Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#245417
Jeg har netop afhentet en Harman Kardon Onyx studio 3 højtaler som jeg købte på cdon.com i sidste weekend. Da jeg afhenter pakken kan jeg se at den har fået nogle slag, og der er desuden ikke noget sikkerheds "Seal" på kassen, som der er på de kasser Telia har stående i deres butikker. Altså har kassen været åbnet.
Da jeg åbner æsken er der kun et UK strømstik, intet dansk strømstik. Ydermere er der ingen dansk manual, som der skal være iflg. lovgivningen. Endeligt viser det sig også at selve højtaleren bærer præg af at have været brugt. Der er et tydeligt mærke på bagsiden, og flere sorte, og et enkelt hvidt, hår der sidder i klemme mellem stoffet foran højtaleren, og selve plastik delen af højtaleren. :( ::l

CDON.com's forretningsvilkår gør det tydeligt at vil man benytte sig af sine 14 dages fortrydelsesret skal man selv betale returfragten til CDON.com, hvilket jeg på ingen måde har lyst til at gøre, da jeg reelt gerne vil have højtaleren, men jeg vil have den nye højtaler jeg har betalt for!

Hvordan står jeg rent juridisk? Kan jeg forlange at de betaler returfragten, og giver mig en fabriksny enhed? Kan jeg forlangt x antal procenter i rabat, foruden et dansk strømstik, eller må jeg bide i det sure æble og betale returfragten, og købe højtaleren lokalt, for at sikre mig at jeg får en højtaler der reelt er ny?
#245435
Forbrugerombudsmanden, de må kunne hjælpe dig.

Som du selv siger, skal der være Dansk bruge manual og Dansk strøm stik, hvis ikke andet er angivet.

Hvis ikke andet var angivet, er handlen ulovlig og du kan forlange handlen ophævet. Dvs. det kommer ikke til at koste dig en øre, heller ikke fragt.

Køb højtaleren et andet sted - cdon er ikke kendt for at være billige, tværdigmod.
#245455
Forbrugerombudsmanden? Det var da at skyde gråspurve med kanoner.

Ring/skriv til forhandleren og oplys at produktet er fejlbehæftet og ikke svarer til beskrivelsen. Du har købt et nyt og fået leveret et brugt. Derfor skal cdon betale returfragt.

Havde de leveret det korrekte produkt men det var dig som havde ombestemt dig, ja så skulle du selvfølgelig selv betale fragten.

Nogle gange er det altså nemmere bare at tage en snak med forhandleren end at skrive på et forum.
#245469
Stinger skrev:Forbrugerombudsmanden? Det var da at skyde gråspurve med kanoner.

Ring/skriv til forhandleren og oplys at produktet er fejlbehæftet og ikke svarer til beskrivelsen. Du har købt et nyt og fået leveret et brugt. Derfor skal cdon betale returfragt.
Nej, det er ikke at skyde gråspurve med kanoner - det er der man henvender sig når en handle ikke er som den skal være iflg. loven!

Ja, jeg går ud fra at trådstarteren har haft taget kontakt til cdon om problemet inden han skrev her.
#245472
Turbo skrev:
Stinger skrev:Forbrugerombudsmanden? Det var da at skyde gråspurve med kanoner.

Ring/skriv til forhandleren og oplys at produktet er fejlbehæftet og ikke svarer til beskrivelsen. Du har købt et nyt og fået leveret et brugt. Derfor skal cdon betale returfragt.
Nej, det er ikke at skyde gråspurve med kanoner - det er der man henvender sig når en handle ikke er som den skal være iflg. loven!
Sikke dog noget vås. Man henvender sig altid først til forhandleren. Hvis forhandleren afviser klagen har man mulighed for at gå til Forbrugerklagenævnet og i principielle sager til Forbrugerombudsmanden, men man går ALTID til forhandleren først.
Turbo skrev:Ja, jeg går ud fra at trådstarteren har haft taget kontakt til cdon om problemet inden han skrev her.
Det har trådstarter jo ikke skrevet noget om!
Så det bedste råd er: Kontakt sælger! (Sælgers kommentarer skal vedlægges ved klage til Forbrugerklagenævnet eller Forbrugerombudsmanden.
#245477
BlueFox skrev:
Turbo skrev:Ja, jeg går ud fra at trådstarteren har haft taget kontakt til cdon om problemet inden han skrev her.
Det har trådstarter jo ikke skrevet noget om!
Så det bedste råd er: Kontakt sælger! (Sælgers kommentarer skal vedlægges ved klage til Forbrugerklagenævnet eller Forbrugerombudsmanden.
Det har jeg heller ikke skrevet noget sted!
Du prøver at lægge ord i munden på mig!

