Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lrev 1-2
#145548
Hej.

Ville bare lige høre om det bare er mig som har været "uheldig",eller om det er standarden fremover:Ringede forleden til Samsung support for at fejl-melde min c8705.Kvinden i den anden ende af røret kunne stort set INTET Dansk....hverken tale eller forstå-så det var virkelig en kamp at få overleveret disse oplysninge som hun jo skal bruge.Det var så grelt at jeg på et tidspunkt seriøst overvejede at smække røret på,for så at ringe op igen i håb om at få fat i en anden person.. dette forbød min opdragelse mig dog .Heldigvis ringede en tekniker til mig et par dage efter(så hun havde da fået rigtigt fat i mit mobil nr.!)Han skulle lige sikre sig at alle oplysninger var korrekte..det var INGEN af dem, med undtagelse af mobil.nr-0g så undskyldte han ellers på hendes vegne og fortalte ved den lejlighed at grunden til den ringe kommunikation var fordi at Samsung desværre havde valgt at flytte support afd. til RIGA....af alle steder-angiveligt for at spare 3-4 lønninger væk i DK!!
Jeg er overrasket over at Samsung med den position de har på det Danske marked...og mange andre markeder,vil risikere at sætte meget af dette over styr for så lille en besparelse!

Jeg havde inden køb af tv,læst og hørt en masse godt om Samsung`s prestige service...men det er jeg bange for at de er ved at smadre godt og grundigt nu.

Heldigvis var teknikeren som ringede senere MEGET professionel og imødekommende,så det ser da i det mindste ud til at mit tv bliver serviceret som det bør.

Men jeg håber da inderligt at Samsung flytter deres support afd. tilbage til DK igen(eller i den mindste så til Sverige)

Er der mon andre som har oplevet tilsvarende med Samsung support?

mvh

Lrev
Senest rettet af lrev 1-2 21. aug 2011, 10:31, rettet i alt 1 gang.
Af Evolution
#145639
Jeg har ikke oplevet at supporteren ikke kunne dansk, men at de ikke ved en skid om deres produkter, det kender jeg desværre alt for godt. En ting er helt sikker, det bliver IKKE samsung næste gang jeg køber udstyr. Man skulle tro de sad i folketinget, de lover en hel masse, men ikke en skid af det virker.
Har for et par dage siden vist min utilfredshed med dem her på siden, men indlæget er vist blevet slettet. !:(
Af kevin_andreasen
#151026
Har oplevet begge dele.. og også at blive kastet rundt fordi de ikke ved hvad jeg skal bruge!

oplevede både at tale med en der ikke snakker dansk, og en som snakkede fint dansk, men bare ikke formåede at give mig nogen brugbar support overhovedet.
Af kskruger
#151027
Sikkert den samme dame som jeg snakkede med i fredags. her hvad jeg skrev på recordere.dk i fredags...:


Nu har Samsung support, jo aldrig været kendt for deres helt store ekspertise, når folk henvender sig. Men til forskel fra andre firmaer så har de en support, som man kan ringe til.
Dette gjorde jeg så i dag, da jeg var usikker på, om jeg kunne genbruge mit Samsung slim vægbeslag, som jeg benyttede på min gl. PS50B850. Min nye skærm som jeg har bestilt, men som ikke er kommet endnu, er en PS51D8005. Iflg. Samsung's hjemmeside, hedder dens vægbeslag noget andet i dag, end det gl. Så jeg tænkte, at det må deres support hurtigt lige kunne fortalle, om det kan genbruges.
I telefonen får man at vide, at Samsung har ansat mange nye medarbejder. Og at de er under oplæring - tja...hende som jeg snakkede med, hun var slet ikke noget til det punkt der hedder oplæring. Hun var total BLANK - udover sit gebrokken dansk, havde hun også svært ved at forstår hvad jeg sagde, hvilket gjorde jeg måtte gentage mit spørgsmål 5 gange. hvorefter hun skulle spørge en kollega - og da hun kom tilbage, var svaret total ubrugeligt - hun havde tydeligvis stadige ikke forstået spørgsmålet. Bl.a. under hendes spørgen, der fortalte jeg tydeligt hvilken modeller det handlede om, men jeg kunne klart fornemme, at hun aldrig havde hørt om de 2 skærme, eller ej hellere de vægbeslag som de sælger.
Til slut må jeg sige, jeg fatter ikke at man kan sætte folk på telefonen, for at yde support, når de slet ikke er oplært eller klar til det. Jeg er selv ansat i et firma, hvor vi har rigtig mange folk i vores kundeservice. Og nye medarbejder kommer slet ikke på telefonen, før de er grundigt oplært.
Af Peter Schrøder
#151040
lrev 1-2 skrev:Jeg er overrasket over at Samsung med den position de har på det Danske marked...og mange andre markeder,vil risikere at sætte meget af dette over styr for så lille en besparelse!
Jeg kunne også godt tænke mig at bevare danske arbejdspladser, men når man skal vurdere det danske marked, skal man lige huske at der bor 7,5 millioner mennesker i Long Island og 5,5 i Dk. Og vi skal ha' vores eget menusprog og ha' specialtilpassede tunere til vores udbyderes obskure sendestandarder. Jeg kan godt forstå, hvis de, ovre i Korea, siger f*ck Dk.
Af kskruger
#151044
Peter Schrøder skrev:
lrev 1-2 skrev:Jeg er overrasket over at Samsung med den position de har på det Danske marked...og mange andre markeder,vil risikere at sætte meget af dette over styr for så lille en besparelse!
Jeg kunne også godt tænke mig at bevare danske arbejdspladser, men når man skal vurdere det danske marked, skal man lige huske at der bor 7,5 millioner mennesker i Long Island og 5,5 i Dk. Og vi skal ha' vores eget menusprog og ha' specialtilpassede tunere til vores udbyderes obskure sendestandarder. Jeg kan godt forstå, hvis de, ovre i Korea, siger f*ck Dk.
Jeg vil give lrev 1-2 ret, det er en total misforståelse, at sende deres support til udlandet. Især fordi Samsung er et af de meste købte mærker i Danmark. Og når alm. mennesker ringer til deres support og bliver mødt af en sådan uduelighed, så vil de fleste opgive og næppe kontakte dem igen. .
Af Pyndk
#151049
Jeg ringede til Samsung i sidste uge om rep af min PS51D7005, jeg fik fat i en dansker, med rimelig viden indenfor det. Hun vidste ihvertfald hvad det var for en fjernsyn, så nogle af deres medarbejdere er danskere eller utrolig hurtig lærende :p
Af Samsung-CS
#151275
Jeg beklager dybt, at vores kundesupport ikke har levet op til jeres forventninger. Udfra jeres indlæg kan jeg godt forstå at I føler jer skuffet.

