Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Fredtoft
#179103
thg skrev:Er der nogen der kan fortælle mig hvad backlight bleeding er/hvordan det lettest konstateres?
Du kan se et eksempel på backlight bleed i Rasmus' anmeldelse her:
http://flatpanels.dk/test.php?subaction ... 1336395842
Det er allersidst i afsnittet om "Billedkvalitet på Samsung ES8005"

Det er også beskrevet lidt mere detaljeret her:
http://www.av-blog.dk/test_fladskaerm_p ... e65es8005/
i afsnittet om "Light bleed, clouding og paneluniformitet" cirka midt i teksten.

Hvis du har en DVD eller end Blu-ray som er THX certificeret (Fx. Star Wars), så er der nogle testbilleder på skiven. Hvis du finder testbilledet til indstilling af brightness, så indeholder det en masse skyggedetaljer på en meget mørk baggrund. Hvis du betragter dette testbillede i et mørkt lokale vil eventuelt backlight bleed være tydeligt, hvis det er problematisk.
Af Høxbro
#179105
Lundh skrev:Hej! :)

Jeg ønsker at købe et 55" ES8005, men er i tvivl hvad angår returret. Det hedder sig jo at varen skal være i samme stand som ved modtagelsen. Og uanset hvad, så er man jo nødt til at bryde noget emballage, for at få tv'et tændt, så man kan kontrollere det for backlight bleeding? Men bryder man emballagen, frafalder returretten vel?

Jeg overvejer stærkt at bestille hos Wupti, da sælgeren fra Elgiganten var meget uklar i spyttet hvad angår returret, hvis jeg skulle få et eksemplar der er hærget af omfattende backlight bleeding. Han ville kun garantere at jeg kunne få det byttet hvis jeg købte deres tillægsforsikring. (Hvilket jeg ikke er interesseret i.)

Håber der er nogen der kan hjælpe, eller evt. har været udsat for at måtte ombytte pga. backlight bleeding! :)


Mvh

William
Jeg har netop haft et Panasonic 55" VT50 som jeg havde købt på komplett.dk. Efter godt 3 uger blev jeg ramt af burn in. Jeg kontaktede komplett, forklarede problemet, og de fortalte mig at jeg kunne bruge min 45 Dages returret hos dem. Jeg havde brudt al orginal emballage. Havde endda mistet den lille kasse til det ene par af 3D brillerne. Jeg pakkede dog bare fjernbetjening, 3D briller osv ned i bobleplastposer, og ned i den orginale kasse med TV'et som det ankom i. Leveringsomkostninger stod jeg selv for, men jeg fik hele mit beløb tilbage af komplett få dage efter de havde modtaget, og behandlet sagen. De behandlede faktisk min sag, og gav mig svar 3 timer efter de havde modtaget TV'et.
Nu ved jeg ikke hvordan handelsbetingelserne er hos Wupti er, eller hvordan prisforskellen er på ES8005, men kan da hvertfald anbefale komplett, som jeg var meget tilfredse med, i denne sag :)
Af Lundh
#179132
[quote="BrianH"]
..........

Der står ikke at nogle varer skal returneres i ubrudt emballage. Der står helt specifikt hvilke varer der skal returneres i ubrudt emballage.[/quote]
Well, som jeg kunne læse det, så blev der skelnet mellem software, forbrugsstoffer som skulle forblive "plomberet" (varer der muligvis er blandt tilbehøret ved køb af tv), og andre varer som skal returneres i "væsentlig samme stand", men hvad er det så? - Sælgeren kunne kun garantere at det kunne byttes hvis jeg tegnede deres forsikring. Derfor spørger jeg her..

@JesperAndersen
Det skal dog siges at jeg også generelt har gode erfaringer med Elgiganten. På den "negative side" har jeg faktisk kun oplevet denne lidt uvidende sælger/eller forsikringsglade om man vil, samt en enkelt mindre serviceminded herre i deres kundeservice. Ellers har jeg også kun gode erfaringer, men omvendt har jeg også kun handlet "småvarer" i elgiganten, og aldrig købt noget i den prisklasse. Det er jo desværre hørt at øjnene der ser på sagen, bliver lidt nogle andre, jo større beløbet bliver. Men jeg er meget glad for den feedback! Det lyder betryggende! :)

@Høxbro
Også mange tak for feedback! Det er taget med i overvejelserne, da prisen er meget sammenlignelig!

Men det lyder da generelt som om at hvis man skulle få "sorteper" hvad angår backlight bleeding, så er der mulighed for at bytte, selv uden dyre tillægsforsikringer. Så burde der da være muligheder for at få et godt ES8005! :D
Af lgowner
#179133
Lundh skrev:Sælgeren kunne kun garantere at det kunne byttes hvis jeg tegnede deres forsikring. Derfor spørger jeg her..
det er ihvertfald sikkert du ikke skal tegne ekstra forsikring for at udnytte elgigantens 30 dages returret på varen, derimod er der vist ikke returret på forsikringen hvis du fortryder men er ikke sikker. men sikkert er deres 30dages fuld returret på tv uden nogen ekstra forsikring.
Af jones31
#179162
lgowner skrev:
Lundh skrev:Sælgeren kunne kun garantere at det kunne byttes hvis jeg tegnede deres forsikring. Derfor spørger jeg her..
det er ihvertfald sikkert du ikke skal tegne ekstra forsikring for at udnytte elgigantens 30 dages returret på varen, derimod er der vist ikke returret på forsikringen hvis du fortryder men er ikke sikker. men sikkert er deres 30dages fuld returret på tv uden nogen ekstra forsikring.

Prøv nu og følge lidt med det er nogle år siden Elgiganten har haft 30 dages returret. 14 dage og ting tages returret bare det er pakket pænt ned i kassen igen.
Af jones31
#179163
Lundh skrev:Hej! :)

Jeg ønsker at købe et 55" ES8005, men er i tvivl hvad angår returret. Det hedder sig jo at varen skal være i samme stand som ved modtagelsen. Og uanset hvad, så er man jo nødt til at bryde noget emballage, for at få tv'et tændt, så man kan kontrollere det for backlight bleeding? Men bryder man emballagen, frafalder returretten vel?

Jeg overvejer stærkt at bestille hos Wupti, da sælgeren fra Elgiganten var meget uklar i spyttet hvad angår returret, hvis jeg skulle få et eksemplar der er hærget af omfattende backlight bleeding. Han ville kun garantere at jeg kunne få det byttet hvis jeg købte deres tillægsforsikring. (Hvilket jeg ikke er interesseret i.)

Håber der er nogen der kan hjælpe, eller evt. har været udsat for at måtte ombytte pga. backlight bleeding! :)


Har du overvejet Sony hx855???


Mvh

William