Til snak om underholdningsmedier af alle typer. Hvad har du set for nylig og hvilke er dine yndlingsfilm / spil?

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MegaO
#195607
Hejsa,

Jeg har givet far et 50" LG plasma i julegave som han er rigtig glad for. (forståeligt nok, dejligt tv)
men.. vi har nu opsagt hans hometrio fra tdc så han er med på mit boxerabb. i stedet, og så har vi bestilt andet internet..

Han (læs: jeg) oplever at der sommetider mangler et par undertekster indimellem i en film, hvilket gælder flere forskellige kanaler... Det har da intet med tv'et at gøre? eller?

Er det boxer der gør det? Andre der har oplevet det samme, har jo selv boxer på mine 2 tv'er også, har også før oplevet det, men ikke så ofte som når jeg er oppe ved far og se tv..

Nogle som ved hvad det kan være? evt en antenneforstærker der skal på? Hans tv, og mit det ene af dem, kører over samme tagantenne..

hjælp! på forhånd tak! :)
Af Pedellen208
#196604
- Dette kan skyldes at data-pakken som under-teksterne sendes i ved siden af Tv-signalet, lige mister en Pakke pga. en signal-svingning - står dit signal dog meget klart og konstant er det nok ikke problemet, men det kan skyldes en mistet data-pakke i ny og næ.

Og man skal passe på med at forstærke sig ud af problemet, man kan risikere at lave en over-modulering i stedet, og så forsvinder problemet i hvert fald ikke - snarere tvært i mod.
Af Pedellen208
#196607
- Altså, det kommer helt an på hvordan du grafisk er placeret i forhold til mast osv. mht. udsyn til sende-masten og afstand og antennens retning.

Og det spiller også ind hvor mange gange man splitter et Tv-signal ud - man taber altid lidt dB for hver gang man splitter ud til endnu et apparat, så det er en hårfin balancegang.

Og jo færre dB du modtager dit signal med - jo større er chancen for at Tv eller Tekst-data signalet mister en pakke.
Senest rettet af Pedellen208 21. jan 2014, 13:00, rettet i alt 1 gang.
Af Pedellen208
#196609
- Så er det enten NIBE eller MEJRUP-senderen (kan også være THISTED hvis jeg ikke husker helt forkert) du har dit Boxer-signal fra formoder jeg, jeg vil nok tro det er NIBE.

Så jeg vil nok sørge for at din antenne har frit udsyn i retning af den nærmeste af de 3 oven-nævnte.
Senest rettet af Pedellen208 21. jan 2014, 13:09, rettet i alt 1 gang.
Af Pedellen208
#196611
HMMMM - nej det er ikke til at vide.

Men et konkret forslag er:

Prøv en +12 dB forstærker du sætter i en stikkontakt.

Tjeck om alle kabler er hele og skærm og leder ikke har kontakt nogen steder.

som sidste mulighed - skift UHF-antennen til TV-modtagelse. (primært frekvensbånd 550 til 780 MHz båndet)