Til snak om underholdningsmedier af alle typer. Hvad har du set for nylig og hvilke er dine yndlingsfilm / spil?

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#265520
Ja det er en god ide at tjekke realorfake4k.com - Det er vildt så mange "4K" bluray's som egentligt ikke er 4K/UHD, nærmere 2K/1440p... Dog stadig en forbedring fra 1080p, men man vil jo gerne have det optimale :)
#265528
Lape skrev:Dog stadig en forbedring fra 1080p, men man vil jo gerne have det optimale :)
Det er nemlig korrekt.

Flatpanels havde en artikel om lige præcis 1080p og UHD skærme for nogen år tilbage, hvor deres argument var,

Selvom man ser en film i 1080p på 1080p skærm og så på 2160p skærm, så vil den præsenteres pænere da punkterne præsenteres a 4 punkter på en 2160p skærm og en bedre detalje kan opnås.

Komprimerer du 1080p -> 1080p og samme til 2160p , og skifter komprimeringsalgo, så opnår du også lidt bedre detaljer hvis oprindelig kilde så også bruges.
#265544
Jeg var lige forbi Elgiganten (Vejle) for et par timer siden og de havde en del 4K-titler til 149 kr/stk. Så vidt jeg kunne se var der flere/andre titler end de <10 man kan finde på hjemmesiden til den pris. Jeg kan selvfølgelig huske forkert.
#265545
Globulus skrev:Jeg var lige forbi Elgiganten (Vejle) for et par timer siden og de havde en del 4K-titler til 149 kr/stk. Så vidt jeg kunne se var der flere/andre titler end de <10 man kan finde på hjemmesiden til den pris. Jeg kan selvfølgelig huske forkert.
Dem har jeg været igennem lokalt her, og det er nogle andre, et andet filmselskab som jeg husker nogle titler.