Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Nissemanden
#211034
Min kone og jeg var ude at købe TV i Elgiganten Tilst her i weekenden. Vi havde kig på et 40" Sony til 2800. (w605b, som er anbefalet her på siden og mange andre stedder)

Den friske ekspedient fortalte så, at vi ville få meget mere tv for pengene ved at købe et JVC LT-40E71 til 3500 i steddet. Det havde nemlig 100 Hz teknologi. Han ville så smide en Chromecast oveni.


Man kunne i butikken se, at alle de tv der stod i det område hakkede i billedet. (både Sony og Samsung).
Det problem havde JVC tv'et tydeligvis ikke. (som sælger også påpegede)

Desuden havde JVC'et et bedre sortniveau og betragtningsvinklen var helt i skoven på Sonyet


Jeg tænkte imidlertid, at det ikke kunne passe at billige TV hakkede i den grad. Vi kørte derfor hjem til google. Efter kort tids research var jeg blevet bekræftet i 2 ting.

1. Sony w6 serie får fortsat pæne anmeldelser
2. JVC'et gør det modsatte. (endda på Elgigantens egen hjemmeside, hvor man også kan læse om andre der er blevet solgt over på samme tv.)

Min konklusion: højere avance eller en bonusordning til ansatte for salg af JVC. Vi kørte derfor tilbage og købte Sonyet, som vi er blevet meget tilfredse med.

Det der undrer er, hvordan de kan gøre det? Billedet kan de selvfølgelig forvrænge alt hvad de vil i menuerne. Men den tydelige hakken, hvordan laver de den? Og er der andre der har oplevet lignende?


Derudover er dette mest en advarsel til andre. Jeg har ingen beviser for min opfattelse af hvad der skete, men min kone og jeg var enige om fænomenerne.
Brugeravatar
Af edinger
#211035
Nissemanden skrev:Det der undrer er, hvordan de kan gøre det? Billedet kan de selvfølgelig forvrænge alt hvad de vil i menuerne. Men den tydelige hakken, hvordan laver de den? Og er der andre der har oplevet lignende?
Kig her.
Af Henrik B.
#213151
Nissemanden skrev: Vi kørte derfor tilbage og købte Sonyet, som vi er blevet meget tilfredse med.
Det som undrer mig er, at man vælger at køre retur og købe et TV, i den forretning, hvor man har prøvet på at tage røven på en!!!??? :s

M.v.h.
Af dk9000
#213174
Henrik B. skrev:
Nissemanden skrev: Vi kørte derfor tilbage og købte Sonyet, som vi er blevet meget tilfredse med.
Det som undrer mig er, at man vælger at køre retur og købe et TV, i den forretning, hvor man har prøvet på at tage røven på en!!!??? :s

M.v.h.

Consent of the consumer.


Nå, men jeg vil jo så netop ikke sige de tager røven på nogle? de gør det job som de er blevet sat til.

De vejleder efter DERES bedste kunnen. At en ung fyr i Elgiganten ikke kender forskel på de diverse test og alt muligt andet er bare et respons på at folk er pisse ligeglade med kvalitet idag.

Jeg er selv sælger og snakker gang på gang til folk om at kvalitet koster penge, alligevel vælger de ofte det billige og kommer tilbage med det 2 dage senere og brokker sig.

Men når det så er sagt, så er en sælgers job at tjene penge til den pågælende virksomhed og at vejlede kunden bedst muligt. Der er så flere og flere der vælger at være SÆLGER HELGE med BREDE FÆLGE. men ender alligevel med et slag over nakken når tvet kommer tilbage. For nu står de med et tab både på kunde fronten og den økonomiske front.

Beklager den uheldige episode som køber har haft, de er løbet ind i HELGE.

Mvh.
Af Nissemanden
#213184
Henrik B. skrev:
Nissemanden skrev: Vi kørte derfor tilbage og købte Sonyet, som vi er blevet meget tilfredse med.
Det som undrer mig er, at man vælger at køre retur og købe et TV, i den forretning, hvor man har prøvet på at tage røven på en!!!??? :s

M.v.h.
Det kan du have ret i. Det tænkte jeg ikke over i situationen, jeg vidste at de havde varen så jeg købte den der.

Det bunder nok i højere avancer på nogle varer. Det får butikken til at sætte mål for de ansatte, som så vil sælge hvad som helst. Det er i alle fald mit gæt.