Til snak om underholdningsmedier af alle typer. Hvad har du set for nylig og hvilke er dine yndlingsfilm / spil?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#252871 Vi havde spurgt om UP970 var klar, men vi var n√łdt til at f√• en afspiller ind f√łr vi for alvor modtog TV, s√• det blev til en Pana i stedet.
Brugeravatar
Af Bond
#252872 Hvis Elgiganten i Holb√¶k har Despicable Me 1 & 2 som UHD p√• lager lokalt, s√• k√łber jeg begge i aften. S√• skal jeg nok lige vende tilbage.... Men umiddelbart s√• skal de bestilles?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#252873 Husk at ingen animationsfilm er produceret i andet end opskaleret 2K. Man producerer ikke CGI og lignende i mere end 2K. Det g√¶lder i √łvrigt ogs√• CGI brugt i film, som ellers er √¶gte 4K. Men du kan jo godt udnytte HDR af den grund, hvilket ikke er muligt p√• BD-versionen.
Brugeravatar
Af Bond
#252878 Det var enlig bare for at se om der var Dolby Vision p√• skiverne, og om hele k√¶den kunne k√łre Dolby Vision. TV virker med Dolby Vision, Firmwaren er installeret p√• OPPO 203. Men Yamaha receiveren mangler stadig Dolby Vision opdateringen, med mindre den laver alts√• laver et Dolby Vision Passthrough out of the box, ellers er det kablet direkte op i tv'et.

Det kommer nok til at vare et stykke tid, f√łr at CGi bliver i 4K.
Læste på et tidpunkt at Pixar Cars 2 havde servere med i alt 12.500 CPU'er. Det er da en sjat..... og jeg mener at det tog 11 timer at render et enkel billede "singel frame" og det i 2K.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#252933 Bond: Vi gl√¶der os til at h√łre dine oplevelser :)

Dolby har i √łvrigt i forbindelse med CineEurope konferencen annonceret, at Dolby Cinema har n√•et en milep√¶l p√• 100 titler. Mange af disse titler udkommer nok ogs√• p√• UHD Blu-ray og/eller streaming.

Jeg har inkluderet en liste over kommende titler i artiklen på forsiden. Allerede udgivede titler skulle fremgå af oversigterne tidligere i tråden: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1497867423
Brugeravatar
Af Bond
Rasmus Larsen skrev:Bond: Vi gl√¶der os til at h√łre dine oplevelser :)

Dolby har i √łvrigt i forbindelse med CineEurope konferencen annonceret, at Dolby Cinema har n√•et en milep√¶l p√• 100 titler. Mange af disse titler udkommer nok ogs√• p√• UHD Blu-ray og/eller streaming.

Jeg har inkluderet en liste over kommende titler i artiklen på forsiden. Allerede udgivede titler skulle fremgå af oversigterne tidligere i tråden: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1497867423

Jeg var nede i Elgiganten samme dag men de skulle desværre bestilles online, hvilket jeg desværre ikke fik gjort pga. en udlandsrejse. :o
Brugeravatar
Af Bond
#253547 Fast and Furious 8 skulle vist nok ogs√• v√¶re med Dolby Vision, men den har f√łrst release i DK til august mener jeg.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#253572 S√• er det bekr√¶ftet. Disney udgiver sin f√łrste UHD Blu-ray som bliver Guardians of the Galaxy Vol. 2.
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1499319356

Meget peger på Dolby Vision, men den detalje er dog ikke bekræftet endnu.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#254074 Tja, det tyder nu på, at Disneys UHD Blu-ray-skiver ikke får Dolby Vision. Kun streaming-versionen er i formatet.

Det er så efter, at Mickey Mouse hos Disney to gange har bekræftet, at Dolby Vision også ville ligge på skiven. Tredje gang siger Mickey så: "hov, ikke alligevel".

Mon ikke vi bare skulle vente p√• at bagcoveret til filmen frigives, s√• kan vi selv be/afkr√¶fte. At der ikke sidder en person hos Disney, som kan opklare dette definitivt, virker √¶rlig talt en kende useri√łst...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#254882 S√• er det lige f√łr jeg ogs√• vil ha en...
Brugeravatar
Af bbplayer
#255109 Jeg synes jeg forstod hvorn√•r DV er bedre end HDR , og nu er det jeg formoder en film m√• optages i DV, f√łr det kan udnyttes.

Eller er det sp√łrgm√•let om redigering og der sidder nogle og l√¶gger farvelade p√• og v√¶lger farve profilerne igennem en hel film? Jeg sp√łrger fordi HDR materiale p√• Netflix nu er DV materiale.
(Jeg kan stadig få HDR men så skal det igennem app på min UHD Samsung afspiller)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#255118 Man optager ikke som sådan direkte i HDR10 eller Dolby Vision. I stedet lader man kameraet fange så meget dynamik og farverum, som det er i stand til. I studiet begynder man så at gradere og justere. Når studiet engang er færdig trykkes der på output og så laves en version af filmen/serien i hhv. Dolby Vision og HDR10 format (Dolby Vision kan i praksis lægges ovenpå som et lag).

Dolby har arbejdet på at få studierne til at tage denne arbejdsgang i brug netop, så udgivelse i formatet ikke kræver markant ekstraarbejde.