Vi lytter til jeres erfaringer og tage det med os i vores fortsatte bestræbelser på at tilbyde den bedst mulige kundeservice. Vi ønsker at overgå jeres forventninger både i forhold til vores produkter og vores kundeservice.
Af Peter Schrøder
#151342
Samsung-CS skrev:Vi lytter til jeres erfaringer og tage det med os i vores fortsatte bestræbelser på at tilbyde den bedst mulige kundeservice. Vi ønsker at overgå jeres forventninger både i forhold til vores produkter og vores kundeservice.
:)
Af Mysen
#151348
kskruger skrev:
Peter Schrøder skrev:
lrev 1-2 skrev:Jeg er overrasket over at Samsung med den position de har på det Danske marked...og mange andre markeder,vil risikere at sætte meget af dette over styr for så lille en besparelse!
Jeg kunne også godt tænke mig at bevare danske arbejdspladser, men når man skal vurdere det danske marked, skal man lige huske at der bor 7,5 millioner mennesker i Long Island og 5,5 i Dk. Og vi skal ha' vores eget menusprog og ha' specialtilpassede tunere til vores udbyderes obskure sendestandarder. Jeg kan godt forstå, hvis de, ovre i Korea, siger f*ck Dk.
Jeg vil give lrev 1-2 ret, det er en total misforståelse, at sende deres support til udlandet. Især fordi Samsung er et af de meste købte mærker i Danmark. Og når alm. mennesker ringer til deres support og bliver mødt af en sådan uduelighed, så vil de fleste opgive og næppe kontakte dem igen. .
Selv om Peter Schrøders perspektivering er til at forstå, så er det aldrig godt nok at tilsidesætte serviceniveauet på et marked uanset, hvor stort eller lille, det så er.

Man ignorerer jo heller ikke serviceniveauet i Føtex i Aabenraa, selv om der er mere end 60 andre Føtex'er og de fleste er større. Der skal jo tjenes penge i alle butikker.
Samsung-CS skrev:Jeg beklager dybt, at vores kundesupport ikke har levet op til jeres forventninger. Udfra jeres indlæg kan jeg godt forstå at I føler jer skuffet.

Vi lytter til jeres erfaringer og tage det med os i vores fortsatte bestræbelser på at tilbyde den bedst mulige kundeservice. Vi ønsker at overgå jeres forventninger både i forhold til vores produkter og vores kundeservice.
God stil med en forstående beklagelse fra en medarbejder. Det kunne vores statsminister lære af, for det er lidt mere troværdigt at beklage fejl end at lyve sig fra dem. ;)
Brugeravatar
Af Jonas B
#151388
Samsung-CS skrev:Jeg beklager dybt, at vores kundesupport ikke har levet op til jeres forventninger. Udfra jeres indlæg kan jeg godt forstå at I føler jer skuffet.

Vi lytter til jeres erfaringer og tage det med os i vores fortsatte bestræbelser på at tilbyde den bedst mulige kundeservice. Vi ønsker at overgå jeres forventninger både i forhold til vores produkter og vores kundeservice.
Fantastisk at i følger med her Samsung! RESPEKT !
Det er i mine øjne et bevis på at i virkelig ikke er ligeglade med os kunder :p DEJLIGT!

