Til snak om underholdningsmedier af alle typer. Hvad har du set for nylig og hvilke er dine yndlingsfilm / spil?

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kronholm
#193767
Hej.

Jeg har bemærket nogle "fejl" i filmen Saving Private Ryan, bl.a. efter ca. 25 minutter og 20 sekunder, hvor der nærmest kommer line-bleed op af flammerne på bålene. Først troede jeg det var mit plasma tv det var galt med efter først at have set filmen på blu-ray og derefter netflix, men den samme fejl i filmen er også på mit led tv i soveværelset.

Er det en speciel-effect som i mine øjne virker fuldstændig malplaceret, eller er der bare fejl i udgivelsen som så både er udgivet på bluray og til netflix?

Har taget et screenshot af det og uploadet.
SPR.jpg
SPR.jpg (202.17 KiB) Vist 8009 gange
Ser jo nærmest ud til at der er rumvæsener der er ved at beame ting op. :D
Senest rettet af kronholm 17. nov 2013, 11:22, rettet i alt 2 gange.
Af dk9000
#193770
kronholm skrev:Hej.

Jeg har bemærket nogle fejl i filmen Saving Private Ryan, bl.a. efter ca. 25 minutter og 20 sekunder, hvor der nærmest kommer line-bleed op af flammerne på bålene. Først troede jeg det var mit plasma tv det var galt med efter først at have set filmen på blu-ray og derefter netflix, men den samme fejl i filmen er også på mit led tv i soveværelset.

Er det en speciel-effect som i mine øjne virker fuldstændig malplaceret, eller er der bare fejl i udgivelsen som så både er udgivet på bluray og til netflix?

Har taget et screenshot af det og uploadet.
SPR.jpg
Ser jo nærmest ud til at der er rumvæsener der er ved at beame ting op. :D

Det er med til at dramatisere filmen :)

det giver en virkning af at være konfus som man jo nok ville være under sådan en situation:D
Af kronholm
#193772
Har aldrig lagt mærke til det før. O_O

En af ulemperne ved større skærme. :p men det er ikke kun ved bunkeren at det er der, det begynder nede på stranden. Det er bare mest tydeligt ved flammerne.
Af kronholm
#193775
BudZa skrev:Men held og lykke med filmen. Kan du anbefale andre film lignende?
Ikke umiddelbart. Jeg får ikke set nok film. :( Men kan man lide 'saving private ryan' så kan man formentlig også lide serien 'Band of brothers'. Den har spielberg og tom hanks også været med til at lave.

Netflix foreslår også fillmen 'Saints and Soldiers' når man har set saving private ryan, men den har jeg ikke set.... endnu!
Brugeravatar
Af smitty
#193795
Som jeg lige husker det, så er det pga. udstyret det er filmet med.

Mener han brugte udstyr fra den tid, som filmen foregår i - deraf de "fejl" med flammerne.

Det er altså ikke en fejl i filmen eller skiven.

Prøv evt. at Google det - det gjorde jeg i sin tid, da jeg så "fejlen".

Mvh