Til snak om underholdningsmedier af alle typer. Hvad har du set for nylig og hvilke er dine yndlingsfilm / spil?

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bleze
#243924
Der er forskel på digital kredsløb som laver kunstige billeder ud fra en algoritme. Billeder lavet ud fra andre billeder som ikke er skarpe ved panorering. Objekter i billedet som man ikke kan gætte hvordan bevæger sig. En bold er een ting. En fodboldspiller, der bevæger lemmer, en anden ting. Det kan man sige sig selv at der ikke kommer noget godt ud af. Ved at optage med flere billeder i sekundet, kan man have kortere lukke hastighed og et skarpere billede.
Det filmiske look der er lidt ødelagt i hobbitten tilskriver jeg ikke den dobbelte framerate, men mere en dårlig produktion og manglede erfaring/evner inden for HFR. Jeg er næsten sikker på at man godt kan lave film med film og ikke soap opera look, med flere frames i sekundet. Måske Avatar 2 viser vejen?
Af KRM
#243969
For min skyld må de godt beholde 24 fps. på film, hvis instruktørerne mener, at det giver et bedre "udtryk" i deres film. Det er deres gode kunstneriske valg :)
Men !! Til sportsudsendelser måtte de meeeget gerne hæve det til 100 fps. eller 120 fps. (som jeg kan forstå at nogle 2017 skærm understøtter ??). Jeg ved dog ikke om DR og TV2 har udstyr der kan klare dette (OB vogne, kamera o.lign.), eller om de tilgængelige sende-båndbredder og bit-rates muliggør dette ??
Har forstået at de skruer ned og op for bit-raten på forskellige udsendelser eksempelvis sportsudsendelser !!
Man skal jo snart have en "undskyldning" til at skifte sin 65" plasma ud med et 65" Oled ?? :)