Jeg skrev "går ud fra" som du selv quoter, dvs. jeg gætter på - det troede jeg at selv DU forstod! Du må meget undskyld, at du ikke forstod mit indlæg.
#245478
Wow - ro på drenge.

Som der er foreslået så kontakt CDON og se hvad de siger. Er de ikke villige til at bytte til nyt uden beregning så er det forbrugerklagenævnet.
#245481
Turbo skrev:
BlueFox skrev:
Turbo skrev:Ja, jeg går ud fra at trådstarteren har haft taget kontakt til cdon om problemet inden han skrev her.
Det har trådstarter jo ikke skrevet noget om!
Så det bedste råd er: Kontakt sælger! (Sælgers kommentarer skal vedlægges ved klage til Forbrugerklagenævnet eller Forbrugerombudsmanden.
Det har jeg heller ikke skrevet noget sted!
Du prøver at lægge ord i munden på mig!
Jeg prøver aldeles ikke at lægge ord i munden på dig. Trådstarter har INTET skrevet om at han har kontaktet CDON, faktisk spørg han jo til hvor han står rent juridisk. Det er da også fornuftigt at han ønsker at vide hvor han står, før han kontakter nogen.
Turbo skrev:Jeg skrev "går ud fra" som du selv quoter, dvs. jeg gætter på - det troede jeg at selv DU forstod! Du må meget undskyld, at du ikke forstod mit indlæg.
Den lader vi bare stå, så folk kan læse hvad dit niveau er.
#245485
For en god ordens skyld må jeg hellere specificere at jeg havde kontaktet cdon inden jeg oprettede tråden. Jeg kan dog se på trustpilot at utroligt mange enten ikke får svar, eller bliver afvist af cdon.com ifb. Reklamationer. Så tænkte jeg ville søge råd herinde proaktivt.

- Også for at sikre mig at jeg ikke var galt på den når jeg vil ophæve handlen/have dem til at sende mig en fabriksny enhed i stedet for den modtage (uden merberegning )
#245486
BlueFox skrev:
Turbo skrev:
BlueFox skrev:Det har trådstarter jo ikke skrevet noget om!
Så det bedste råd er: Kontakt sælger! (Sælgers kommentarer skal vedlægges ved klage til Forbrugerklagenævnet eller Forbrugerombudsmanden.
Det har jeg heller ikke skrevet noget sted!
Du prøver at lægge ord i munden på mig!
Jeg prøver aldeles ikke at lægge ord i munden på dig. Trådstarter har INTET skrevet om at han har kontaktet CDON, faktisk spørg han jo til hvor han står rent juridisk. Det er da også fornuftigt at han ønsker at vide hvor han står, før han kontakter nogen.
Turbo skrev:Jeg skrev "går ud fra" som du selv quoter, dvs. jeg gætter på - det troede jeg at selv DU forstod! Du må meget undskyld, at du ikke forstod mit indlæg.
Den lader vi bare stå, så folk kan læse hvad dit niveau er.
mathiasdk skrev:For en god ordens skyld må jeg hellere specificere at jeg havde kontaktet cdon inden jeg oprettede tråden. Jeg kan dog se på trustpilot at utroligt mange enten ikke får svar, eller bliver afvist af cdon.com ifb. Reklamationer. Så tænkte jeg ville søge råd herinde proaktivt.

- Også for at sikre mig at jeg ikke var galt på den når jeg vil ophæve handlen/have dem til at sende mig en fabriksny enhed i stedet for den modtage (uden merberegning )
Jeg har grint længe BlueFox, lige siden dit første indlæg her i tråden. Jeg var ikke gal på den, men det var DU, op til flere gange på meget få indlæg - så ja god idé BlueFox, vi lader den bare ligger der, hehe
#245507
Der er nu ikke så meget at grine ad, jeg ville først spørge om råd herinde, inden jeg kontaktede dem, men blev så irriteret at det endte med at være jeg gjorde begge ting simultant.
- Jeg var i tvivl om hvor jeg stod juridisk, hvor det rt megrt dejligt at få råd herinde, så man ikk svækker sin egen sag initialt.