Jeg er helt sikker på at alle herinde vil kunne få et rigtig godt samarbejde op at køre med samsung, hvis vi hjælper dem med at forklare de problemer vi oplever med vores produkter, så de kan ændre det, og gøre vores oplevelse endnu mere fuldkommen!

Jeg ser dette som en håndsrækningen vi skal tage imod med åbne arme!
Lad os få oprettet et Samsung forum, hvor brugere kan dele deres oplevelser / problemer & glæde ved deres produkt! Og med muligheden for Samsung Support at svare på spørgsmål så folk kan følge med. Jeg ser klart dette forum som en guide til rigtig mange mennesker, som står og skal til at købe tv. Og hvis samsung vil vise deres interresse i at hjælpe folk herinde, så er jeg sikker på at mange vil tænke en ekstra gang inden de vælger deres næste tv! :) Jeg kunne skrive videre til langt ud på natten, men jeg er meget positiv overfor at dette måske kunne lykkedes!

De bedste hilsner
Jonas B

God weekend derude! ;)
Af VK
#151397
Hold da op! Jeg kan se, at jeg langt fra den eneste der mere eller mindre frustreret hvad der angår Samsung produkter!
Jeg er også lige i gang med at bestemme mig for et produkt, som muligvis bliver fra Samsung, men det viste sig at være nogen af en opgave!
Jeg har temmelig svært ved at finde ud af om Samsungs midre, >19" skærme kan afspille noget fra en ekstern disk, selvom de har USB-porten.
I tråden her, forsøger flere af os at dekryptere hvas Samsung skriver på deres hjemmeside, deres manualer OG ikke mindst hvad de egentligt mener.

Et råd til Samsung og alle andre producenter:
- Lav da en bedre (skrevet og formuleret) beskrivelse af jeres produkter allerede på hjemmesiden! (i det mindste på den officielle engelske udgave)
Så kommer der færre telefon supporttimer og flere tilfredse kunder!
F.eks. Hvor svært kan det være at skrive på hjemmesiden klart og tydeligt hvad man kan stikke i usb-porten og evt. hvilke video-formater det pågældende produkt understøtter ?
Hvorfor er man, som kunde, hele tiden tvunget til at bruge masser af tid på at:
- finde manualen
- hente den ned
- sidde og bladre et par hundrede sider og til sidst,
- sidde og "dekryptere" dårligt formuleret oplysninger ??
Man har jo allerede en forside med generel info samt "features" og et faneblad med specs - så fyld dog den side med alle listede i manualen specs, så jeres supportere, retail-sælgere og partnere slipper for at selv rode rundt i manualerne, så til sidst, jeres kunder kan NEMMERE købe jeres produkt og dermed ØGE JERES OMSÆTNING for faen da!
Af 2 T ´er Uden H
#158331
Er der problemer med supporten i øjeblikket?

Det har de sidste mange dage for mig været helt umuligt at ringe til samsung på 70701970, efter 45 min kø gav jeg op, og mon der er planer om i fremtiden at kunne fejlmelde produkter via hjemmesiden istedet for at ringe til jer, her tænker jeg i forhold til hjemmeservice på adressen?

Og hvis man trykker øvrige spørgsmål når man ringer ind for man en stemme i røret der disideret uden pause konstant siger at de bestræber sig på at besvare opkaldet hurtigts muligt, der er ikke engang en vente melodi eller tone, om dette er en fejl ved jeg ikke, men det er ivertfald træls at høre på i længden når der ikke er nogen der tager den.
Af hebbach
#180984
Bruger lige denne tråd til at komme af med lidt galde!
Jeg har lige været i kontakt med Live Chat hos Samsung fordi jeg ikke kunne få et firmware-link til at virke.

Første svar fra support er, at det er min pc der er noget galt med.
Uden at have spurgt yderligere ind til noget.

Så spørger jeg om der er noget jeg kan gøre anderledes og om han vil checke det.
Og om de evt. har et direkte FTP-link.
Eller alternativt om de kan sende pr. mail

Support: "Links virker fint her"

Flere minutter går og jeg spørger: "Er du der?"

Support: "Jeg har svaret på dit spørgsmål"

Mig: "Synes det var et lidt arrogant svar, da jeg blot behøver hjælp. Hvad med mine andre spørgsmål"

Support: "ARROGANT?! JEG HAR LIGE FORTALT DIG, AT DET VIRKER HER HOS MIG"

Og Vupti, så blev jeg smidt af chatten....Flot han lige ville pointere det med Caps Lock slået til.

Jeg var helt målløs bagefter. ;;)

Nu er jeg allermest glad for, at jeg har købt et nyt LG og ikke et Samsung. Ejer dog et par Samsung devices mere og håber dælme aldrig jeg skal bruge support der igen.
O-O

Chatvinduet lukkede automatisk ned bagefter, så jeg fik ikke chancen for at tage et screenshot.