Til snak om underholdningsmedier af alle typer. Hvad har du set for nylig og hvilke er dine yndlingsfilm / spil?

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af allo
#176709
nogen der ved om ovennævnte findes????

jeg har scannet 'hele' (jæ...- meget!) nettet men kan ikke finde sådan en...

de har aldrig eksisteret men come on!!! - 2012!!! - og ikke alle har brug for 5 eller 7.1

ville være super fedt hvis jeg kunne finde sådan en og bare koble alle mine ting til den og den til mit tv...

evt.har I måske en forklaring på hvorfor de ikke bliver lavet?
Af Corax
#176711
De findes nok ikke fordi de er udnødvendige.

Sæt alle dine enheder til dit TV og tilslut TV'ets lydudgang til en forstærker.
Af allo
#176719
Corax:

alt er unødvendigt :-)

men ellers så tror jeg at mange ville få ret meget joy af 2.1 med hdmi - tvivler meget på at jeg ville være den eneste ;-)

ret så upraktisk og unødvendigt med alle de hdmi-til-tv kabler - 2.1 med 4-5-6 hdmi ville løse mit 'problem' big time (har bare ikke brug for 5/7.1...og det har undret mig vold læge at de andre ikke findes/ikke bliver produceret - især hvis man kigger på hvor mange bull der bliver produceret...)
Senest rettet af allo 10. nov 2012, 14:04, rettet i alt 2 gange.
Af allo
#176720
rough:

2x65W det er ikke nok for mig...- og jeg tror ikke at man kan koble andre enheder til den - kun en sub og 2 højttaler...
Brugeravatar
Af hans123
#176721
Du køber bare en 5.1. Men nøjes med at sætte 2.1 til
Af allo
#176763
Luzke:

SÅDAN!!! - så de findes efterhånden! - har kigget efter dem de sidste 6-8mnd.

hvis man kan få dem i 2x120W så er der små chancer at jeg løber ind i 2x160+ på et tidspunkt :-)

tak for linket
Af allo
#176764
hans123:

det ved jeg godt :-) - men jeg synes at 2.1 er way a head lyd-mæsigt...- div.futures er en ting - rå styrke og quali og det der sidder i er en anden ting ;-) - og derfor går jeg efter 2.1 (derfor og fordi jeg ikke får brug for 5/7.1 - jeg kan lige så godt betale for det jeg kommer til at bruge i stedet for aæt muligt som er bare fyld...)
Af Andersss
#176766
Der er sku sjældent noget at hente i rå lydkvalitet på receivere medmindre du går langt op i prisklasse. En 2.1 receiver med HDMI er i sig selv i sjældent syn, så at tro at markedet vil lave en til dig (du er den første jeg nogensinde har hørt efterlyse sådan et produkt), er ret naivt.
Desuden er der rigeligt med power i de fleste surroundreceivere, så der typisk kan fås til en temmelig bedre pris, fordi de netop bliver masseproduceret i stedet for at være nieceprodukter.
Af Sjavse
#176767
allo skrev:hans123:

det ved jeg godt :-) - men jeg synes at 2.1 er way a head lyd-mæsigt...- div.futures er en ting - rå styrke og quali og det der sidder i er en anden ting ;-) - og derfor går jeg efter 2.1 (derfor og fordi jeg ikke får brug for 5/7.1 - jeg kan lige så godt betale for det jeg kommer til at bruge i stedet for aæt muligt som er bare fyld...)
Hvis du kun går efter rå styrke og kvalitet, som du selv kalder det, så burde du måske se efter noget andet end fx. den viste Kenwood til 2350kr.
Det kan godt være du får et 2.1 system som du kan nøjes med, men der er sgu nok ikke så meget kvalitet i sådan et setup.
Af Otto J
#176768
allo skrev:Luzke:

SÅDAN!!! - så de findes efterhånden! - har kigget efter dem de sidste 6-8mnd.

hvis man kan få dem i 2x120W så er der små chancer at jeg løber ind i 2x160+ på et tidspunkt :-)

tak for linket
Du må ikke hænge dig så meget i watt-opgivelser. Watt kan måles på mange forskellige måder, og jeg vil vædde et par gamle sutsko på at Harman'en i praksis ikke bare lyder bedre, men rent faktisk leverer mere effekt når det kommer til stykket.

NAD laver iøvrigt det du spørger efter, men det er en noget dyrere løsning end de nævnte.

Hvilke højttalere har du iøvrigt tænkt dig at bruge den med?
Af Otto J
#176769
allo skrev:
evt.har I måske en forklaring på hvorfor de ikke bliver lavet?
Jeg vil iøvrigt gerne give dig en forklaring på hvorfor det er så sjældent. Det er simpelthen et spørgsmål om volumen. Markedet for surround-receivere er meget, meget større end markedet for stereo-forstærkere der bliver benyttet som "samlingspunkt" i et AV setup. De små styktal vil simpelthen betyde at apparatet bliver dyrere end samme produkt med 7.1 forstærkere indbygget. Styktal betyder - i prisklassen under 10.000,- vel at mærke - ganske enkelt mere end forskellen i kostpris på at bygge 2 eller 7 forstærker-kanaler ind. Derfor ville du i praksis rent faktisk ikke vinde noget ved det.

Det er lidt det samme der er skyld i at du groft sagt ikke kan slippe for tuneren i en surround-forstærker. Det ville i teorien være billigere at den ikke var der, men flertallet vil gerne have den med, og så opvejes gevinsten af ulempen ved mindre styktal af den pågældende model.

Et andet argument er at gevinsten ved at sende HDMI igennem en stereo forstærker udelukkende er praktisk, der er intet teknisk vundet ved at overføre stereolyd via HDMI frem for coax eller analoge kabler, nærmere tværtimod. Og så er det en relativt stor mer-udgift, udelukkende for at undgå at skifte indgang to steder - eller spare en universal-fjernbetjening.
Af allo
#176777
Otto J:

jeg har nu ikke planer om at investere i Kenwood (uden at tale ned om den :-) ) - blev bare glad da jeg så det link (en chance at der findes andre...for jeg har kigget længe efter sådan en)

der er et par som jeg (stadig) overvejer:

Elac 248
Quadral M4 (øvers på listen pt)
Canton Vento Reference 7 DC
Tannoy Definition DC8 T
Heco GT 702 (nok...- for 902 er lidt over budgettet)

sub: Klipsch SW-110

ellers så ved jeg hvor man kan købe super gode ting og sager (mht.Hi-Fi) til vold gode priser...(Arcam, Audiolab, m.v., m.m. - man skal bare holde øje med 3 hjemmesider - for mit vedkommende :-) - for der findes garanteret par andre - men de 3 som jeg fandt for par år siden er de bedste - jaja :-) - ifølge og for mig ;-) )
Senest rettet af allo 11. nov 2012, 17:27, rettet i alt 2 gange.