Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Denner
#100655
Lige nu ville jeg også KLART vælge at købe en parallel eller selv parallel importere en 60PK950 og så købe en Securator forsikring til 999kr, ved siden af O-O

Så havde jeg fået fuld pixel garanti, burn-in garanti osv i 4 år, med låne tv og RIGTIG pick-up service, hvor de rent faktisk afhenter dit tv og ikke bare sender en mand i en fragtbil.

Er skuffet over den behandling jeg har fået ind til videre og håber virkeligt at LG strammer op og viser sig fra deres service mindede side, i min sag 8)

Det nye tv skulle komme i dag, hvor jeg også er nødsaget til at være hjemme hele dagen og derfor er blevet nød til at tage fri igen, nu får vi se ::l

Jeg opdatere når der sker mere 8)
Af Morten_J LG
#100705
Kære Flatpanels-brugere!

Tavsheden skal ikke ses som en stikken-halen-mellem benene fra LG’s side og jeg vil naturligvis beklage, at vores service har fejlet i et par tilfælde.
En service vi ellers høster stor ros for fra vores forhandlere, har åbenbart ikke levet op til deres ellers gode ry og rygte.
Sidstnævnte kan og vil vi gøre bedre - hvad vi dog ikke er herre over, er et uheldigt forløb med ombytning af flere skærme lige efter hinanden med pixelfejl. Dog rejser sig spørgsmålet, om der er tale om en generel fejl på både PS8000 og PK950N, hvilket jeg gerne med det samme vil mane til jorden, ikke er tilfældet.
Af Lars E
#100710
Til Morten LG

Efter at have haft to PS8000 modeller og nu to PK950N alle med pixelfejl og den sidste PK950N endda med en stor sort streg hele vejen tværs over panelet kan jeg ikke bakke op om det du skriver.
Jeg synes det er en super lækker skærm til en ordentlig pris, men kvalitetskontrollen lader meget tilbage og ønske desværre.
Det kan da ikke passe man skal igennem så mange skærme for og finde en uden fejl.
Enten har jeg bare været super uheldig eller også cirkulere der alt for mange skærme rundt med pixelfejl. Jeg tror, baseret på min egen erfaring, mest på det sidste.
Af Denner
#100717
Min nye skærm har desværre 2 pixel fejl og et par sorte "pletter" inde bag front glasset, der ud over har den noget der ligner en "støbe" fejl i øverste venstre hjørne af front glasset :((

Jeg har opgivet i denne omgang og jeg er kommet frem til en anden løsning med min forhandler, det er ærgerligt men jeg kan ikke trække flere fridage på den konto, i denne omgang 8)

Så der vil ikke blive foretaget flere målinger på 60PK950 fra min side, så tråden kan som sådan godt lukkes :(
Brugeravatar
Af westahn
#100718
Hej Morten

Syntes at det er fint at du kommer på banen her :) og håber da at du har ret mht pixelfejl, da jeres skræme er fede og til at betale, og da det er mit indtryk at andre producenter ikke har de problemer længere

Kan du evt. sige noget om hvorfor der opleves så stor forskel i sortniveauet på 50" og 60" udgaven, som du kan se i starten af den her tråd?
Af mbmahs
#100722
Denner skrev:Min nye skærm har desværre 2 pixel fejl og et par sorte "pletter" inde bag front glasset, der ud over har den noget der ligner en "støbe" fejl i øverste venstre hjørne af front glasset :((

Jeg har opgivet i denne omgang og jeg er kommet frem til en anden løsning med min forhandler, det er ærgerligt men jeg kan ikke trække flere fridage på den konto, i denne omgang 8)

Så der vil ikke blive foretaget flere målinger på 60PK950 fra min side, så tråden kan som sådan godt lukkes :(
Har jeg forstået det rigtigt, at det nye tv du lige har modtaget idag, OGSÅ har masser af fejl? Så er det jo helt af h til... Tør man så overhovedet købe det over nettet?
Af Denner
#100753
Ja det har også fejl, desværre :(

Man kan sagtens købe på nettet, man skal bare sikre sig at det er et ordentligt sted 8)
Af mbmahs
#100755
Det er selvfølgelig rigtigt, men det er vel ikke JustBuyIt's skyld at der er fejl på de fjernsyn du har modtaget direkte fra LG Nordic..

