Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PorreKaj
#109190
Jeg bestilte dette TV hos Hifiklubben i lørdags. i en 40 tommers størrelse.

Glæder mig meget til det kommer, forhåbentlig onsdag. Så skal det testet for støj og hvor slemme de reflektioner virkeligt er.

Findes der egentlig et produkt man kan påtvære en glasfront som reducere said reflektion?

- Porre
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#109192
Et lag udenpå en skærm skal være fuldstændigt plant ellers vil du få langt værre problemer end genskin. Normalt så sker dette jo under kontrollerede forhold i selve produktionen, så jeg tvivler på at resultatet vil blive godt. Derudover, så kan du ikke længere bruge indstillinger fra eks. vores test til at justere dit TV efter hvis du påfører noget på fronten.
Af lak
#109496
Noget af det bedste antirefleks behandling jeg har set er på en B&O fladskærm, men det koster jo også en del :D
Af PorreKaj
#110253
Jeg har Langt om længe fået mit tv.

Mht til reflektioner er det langtfra et problem. kun ved højlys dag kan det give problemet. Og det kun fordi jeg har spejle placeret på væggen bag mig.

Et af de bedste lcd'er jeg har set til Dato. Anbefalelsesværdigt.
Af Ven
#110867
PorreKaj skrev:Mht til reflektioner er det langtfra et problem... Et af de bedste lcd'er jeg har set til Dato. Anbefalelsesværdigt.
Jeg gætter på der så heller ikke er nogen nævneværdig støj.

Kan du svare på hvordan bevægelser håndteres i game/spil mode, da 100 Hz vel er slået fra her? Og hvad med billedet generelt i denne mode, er det muligt at indstille på det eller må man acceptere den "ringe" fabriksinstilling?
Af lak
#110955
Det kan fint lade sig gøre at indstille billedet i spil mode så man får et hæderligt billede. Så vidt jeg er orienteret disabler man ikke 100hz i spil mode, men istedet en del video processing kredsløbet der introducerer lag. Om det er kredsløbet der beregner det extra billede i 100 hz således at den bare viser det samme billede 2 gange ved jeg ikke, men til at spille på er det fint.
/lak
Af thke
#120393
Hej

Endelig fandt jeg en tråd, der omhandler netop det tv, som jeg har købt.

Udover tv'et har jeg en yousee-boks, en Wii og en Zeppelin.

Der er ikke anvendt andet end standard-kabler.

Jeg ser oftest tv gennem yousee-boksen, hvor den pt. står indstillet til 720p - kan jeg med fordel stille den anderledes (evt. 1080i)?

I tv'ets lille infoboks står der altid 50 hz - er der mulighed for at indstille anderledes (altså til 100 hz) eller sørger tv selv for at optimere?

Er der meget at hente på billedekvaliteten ved at benytte bedre kabler (ex. component-kabel til Wii, guldbelagt hdmi-kabel til yousee-boksen osv)?

Jeg har købt tv'et ultimo oktober - hvordan finder jeg ud af, om der er ny firmware, som bør/skal installeres. Jeg har ledt i tv'ets menuer og kigget på Sharps hjemmeside, men der står ikke, hvilken version tv'et er "født" med.

Jeg synes, at manualen langt fra hjælper ikke-superbrugere, som jeg må betegnes som!

På forhånd tak.

Thomas

PS. har trukket toslink/minijack kabel til zeppelinen, så lyden er i top ;o)
Af lak
#124155
Hej

Firmware version finder du ved at trykke menu->indstilling og herefter vælge iconet af en kuvert. Vælg identifikation og klik OK.
Den nyeste firmware hedder 1.13 og kan findes her:
http://esupport.sharp-eu.com/html/softw ... rchString=
Sjovt ok bliver den vist i identifikations feltet som E1005311. Om 1.13 så fremkommer hvis man læser E nummeret bagfra vides ikke :)
Der er kommet forbedringer på billed siden men du skal ikke forvente en total wow oplevelse efter en opdatering.

