time en optagelse og sætte mig til at se en BD disc så kommer fjernsynet og spør 5 min inden optagelsen at den er reserveret til en anden optagelse og vil skifte om 5 minutter Yes or NO og hvis man siger yes skifter den selv efter 5 minutter og siger man nej optager den ikke det planlagte !:(

Hvad gør jeg forkert?
Af sirl
#129987
Hej alle

Jeg er den MEGET tilfredse ejer af et ue46c8705, men der er dog et enkelt punkt som irriterer mig.

Kan det virkelig passe at man ikke kan sortere kanalerne i den rækkefølge som man selv vil have den i. Jeg har lavet en favorit liste, men kan ikke rokere rundt på rækkefølgen?

Og så har jeg hørt at det skulle være muligt at selv indtaste hjemmesider i internet delen, f.eks til streaming af film/serier, nogen der kender noget til dette?'

På forhånd tak
Af bobske
#130209
Jeg har også lige købt dette TV, kan kun sige at jeg er tilfreds. Jeg var dog lidt i panik i starten da standard indstillinger ikke er særlig vilde (jo måske hvis du viser det i en butik med blueplanet kørende)

Anyways, det med kunstigt unaturligt billede så det ligner noget der er optaget i et studie - yes helt korrekt, det er tilfældet MEN, som rasmus og skriver i anmeldelelsen: så er årsagen motion plus systemet som kan slås helt fra (har jeg gjort) eller sættes op manuelt til lave værdier.

Eneste problem jeg har pt er, som sirl også nævner: hvordan FA.. får man sorteret i kanalerne ?? Er sikker på der må være en løsning, det ville virke helt komisk hvis der ikke var.
Af BetteBent
#130225
Her er en kort vejledning:
1. Menu - ok
2. Antenne - ok
3. Rediger kanalnummer - aktiver
4. Gå op i kanaladministration
5. Tryk på Tools
6. og til sidst: Rediger kanalnummer

Let når man først har prøvet det ! Held og lykke !
Af sirl
#130228
Der er ikke andet at sige til sidste indlæg, om at det var da en forklaring der var til at forstå! 15 min i morges og kanaler ligger som de skal!
Mange tak...

Så er der kun lyd problemet tilbage... Men lad os se hvad Samsung evt. svarer på min mail...

I aften skal jeg forsøge at sætte tv'et op til min WiFi NAS for at se hvordan det virker som media streamer... I får lige en melding når/hvis det lykkes mig