Spørgsmålet er måske om det kan være en fordel at købe en Ikke-N model, for så at håbe at de kommer fra et andet batch, hvor pixelfejl måske ikke er så udbredte?

Umiddelbart lyder det jo ret risikabelt at købe en PK950'er, da man skal påregne x antal retursager :/ Og som du selv nævner tager det tid og besværligt.

Lige et sidespørgsmål dog - er der 2 stk fjernbetjeninger med? Synes nemlig den store er ret grim og klodset at have liggende fremme...
Af Denner
#100762
Nej det er BESTEMT IKKE justbuyit's skyld, de har håndteret det som de skal, der kan man trygt handle 8)

Syntes da heller ikke at jeg på noget tidspunkt har indikeret at det var deres skyld, eller at de var et problem ?

Ja der er 2 stk fjernbetjeninger med :)
Af mbmahs
#100785
Nej nej, jeg havde også godt forstået du ikke mener det er JustBuyIt's skyld.. de kan jo i sagens natur ikke gøre for fabrikationsfejl på produkterne :)

Men lyder godt at der er to fjernbetjeninger med :)
Tror stadig det er en pk950 jeg skal have.. selvom det også frister med en pk760 + blu-ray :)

Efter kalibrering var sort-niveau jo ret godt, og plasma-buzz var ikke generende?
Brugeravatar
Af westahn
#100805
shit hvor er det dog skuffende at den nye heller ikke er i orden ;;)
LG bør da gøre et eller andet seriøst ved deres tilsyneladende generelle problem - det gør da at man bare fravælger dem, for hvem gider at spare et par tusinde for at få en mandags model :(
Af Morten_J LG
#100828
@ Lars E: Jeg forstår selvfølgelig, hvor du vil hen og kan se det virker mystisk med SÅ mange fejl, men pixelfejl er ikke noget man kan teste for 100 % inden TV’et forlader fabrikken, da en sådan oftest viser sig indenfor ret kort tid efter TV’et er taget i brug. Hvad man derimod kan gøre noget ved er efterfølgende at vende den om og sige: hvad er det i produktionen som gør, at der pludselig viser sig en række pixelfejl, og det er naturligvis en tilbagemelding jeg har tænkt mig at give videre til vores bagland.

Dog vil jeg endnu engang gerne garantere, at vi har undersøgt om der er tale om epidemiske fejl på både PS8000 og PK950N, hvilket ikke er tilfældet.

@ Westahn: Der burde ikke kunne indtræffe forskellighed i sortniveauet, hvad enten der er tale om en 50” eller 60” – her vil jeg (med frygt for at anbringe en vis legemsdel i klaskehøjde) tillade mig at stille spørgsmål ved forskelligheden i måleudstyret der er brugt i de to forskelligt tests. Der har været andre tråde her på forummet, med henvisninger til bl.a. forskellighed i målingerne af sortniveauet fra engelske sites kontra danske osv.

Skærmene bliver produceret efter nøjagtigt samme princip og testet netop for disse ting inden de forlader transportbåndet – det er en del af at få THX-certificeringen.
Af Denner
#100857
@ mbmahs
Jeg havde intet plasma buzz, ud over det man kan forvente pga teknologien, jeg har haft 6 forskellige plasma tv igennem tiderne og min PK950 larmede ikke i forhold til mine andre skærme.

@ Morten_J LG
Ang målingen af sort, så kan du sagtens have ret og jeg vil som sagt ikke "lægge hovedet på blokken" på min sort måling, da det meste consumer måle udstyr har problemer under 0,1 cd/m2.
Gør også opmærksom på dette i mit første indlæg, dog er der på de fleste skærme en variation mellem de forskellige eksemplare og oftes også melle me forskellige skærm størrelser
:)

@ Alle andre der læser med.
I min bog er PK950 et super køb og der er intet andet der slår det lige nu i den prisklasse, når vi snakker bilede kvalitet / design.
Snakker vi sort gengivelse så tæver Panasonic fra G20 serien og op, PK950, men så har Panasonic det forfærdelige "floating Blacks" problem der efter min mening gør tv'et ubrugeligt i et mørklagt rum og hvad skal man så bruge kanon sort gengivelse til ::l

Har ikke set Samsungs nye serier endnu, men efter de førte tests at dømme så har de samme problemer som sidste år, sådan mere eller mindre.

MVH
Dennis
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8