Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af joergent
#109869
Panasonic TX-P42G20E og Panasonic TX-P50G20E er begge med i Forbrugerrådets test af fladskærme (www.taenk.dk)

Det er interessant at se, at i den oversigt ligger TX-P42G20E midt i feltet og TX-P50G20E helt i bund. De falder på billedkvaliteten, både ved tekniske målinger og subjektive bedømmelser.

Sandheden er ikke universel.
Af THM
#109871
jeg er desværre ikke medlem af tænk mere, så har ikke adgang til omtalte test.
men da de har testet 126 modeller kan de næppe have været ligeså grundige som Rasmus ;)
Af Kratz
#109874
TÆNKs test af TV har ofte været til debat herinde. Hvis man søger lidt kan man med garanti finde flere eksempler.

Der er flere tvivlsomme elementer i deres test, og det er ikke lykkedes Rasmus at få svar på disse når de er blevet kontaktet.

Man skal blandt andet huske, at TÆNK lægger meget stor vægt på brugervenlighed og strømforbrug. Sidstnævnte parameter gør ofte at plasmaskærmene får en noget lunken modtagelse.
Af Steen Bay
#109879
Kratz skrev: Man skal blandt andet huske, at TÆNK lægger meget stor vægt på brugervenlighed og strømforbrug. Sidstnævnte parameter gør ofte at plasmaskærmene får en noget lunken modtagelse.
Ja, det tænkte jeg også lige på at sige, at som gode og ansvarlige samfundsborgere, så lægger de inde hos TÆNK nok en ganske stor vægt på strømforbruget. :)
Af joergent
#109885
Steen Bay skrev:Man skal blandt andet huske, at TÆNK lægger meget stor vægt på brugervenlighed og strømforbrug.
Ja, det var også min første tanke, men fx Loewe Art 42 SL Full-HD+100 med lige så dårligt strømforbrug ligger blandt de 4 bedste i gruppen, så det er ikke strømforbruget, der trækker væsentligt ned i deres tests. Det er billedkvaliteten, når man ser på karaktergivningen for dette TV.
Af joergent
#109886
THM skrev: men da de har testet 126 modeller kan de næppe have været ligeså grundige som Rasmus ;)
126 over flere år og måske har de lidt flere ressourcer at trække på end en enkelt person.
Af bantam
#109893
Er der nogen her, er har indsigt i TÆNKs testprocecurer og kriterierne for pointgivningen? Det er ikke givet, at flatpanels.dk's billedkvalitetskriterier er de samme som TÆNKs - men jeg antger, at det netop er det, som Rasmus har efterspurgt hos TÆNK.
Af THM
#109896
det kan selvfølgelig godt være.
min svigerfar har købt et phillips 42" mener det er 5604H modellen, som ifølge ham har vundet en test i tænk.
Det er mildt sagt ikke særlig godt, i et mørkt rum pisser baggrundsbelysningen ud. selv i dagslys er billedet uklart i forhold til G20(i thx) som det på alle punkter er underlegent. menu systememet er heller ikke ligeså godt som på G20.
men det er selvfølgelig bare min(og andre i familien) mening, det kan jo godt være andre godt kan lide disse egenskaber...
Senest rettet af THM 29. mar 2011, 15:49, rettet i alt 1 gang.
Af joergent
#109920
THM skrev:det kan selvfølgelig godt være.
min svigerfar har købt et phillips 42" mener det er 5605H modellen, som ifølge ham har vundet en test i tænk.
5605 er ikke bedømt af Tænk. Der er derimod flere 5604 modeller, som ligger pænt i midten. Mit eget lille 22PFL5604, som jeg på det seneste har eksperimenteret meget med, giver faktisk et rigtig godt billede med de rette indstillinger. Der kommer også stadig firmwareopdateringer til det, hvilket jeg ser som noget positivt, selvom fx. rettelser til finsk undertekst ikke har så høj en relevans her i huset. :)

Tænk anbefaler Philips 42PFL7404H som det bedste køb i 42" klassen
Af THM
#109923
så vil jeg tjekke op på hvad det er for en model han har, kører lidt rundt i deres modelnavne :)

edit: det er 5604, har fået det indstillet til at vise et OK billede, dog er de mørke scener ikke gode pga. dårligt sortniveau og dårlig shadow detail.
Senest rettet af THM 24. okt 2010, 12:03, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af MigSelv
#109946
Hej
Problemet ved disse tests er, at prisen tit vægtes højere end billedekvalitet.
Af haraldmhs88
#115659
jeg er ny her inde og ved ikke hvor man stille et spørgsmål henne af :)...

Men har sådan et problem med mit Panasonic - TX-P42G20E
jeg kan godt gemme alle DVB-C kanaler men min DR-HD rykker sig ned på den sidste kanal, selv om jeg siger den skal ligge på nr 4 og har prøvet nr 5...

Og så kan jeg heller ikke optage på den uden jeg sætter min USB HDD til.... HJÆLP mig...
Af THM
#115660
det er meningen at der skal være tilsluttet en hdd for at man kan optage. denne hardisk skal så pares med tv'et.
ang kanalliste, så prøv at lav en personlig liste, hvor du vælger kanalerne i den rækkefølge du vil have dem til at lægge....
Brugeravatar
Af KristofferA
#117009
Jeg har lige et spørgsmål-Kan man se YouTube i HD via VieraCast? :)
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14