Til snak om underholdningsmedier af alle typer. Hvad har du set for nylig og hvilke er dine yndlingsfilm / spil?

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Hajfu
#118004
Hej alle
Jeg er snart en glad ejer af PS3 (muligvis xbox)

derfor ville jeg høre om jeres meninger af de to konsoller.

Det kan jo være at I har begge eller har prøvet at spille på begge.

Så hvis i har noget at sige om dem ville jeg sætte pris på det, før jeg handler min ind.

Tak :)

(Har fået at vide at xbox er bedre , flere spil og nem at cracke)
Er ikke rigtig en crack person personligt
Af jesper1980
#118008
Nu er der vist snart ligeså mange spil til ps3 som xbox, mest de første par år der var lidt tomt desværre. Havde xbox360 inden min ps3, men jeg foretrækker klart ps3, men du vil nok få lige så mange til at svare god for en xbox som en ps3.
Fordele ps3:
Gratis online adgang for at spille.
Blu-ray.
Larmer meget mindre (ved dog ikke hvor meget den nye xbox larmer).
Controllere med indbygget batteri ikke ekstra udstyr.

Generalt synes at en xbox bliver dyrere end ps3 med alle de ekstra ting man skal købe, gold membership for at spille online controllere skal have batterier eller ekstra udstyr, nu har den dog vist fået indbygget trådløs netværk.

Men mest overvejende er det nok om der nogle af deres respektive eksklusiv titler du vil spille.

Men ta' en ps3 ;)
Af Hajfu
#118011
jesper1980 skrev:Nu er der vist snart ligeså mange spil til ps3 som xbox, mest de første par år der var lidt tomt desværre. Havde xbox360 inden min ps3, men jeg foretrækker klart ps3, men du vil nok få lige så mange til at svare god for en xbox som en ps3.
Fordele ps3:
Gratis online adgang for at spille.
Blu-ray.
Larmer meget mindre (ved dog ikke hvor meget den nye xbox larmer).
Controllere med indbygget batteri ikke ekstra udstyr.

Men ta' en ps3 ;)
Jeg har også altid ku' lide ps3, har aldrig spillet på en xbox, og ja det skulle være kæmpe ulempe det med membership og ekstraudstyr det er der mange der siger. Men der går ikke så lang tid før psn også kræver penge et par flade øre...tror jeg.

Nu skal jeg simpelthen have blueray og så bliver det en ps3.
Troede også at xbox havde blueray.

Skal jeg prøve at ansakffe mig en fat edition eller slim.
Slim er der mange gb ekstra,. men jeg kan ikke finde ud af at cracke. og er lidt bange for det. man kan måske gendanne.

Men fat edition kan man vist spille ps2 spil på..og de har også et godt udvalg plus at de er billigere.
Af mhca
#118013
Jeg så et lignende spørgsmål på HardwareOnline.dk

Det blev ren fan-boy diskussion for den ene og den anden.
Der blev dog af mange også lagt vægt på prioriteringen af eksklusive titler.

Ang. støj, så tror jeg faktisk, at Xbox'en også er kommet godt efter det med deres nye version. Så på det niveau, er de sikkert ret ens.

Folk lagde også vægt på forskellen i controllere, hvor mange synes at PS3 controllere ikke passer til små hænder.
Derudover bør man måske overveje, om man er interesseret i bevægelsesteknologi, hvor Kinect er væsentligt anderledes end Move. Jeg vil nok personligt foretrække at have noget i hånden.


Derudover nævner flere andre også at PS Network stadig er gratis i modsætning til Microsofts online-play.

Jeg har ikke selv konsol, men jeg har også gået med en forventning om at købe en Playstation i starten af november. (Skal lige aflevere kandidatspeciale først). Jeg læste i forbindelse med GoogleTV, som Sony har været med i, at mange håber, at det på sigt vil blive implementeret i PS3'eren. Jeg ved dog ikke, hvor sandsynligt det er.
Men i den forbindelse bed jeg mærke i, at Xbox har noget tilsvarende undervejs, som jeg dog ikke kan huske navnet på. Men hvis PS ikke får GoogleTV, så er det måske værd at undersøge, hvor meget en sådan funktion vil være værd for dig... Altså nem tilgang til online media.


Ang. BluRay, så har jeg personligt ingen BD-film, og jeg er i øvrigt blevet i tvivl om, hvor voldsomt det vil slå igennem med større og større udbud af online-media. Selvfølgelig er det utroligt tidskrævende (med en 10 Mbps linie) at hente en 720p eller 1080p film med fornuftig bitrate. Ligeledes vil mange online tilgængelige film ikke blive udbudt med lige så høj bitrate som BluRay, da det kræver for meget båndbredde.
Men de online tjenester kan dog alligevel betyde, at du vil få mindre gavn af Bluray-drevet i Playstationen, end du umiddelbart forventer.


