Til snak om underholdningsmedier af alle typer. Hvad har du set for nylig og hvilke er dine yndlingsfilm / spil?

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#140749
Hejsa
I min forstærker er der en DVD, CD og AUX indgang. DVD og AUX indgangen bliver allerede brugt, men kunne stadig godt tænke mig at få lyden fra tv'et over anlægget. Sker der noget ved at jeg kører et stik fra Hovedtelefon udgangen på tv'et (Samsung LE40C755) og ind i CD indgangen på anlægget?
Har lige prøvet og lyden kommer ud af anlægget, jeg tænker mere på om der er meget stort kvalitets tab ved at gøre køre det over CD indgangen eller om det på nogen måde kan skade anlægget eller fjernsynet ved at gøre det på denne måde.
Mvh. :)

PS: eller om der er en anden smart metode til at få lyden over anlægget nu når AUX indgangen allerede bliver brugt af computeren.
Af Sjavse
#140753
Eller kan jeg måske købe to af disse http://www.av-cables.dk/lydkabler/phono ... 53_da.html og så køre lyden fra både min computer og tv ind i den samme AUX indgang, og så høre lyd fra computeren eller tv'et helt uden at skifte rundt på kabler eller skifte mellem AUX og andre indgange?
Af Maestroelite
#140754
Umiddelbart er det bare en RCA indgang som alle de andre.
Grunden til den er navngivet "CD" er jo så du kan vælge CD på din forstærker og så er det din CD afspiller der får signal igennem.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#140774
Teksten på dit anlæg, der siger "CD" er kun for synets skyld. Du må putte hvad som helst i den i indgang. Du må dog IKKE bruge det T-stik du linker til og smide to enheder i samme indgang!
Af Sjavse
#140776
yakken skrev:Teksten på dit anlæg, der siger "CD" er kun for synets skyld. Du må putte hvad som helst i den i indgang. Du må dog IKKE bruge det T-stik du linker til og smide to enheder i samme indgang!
Super super så ryger lyden fra tv'et bare i CD indgangen.
Lige et andet problem. Når jeg sætter mit Samsung LE40C755 på eksterne højtalere og smider stikket i høretelefon udgangen så kan jeg ikke bruge tv'ets egne højttalere før jeg tager høretelefon stikket helt ud igen. Det er super besværligt når det hænger på væggen. Kan det virkelig passe man ikke kan skifte mellem tv højtalere og eksterne højtalere når høretelefonstikket er sat i?

Mvh. :)