Om man foretrækker 720p eller 1080i er en smags sag. På min gamle kiss dvd syntes jeg 1080i så bedre ud end 720p men i bund og grund kommer det vel an på hvilken scaler der er bedst. Den i tv'et eller i din yousee box. Mener ikke at yousee sender noget der er bedre end 720p. Hvis jeg var dig ville jeg dog nok bruge den dvb-c tuner der sidder i tv'et i stedet for at have en løs box, medmindre der er harddisk optager i den.

De 50Hz der ståe i den lille boks er det indput signal du giver den. Der kunne også står 24Hz eller 60Hz alt efter input format. De 100Hz laver den selv internt og bliver ikke skrevet nogle steder.

Til din wii kan du købe komponent kabel sættet hvilket jeg syntes giver et mere klart billede. Den kan dog ikke kører mere end 480p men jeg syntes det giver et bedre billede end 576i som du får med det stik der medfølger med wii'en.
Der er ikke bedre billede at hent med guldbelagte kabler med blå lys og bling bling, medmindre du bevæger dig på kabellængder over 5m. Over 5m skal man begynde at passe på med de billige.
Guldbelagte hdmi kabler kan i øvrigt fås fra 30kr for 2m meter så om der er guld eller ej er ikke en makør for om det er kvalitet eller ej.

Håber det var til lidt hjælp

/Lak
Af LAC
#124729
LAK:

Er du stadigvæk tilfreds med dit tv? og lever det op til dine forventninger?

Har selv planer om en 820 men lurepasser også lidt på en LG LE850(0)

Men Sharp ligger pt. nr 1, dog vil jeg lige se om januar giver noget udsalg.

Men har du købt et fedt tv??

Mvh.
L.
Af lak
#127265
Hej

Beklager mit sene svar, men har arbejdet en del i udlandet.
Jeg er stadig glad for mit le820. Der kommer rimeligt med nye firmware til det, og det bedste er at Sharp er ret lydhør hvis man syntes der er noget der ikke virker.
Den største svaghed er reflektioner når der er lyst, så der plejer jeg at kører med en anden mode end den kalibreret film mode.
Den pris den er nede i nu er meget passende for tv'et (syntes jeg).


hilsen

Lak
Af ACH
#128937
Hej
Er der nogen le 820 ejere der vil svare på, om højtalene vender nedad eller om mod bagsiden, jeg vil hvis jeg køber tvet vil jeg sætte det så tæt på væggen som muligt.Iøvrigt hvordan med kanaskift vænner man sig til at det tager 1 til 2 secunder som jeg har læst.
Mvh Lars
Af lak
#129501
Hej

Højtalerne vender nedad.

Man skal efterhånden lede længe efter et produkt der skifter kanal hurtigt. Mange af de senere tv jeg har installeret har denne ventetid på 1-2 sekunder hvad enten det er et dyrt eller billigt. Den hurtigerste enhed jeg har til at skifte kanal i øjeblikket er min dreambox.

mvh

Lak
Af topbruger
#129803
Hvilke erfaringer har I med brug af Timeshift på Sharp Le820. Jeg oplever problemer på HD kanaler, hvor den tidsforskudte gengivelse er udsat for "hakken" i billede og lyd.

mvh Lars
Af lak
#130493
Hej

Den sidste firmware retter bla. timeshift problemer.
Jeg bruger ikke timeshift normalt da min satbox har denne funktion så det er ikke noget jeg har lagt mærke til.
flg. fra sharp's firmware release:

Software Version 1.18 [E1012111] – 11.12.2010
 Improvement of Time Shift problems when a broadcaster changes to his regional programs
(mostly in the evening like NDR)
 DVB-C Sorting changed from swap to move

Giv det et skud hvis du ikke allerede har den seneste.

hilsen

Lak