Til snak om underholdningsmedier af alle typer. Hvad har du set for nylig og hvilke er dine yndlingsfilm / spil?

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#261128
Hej alle.
Jeg har været lidt på jagt efter informationer om udgivelsesdatoer på danske UHD udgivelser.
Er der nogen der kender nogle gode kilder?
Jeg har blot brugt Elgiganten og cdon førhen, men synes ikke de er ude i særlig god tid.
Lige specifikt denne gang leder jeg efter en dansk dato på Valerian UHD, har kun fundet en import på CDON :-(

På forhånd tak :-D
#261130
Foreningen af danske videodistributører har hitliste og releaseplan på hjemmesiden: http://fdv.nu/release/

Releaseplanen plejer at være opdateret, så jeg ved ikke, hvorfor den stopper i uge 30. Det må næsten være en fejl eller forglemmelse.

Jeg er ikke sikker på, hvornår Valerian udkommer på skive, men den udkommer digitalt den 7. december. Så enten samme dato på skive eller et par uger efter.
#262969
Nå, der var endelig nogen der gad at svare mig, efter jeg har skrevet til en masse mailadresser og facebook beskeder.
Herunder kan i se min dialog med United International Pictures - Danmark. Meget beklageligt i min optik da der så kun er en måde man kan få den i 4K - HDR med danske undertekster.

"Hej.
Jeg har fået af vide at det er jer der distribuerer Valerian.
I den forbindelse vil jeg høre om i ved hvornår Valerian kommer på UHD i danmark med danske undertekster og om den overhovedet kommer til Danmark?"

"Hej.
Desværre kommer "Valerian" ikke UHD i Danmark.
Filmen havde biografpremiere 3. august 2017 i Danmark.
Venlig hilsen
UIP"

"Det er jeg ked af at høre
Kender i begrundelsen for at de har valgt at springe UHD udgivelsen over?
Vi er jo nogen der er begyndt kun at købe UHDer..."

"Nej, vi kender desværre ikke begrundelsen, men godt du gør opmærksom på, at der er en stigende interesse for UHD.
Blot til din information kommer Hitman's Bodyguard på UHD, hvis det har interesse.
Venlig hilsen
UIP"
#262976
Hej..
Blot til info, så har jeg købt Valerian på UHD fra amazon.co.uk, og der er desværre ikke DK undertekster på. Man kan dog downloade danske tekster fra f.eks. subscene.com, og så lægge dem på en usb-nøgle, og afspille derfra. Det forudsætter dog, at du har en afspiller som understøtter dette, og jeg er ikke klar over om alle kan det, men den Oppo 203, som jeg har stående, kan dette geniale trick..
#262977
Filmen er da stadig flot at se på UHD :) Så selvom jeg også erfarende de manglende tekster, så var den pengene værd. Flot film, der er dog stadig noget råddent over de 2 hoved skuespillere :)
#262990
Zavvi er bedre end Amazon til at oplyse underteksterne - de opdaterer dog normalt først ved release og ikke ved "preorder", og nu missede jeg den billige Batman-trilogi fordi jeg afventer deres pris for den samlede Nolanpakke - og den kommer måske aldrig - øv (og nu er det for sent at cykle i El-Giganten efter Dunkirk!)
#263018
Vil man have en indikation af, hvornår en given film udgives i Danmark, kan man også kigge på iTunes "pre-order" liste. Studierne er begyndt at sende flere film ud online før de kommer på skive, så til tider skal man lægge 1 uge oveni for at få udgivelsesdatoen for skiven.

På listen kan man bl.a. se, at Dunkirk udkommer i 4K Dolby Vision d. 12. december (1 uge senere på skive), at The Dark Tower udkommer i 4K Dolby Vision den 4. januar 2018 og at American Made udkommer i 4K HDR10 den 18. december.
#273214
Gammel tråd men nu skriver jeg her alligevel :)

Er der nogen som kan føle sig lidt irriteret over at flere DK UHD releases, kommer uden danske tekster?

har set Black panther på coolshop som mener de har cover, og det matcher min bagside fra UK, hvor kun Blu-ray er med danske tekster men UHD skiven er kun Engelsk/Tysk/Fransk denne gang.

Hvorfor skal Danmark/Norden lige overses på den front, og hvorfor lægger de Bluray med og inkluderer en masse tekster, og ikke kan gøre dette på UHD skiven, det er altså for dårligt.
#273215
Har lagt mærke til alle nye 4K film fra "Disney" (fx Marvel/Star Wars) ikke kommer med nordiske tekster og findes heller ikke i 4K på Apple TV. Gætter på at venter med at frigive det, indtil de er klar med deres egen streaming platform. Så må fremtiden vise, om de så vil sælge dem hos de andre udbydere (Apple/Google etc.) og udgive dem nordiske subs på fysisk skive til den tid.