Til snak om underholdningsmedier af alle typer. Hvad har du set for nylig og hvilke er dine yndlingsfilm / spil?

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#250208
Det er en ubetydelig detalje ift. de andre to. Med den rette viljestyrke skal den nok blive til DV. Ligesom ahorn bliver maghoni med tiden.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#250218
Jealous much?
Billede

Scenen med slangerne og leguanerne i episode 1 er for vild. Tal om at bevæge sig i et minefelt!

Mountain episoden er ikke i speciel god kvalitet i en stor del af filmen især ift Islands og Forest. Der er ret meget chromatisk abberation på flere af scenerne.
Brugeravatar
Af BlueFox
#250247
MickDK skrev:
BlueFox skrev:Lyden på David Attenbourghs stemme er stadig svag, og lydniveauet på programmet er lavere end mange andre BBC Earth programmer. DA's var dog tilsvarende svag i et andet BBC Earth program. Gad vide hvad han har gang i? :s
Det lyder som et problem med 5.1/7.1 dekodning af lyd. Hvad jeg tænker på er at lyden fra center kanalen måske mangler? Så får hører du primært anden lyd end stemmen (her musik).

Jeg har ikke oplevet nogen problemer med mit setup og lyden er perfekt: Planet Earth II UHD/HDR + Panasonic 4K bluray afspiller + Pioneer LX-75 surround receiver + LG 65B6V. Lyd går fra afspiller til TV (HDMI) og fra TV til surround forstærker (optisk udgang). Output til front + center + 2 surround speakers.
Problemet var ved live sending af programmet på BBC Earth. Her blev ikke brugt nogen form for surround, kun Sony TV'ets stereo.
Ved afspilning af BD'en over surround har jeg ikke problemet.