Jeg overvejer stadig, men har hele tiden mest hældt til PS, lige bortset fra den manglende MKV-support til film-afspilning. Så jeg følger også nysgerrigt med her.

Mvh. Martin


Update:
En af argumenterne, for at GoogleTV kunne være på vej til PS3, var at Sony havde annonceret disk-frit Netflix i slutningen af oktober, hvilket tilfældigvis faldt tæt sammen med googleTV lanceringen. Dette gjorde, at mange håbede, at det betød at GoogleTV platformen skulle integreres i PS3. Jeg har lige søgt lidt og kan se, at det ikke er tilfældet, da Netflix blev opdateret til PS3 i denne uge, så argumenterne for GoogleTV i PS3 er nu lidt færre
http://blog.us.playstation.com/2010/10/14/netflixps3/
Senest rettet af mhca 20. okt 2010, 09:41, rettet i alt 1 gang.
Af jesper1980
#118014
PSN plus (deres betalingsdel) omfatter kun gratis spil, avatarer, themes osv., rabat på spil, beta versioner m.m. Tror ikke på at de tør røre ved at man skal betale for at spille online, så vil det jo hagle ned med klager.

Det er kun den gamle fat med 60gb der kan afspille ps2 spil de andre versioner af fat kan ikke afspille ps2. Gå efter en slim model, klart forbedret i forhold til de gamle.
Cracking er nærmest umugelig på PS3, da sony altid ændrer det med en firmware opdatering. Så hvis det er crack er det vist en xbox eller wii, men gamle spil er da så billigere efterhånden så hvorfor overhovedet bruge tid på det.
Af jesper1980
#118015
Til Martin.
Korrekt er blu-ray afspilleren ikke alt overvejende især vist det bare er til film. Da en blu ray afspillere jo nærmest ikke koster noget mere. Men mht. spil har udviklerne meget mere plads på en bluray modsat begrænset dvd plads på xbox.
Af Remmerboy
#118018
det simple og absolut mindst fanboy-agtig svar er (kan se at der er fanboyistiske svar herinde).
vælg det konsol, hvor der er spil du gerne vil spille.
f.eks kan du ikke få halo til ps3 og man man ikke få killzone til x360.
controllere er også en punkt, da de 2 konsoller har forskellige greb på deres controllere.
Af jesper1980
#118020
Synes nu ikke der er så meget fanboy her, men jeg foretrækker ps3, men nævnte også at det overvejende måtte være hvilke spil man ønsker, og eksempelvis til medie streaming er xbox vist noget foran i sammenspil med pc.
Af Gaco
#118022
Jeg har haft både PS3 og Xbox360 i et stykke tid nu. Jeg vil sige at hvis man har et HDTV (helst i en god størrelse) så bør man absolut have en PS3 alene pga. Blu-ray afspilning. Derudover har PS3 nogle gode eksklusive titler: Metal Gear Solid 4 (rigtig godt!), God of War 3 (hvis man er til sådan noget), Uncharted 2, Killzone 2 (som jeg dog slet ikke bryder mig om pga. laggy styring).

Men helt basalt må jeg sige at jeg stort foretrækker at spille på Xbox360. Jeg føler at den har bedre spil (Halo serien foregår i et Scifi univers med fantastisk dybde, historien er meget medrivende og gameplayet det bedste for shootere på konsol), bedre småspil på Arcade end småspillene på PSN, bedre onlinedel ift. friendsliste, game party, achievements, UI, og sidst men ikke mindst en efter min mening langt bedre controller. Og ja controlleren er en væsentlig del af grunden til min Xbox360 gaming præference. De 3-400 kr. jeg giver om året for Gold Membership føler jeg er godt givet ud, og jeg føler at jeg får noget for pengene ift. PSN.

Som sagt, jeg synes man bør eje dem begge, PS3 pga. Blu-ray, X360 til det meste gaming.
Af mhca
#118031
jesper1980 skrev:Til Martin.
Korrekt er blu-ray afspilleren ikke alt overvejende især vist det bare er til film. Da en blu ray afspillere jo nærmest ikke koster noget mere. Men mht. spil har udviklerne meget mere plads på en bluray modsat begrænset dvd plads på xbox.
Ja, det har du så absolut ret i. En væsentlig fordel til lagring af textures mv. Det fik jeg ikke lige kommenteret. Min vægt var mere på prioriteringen som BluRay-afspiller. Men til prisen på PS3, så er det da en lækker bonus at kunne afspille BD-film :-)

Remmerboy skrev:det simple og absolut mindst fanboy-agtig svar er (kan se at der er fanboyistiske svar herinde).
Jeg kan nu heller ikke se, at der er nogen fanboy-svar herinde :-)

jesper1980 skrev:Synes nu ikke der er så meget fanboy her, men jeg foretrækker ps3, men nævnte også at det overvejende måtte være hvilke spil man ønsker, og eksempelvis til medie streaming er xbox vist noget foran i sammenspil med pc.
Ja... Ihh hvor er det svært at vælge!! :((
Jeg kan ikke finde ud af, hvor højt jeg kommer til at vægte media streaming.
Og så det, at flere synes at Xbox'en er federe at spille på.

