Til snak om underholdningsmedier af alle typer. Hvad har du set for nylig og hvilke er dine yndlingsfilm / spil?

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#150602
nogen der kan fortælle mig hvad der går galt i mit hjemmenetværk?

Jeg har et Samsung UE32D6205 som jeg har koblet til min pcér via min router, en D-Link DIR-685, men IKKE som trådløst, men med kabel.

Jeg har så den sidste uge uden problemer kunne logge på mine delte mapper på min pcér, og derfra se film af .MKV typen

det var dog lidt irriterende at man var nød til at have pcér tændt, for at se film i stuen, så jeg har netop købt en 500GB HD, og sat i min Router, så den virker som en NAS nu (det er den lavet til)

Problemet er nu, at jeg har så efterfølgende flyttet alle mine film over på Routerens HD, og vil så afspille dem derfra..men..men..men... det virker ikke UDEN at min pcér er tændt??????

altså hvis jeg slukker computeren, ja så kan jeg da godt finde mappen inde på fjernsynet, men den vil ikke afspille filmene MEDMINDRE jeg går ind og tænder for computeren....så vil den gerne??? meget underligt, nu da de slet ikke ligger der mere.

Nogen der har et godt bud på problemet...har rodet med et hele dagen nu :-)
Af Peter Schrøder
#150663
AndersBaun skrev:slet ingen gode ideer?
Umiddelbart lyder det som om du hare glemt at flytte et-eller-andet som kræver adgang til pc'en. Prøv at kigge under filernes egenskaber og se om der er noget som peger på pc'en. Du kan også prøve at undersøge om afviklingen af en fil får pc'en til at starte processer som ligger på andre drev.
Af AndersBaun
#150666
hmm..jeg prøver at kigge igennem.
ja for der er vel ikke noget software man skal have ud på NAS harddisken vel??..den burde vel bare fungere som en hvilken somhelst extern HD