Til snak om underholdningsmedier af alle typer. Hvad har du set for nylig og hvilke er dine yndlingsfilm / spil?

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bimbobo
#125540
Hej,
jeg har en Samsung 32C535 til min søn.. Vi har Yousee Kabel og han skal spille Wii.

Jeg kan stadig sende det retur... jeg er ikke imponeret over Wiis kvalitet, og måske overvejer at bytte Samsung med en Sony 32X5xx

Er Sony bedre med response tid, blur osv? Jeg ved at farver i Sony er normalt bedre til TV.. men havd med Wii "action spil"?

Wii er forbundet med det kabel som var i Wii kassen. (Composite??)
Vi havde Wii på Pana G20.. og selvom man kan ikke blande Plasma og LCD, var det bedre med Pana.

Mvh
Af Colt
#125543
Det er 2 skærme i helt forskellig klasse..
En anden ting er at respons tiden på dit panasonic er 1ms..

Hvor imod at på dit samsung vil den ligge omkring de 16 til 25!
(skal dog siges at øjet ikke registrere det før vi er oppe på 30ms)
Skal så dog siges at selvom du ikke kan se det kan det stadig betydeligt mærkes ved spil som du nævner..

Tror dog ikke du får meget større forskel på den Sony model du nævner.. Da det simpelthen er den respons tid de fleste lcd og led skærme ligger på..

Jeg købte selv modellen dyre 6005 LED for i håb om at de 8 til 16 ms ville være ok til spil.. Men syntes stadig ikke vi er i nærheden af et plasma tv.
Af bimbobo
#125545
..tak..
Jeg vidste godt, at Pana er in en anden dimension :-)
Spørgsmålet er om Sony kan være lidt bedre. Jeg købte Samsung pga af "pris contra kvalitet", men Sony har generelt bedre TV kvalitet.

Men.. jeg håber at læse flere kommenta om det, og så må vi se.

Sønnen har ikke krav på "state of the art" TV, men hvis jeg kan "hjælpe" med samme prisklasse TV, vil jeg prøve alligevel.
Mvh
Af mhca
#125546
bimbobo skrev: Wii er forbundet med det kabel som var i Wii kassen. (Composite??)
Vi havde Wii på Pana G20.. og selvom man kan ikke blande Plasma og LCD, var det bedre med Pana.

Hvilket kabel?
Er det et composite kabel eller component?
For hvis det er et composite kabel (det som bare har et enkelt gult stik), så skal du se at få skiftet det til noget bedre, såsom komponent eller HDMI (hvilket vel er muligt med Wii?).

Composite er utroligt skidt.
Jeg kan forestille mig, at du har oplevet et bedre billede på Pana'en, da plasma-TV generelt bedre håndterer analoge signaler. Eller man kan måske sige, at plasma-tv udglatter billedet lidt, så det ser mindre pixeleret ud end på et LCD.
Af Sylvest
#125554
mhca skrev:
Hvilket kabel?
Er det et composite kabel eller component?
For hvis det er et composite kabel (det som bare har et enkelt gult stik), så skal du se at få skiftet det til noget bedre, såsom komponent eller HDMI (hvilket vel er muligt med Wii?).
HDMI er ikke mulig til Wii, men prøv et component kabel, det giver en mærkbar forskel (til det bedre).
Af Kratz
#125559
Ja, jeg var forbløffet over løftet det gav i billedet med component.
Af Mysen
#125593
Du kan få glæde af at købe det her:

http://www.coolshop.dk/catalog/product/ ... o--for-wii

Component er også analog overførelse, men til gengæld er det med progressivt signal. Det skulle gøre en væsentlig forskel i hvert fald, og jeg ville ikke være foruden.

Husk på, at det bør give sig selv, at du ikke får et lige så godt billede med et billigt LCD vs G20. Dit fjernsyn skulle ikke have betydelig input lag, og hvis du synes farverne er skæve, så prøv at indstille billedet.
Det skulle kunne lade sig gøre, at få et udmærket billed. Husk at alle indgange skal indstilles. Hvis du har rodet med indstillinger, skal du gøre det igen, når du smider Component kablerne i.

EX500 er mere forsinket end c535, så selv om billeder er en lille smule bedre, så egner det sig ikke bedre til Wii.
Af bimbobo
#126691
..det hjalp med "component" forbindelse fra Wii til C535, det er bedre nu.
Tak til alle...

Er der nogen af Jer som kan anbefale "kalibrerings indstillinger" for dette TV.
Ikke game mode, men til almindelig TV kikkeri.
Mvh
Af bimbobo
#126781
Ok jeg var for hurtig om at melde tilbage, at det component kabel var godt. Nu har jeg haft tid til at tjekke alt igemmen (har været lidt busy med andre ting).
Det er det ikke!

Jeg har connected Wii til C535 via component, tjekket at alle stik passede med de respektive farver, men det er skidt.
TV buzzer aht, der er tons af støj linier på skærmen, og der er meget skidt kvalitet.

Så prøvede jeg at connecte "det almindelige" kabel der kom med Wii packen, og alt er i hvert fald bedre. No buzz, ingen støj/linier.. (AV mode)

Jeg forsøgte at skifte til game mode, men det kunne jeg finde, er der en Game Mode i C535???

Har I noget forslag?
Mvh
Af Nellike
#128376
Meget mærkeligt resultat du får. Component-kabel er det eneste rigtige til en Nintendo Wii og er MEGET bedre end Composite.