Generelt er jeg nemlig i tvivl om, hvorvidt jeg får købt tilstrækkeligt med spil, til at den er pengene værd.
Alle FPS spil, vil jeg nok foretrække at spille på PC med keyboard og mus.
Af Gaco
#118094
Jeg vil også lige nævne Xbox 360'erens filmstreaming tjeneste Zune der streamer film i 720p og 1080p m. 2.1 stereo eller 5.1 Dolby Digital. Det når ikke helt op på siden af BD hvis man har et stort nok TV eller sidder tæt nok på (startende ved 46"+ på max 3 m) eller har et rigtig godt surroundanlæg fra Hifiklubben (her er DTS HD-MA og DD True HD bare bedre), men det er rigtig godt langt hen af vejen. Jeg blev positivt overrasket over kvaliteten og hvor godt det virker. Film udvalget er også ganske fornuftigt.

PS3 er nok klar med Netflix snart, men vi kender endnu ikke udvalget af dette. Xboxen er bare foran her lige nu. Og som sagt hele XBL Arcade økosystemet er meget mere spændende end PSN. Og jeg bliver nødt til at nævne det igen: X360'eren controller er ergonomisk perfekt! PS3'ens controller er dog også helt fin, og har andre styrker såsom lidt mere præcis analog kontrol ved de helt små bevægelser, samt at controlleren er lettere. Uncharted serien og MGS4 er som sagt også fantastiske spil. Ligeså er Halo. Og jo, man kan virkelig vænne sig til shootere på konsol, tro mig! Jeg har spillet PC hele livet og rigtig mange shootere, og jeg havde det lige sådan i starten. Men med øvelse føler man virkelig at man har kontrol over det til sidst. Ikke som med mus, men 80-90% hen af vejen. Men som sagt, man bør virkelig eje begge :)
Af mhca
#118145
Du gør det ikke nemmere, Gaco :-)

Jeg er dog sikker på, at det ikke bliver til begge. Det er rigtigt dyrt at købe konsol + ekstra controller og evt. også Move eller Kinect.
Jeg vil mest have konsol til social gaming, hvor man kan sidde sammen med en ven eller flere og spille i sofaen.




Hajfu:
Hvis du køber en PS3 i den kommende tid, vil du så ikke skrive, hvilken firmware, der ligger på den ved modtagelse. Evt. også hvor du har købt den....?

Mvh. Martin
Af Gaco
#118204
mhca: Mht. social gaming tror jeg umiddelbart at Kinect bliver mere spændende end PS Move.. jeg har i hvert fald ikke brugt min Move særlig meget. Stort set ikke faktisk. Dance Central til Kinect bliver umiddelbart meget interessant tror jeg :)

Men ellers: Køb PS3 120GB uden noget ekstra udstyr. Så har du BD afspilning, alle spillene du kan spille i SP eller MP med dig selv eller online med dine venner, og så Xbox360 m. en ekstra controller og Kinect. Så kan du bare holde din primære gaming på X360. Det gode ved Kinect er at det er en éngangsinvestering. Move sælges som Move Motion Controller, Move Navigation Controller og evt. charging dock - dyrere end Kinect sammenlagt bare for to sæt. Men selvfølgelig det er mange penge når du først har købt det hele.. men du kan jo bare tage det lidt af gangen.

Jeg ved sgu ikke hvad du skal tage, jeg ville ikke kunne undvære en af dem :D
Af mhca
#118206
PS Move skulle mest være som en gadget og en sjov feature for en anden oplevelse end en Dualshock controller, som de fleste har prøvet.

Kinect Dance Central ser da cool ud, større muligheder for den slags i Kinect end med Move.
I mange andre sammenhænge tror jeg dog næppe at Kinect er lige så præcist, som mulighederne med en controller.

Jeg har som sådan ikke stort behov for BD, selvom det da er en bonus.

Du skriver, at jeg kan have begge og min primære gaming på Xbox. Jeg er kun interesseret i én, hvis overhovedet nogen. Og min primære gaming vil stadig foregå på PC'en, medmindre der er tale om spil, som primært egner sig til konsol.

Jeg må se det an... Måske jeg kan undersøge nærmere om en 10 dages tid, når der er mere tid tilovers.

Mvh. Martin