Til snak om underholdningsmedier af alle typer. Hvad har du set for nylig og hvilke er dine yndlingsfilm / spil?

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#128393
Hey, jeg placerer denne tråd her da jeg ikke rigtig kunne blive enig med mig selv om det er kabel, mediecenter, eller spillekonsol det hører inde under.

Jeg har en Xbox 360 slim sluttet til min computerskærm via HDMI. Desværre er den eneste gode lyd jeg har adgang til et par Roccat Kave høretelefoner, og de virker kun sammen med en computer.

Min computer er dog udstyret med et X-fi Fatality lydkort, med indbygget konsol i fronten med alle mulige porte.

Jeg har derfor ført et optisk kabel fra min xbox ind i mit lydkorts frontkonsol i en Optisk IN port, så computeren afspiller lyden fra xboxen for mig, og det virker fint nok.

Problemet er at lyden langsomt går ud af sync mens jeg bruger konsollen. Efter en 1-2 timer, er lyden op til et ½ sekund bagefter billedet, men hvis jeg går ud i Xboxen's options og ændrer lydtypen til Stereo og tilbage til Digital, eller genstarter konsollen, så er lyden helt fint i sync igen.

Skal siges at jeg hører nogen meget små cracks and pops fra tid til anden i lyden. Det optiske kabel burde være fint, da jeg normalt bruger det sammen med et Logitech Z-5500 sæt når jeg er hjemme, kunne kun forestille mig at det måske er et problem xboxen har med at bruge computerens lydkort.


Nogen der har mødt det problem før, hvor lyd og billedet langsomt går ud af sync med hinanden og eventuelt hvordan man fixer det?
#128423
Cruiser skrev:Nogen der har mødt det problem før, hvor lyd og billedet langsomt går ud af sync med hinanden og eventuelt hvordan man fixer det?
Google afslører at du ikke er alene. Problemet synes at stamme fra modtageren af det optiske signal. I dit tilfælde pc'en. Inden du skiller det hele ad; prøv om der evt. er en opdateret driver til dit lydkort.
Af Cruiser
#128431
Yeah jeg fandt andre der havde prøvet det samme problem på google, men der var god ikke nogen der kunne få et kvalificeret svar.


Jeg prøver at opdatere kortets drivere og ser om der sker noget. Tak skal du have.
#196908
Uden at have nogen personlig erfaring med netop det problem, kunne det lyde som om enhederne ikke rigtig kan finde ud af hvem der er master eller slave?

Hvis man nu går ud fra at Xbox'en som default er master, er der så et sted hvor du kan sætte dit lydkort som slave, via ADAT clock?

*Never mind, så lige datoen på indlægget ;)