Brug dette forum til forslag og ris/ros til Flatpanels og forummet.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Turbo
#235710
Jeg tror ikke på det med en HDD - hvis det er sandt, så kan du være sikker på at ingen der bare har lidt forstand på computer vil købe en HDD der.

En virus vil ingen have med hjem - en virus i MBR er noget af det sværeste at fjerne når der tales virus i computer systemer.

EDIT: Du har tilføjet noget mere mens jeg svarede inden jeg fik trykket "udfør" - En optager (ja den indeholder en HDD) men er stadig noget andet end en transportabel HDD.
Senest rettet af Turbo 23. jul 2016, 23:16, rettet i alt 1 gang.
Af bentpetersson
#235711
Det hverken generer mig eller vedkommer mig, om folk har tillidsproblemer.
Hvad der derimod interesserer mig er kendsgerninger fremfor gætterier.
Så Bagger kan jo lade det komme på en prøve
Af Turbo
#235712
Bent, gå ned og se om du kan bruge retur retten på en HDD der har været i brug. Det har du ikke prøvet, du har prøvet med en LG optager skriver du og det er noget helt andet end en transportabel HDD.

Den du linker http://www.elgiganten.dk/product/pc-tab ... k-2tb-sort er en transportabel HDD og kan overhoved ikke sammenlignes med f.eks. en LG optager.

Jeg ved ikke hvor du får det fra "tillidsproblem". Det er heller ikke gætterier men fakta, som jeg prøvede at fortælle dig, men du vil ikke forstå det.
Af bentpetersson
#235713
Jeg taler om min erfaring om mit krav om opretholdelse af returret, hvilket jeg fik anført til sælger, og som jeg efterfølgende tjekkede på skærmen.
Hvorvidt en retur på den brugte medfører et problem for ny køber er sekundært og vedrører ikke mit køb og heller ikke hvad jeg fortæller.
Jeg taler sandt og vil til enhver tid bestride andre, der påstår det modsatte om mig.
Hvorvidt en formatering ikke fjerner en bestemt virus vedrører ikke nærværende diskussion.
Jeg har opnået en erfaring og sikret mig forinden, men du kun gætter, at returret ikke lader sig gøre med omtalte HDD.
Viden og erfaring befinder sig på er højere bevidsthedsheds niveau end blot gætteri og mening.

Og det er desværre kun et gæt omkring det diskutterede, det faktuelle diskusionstema, idet der ikke er opnået den samme viden som jeg. Sorry.
Af Turbo
#235719
bentpetersson skrev:Jeg taler om min erfaring om mit krav om opretholdelse af returret, hvilket jeg fik anført til sælger, og som jeg efterfølgende tjekkede på skærmen.
Hvorvidt en retur på den brugte medfører et problem for ny køber er sekundært og vedrører ikke mit køb og heller ikke hvad jeg fortæller.
Jeg taler sandt og vil til enhver tid bestride andre, der påstår det modsatte om mig.
Hvorvidt en formatering ikke fjerner en bestemt virus vedrører ikke nærværende diskussion.
Jeg har opnået en erfaring og sikret mig forinden, men du kun gætter, at returret ikke lader sig gøre med omtalte HDD.
Viden og erfaring befinder sig på er højere bevidsthedsheds niveau end blot gætteri og mening.

Og det er desværre kun et gæt omkring det diskutterede, det faktuelle diskusionstema, idet der ikke er opnået den samme viden som jeg. Sorry.
Det er jo direkte løgn du taler om erfaring - du har IKKE prøvet at bruge retur retten på en HDD der har været taget i brug - du har prøvet at bruge retur retten på en LG optager som er noget HELT andet end en transportabel HDD.

Retur retten på en HDD bortfalder lige så snart den bliver taget i brug.
Der er flere ting hvor retur retten bortfalder lige så snart de bliver taget i brug - f.eks. ram, når cellofanen fjernes på en blu ray film osv. osv. osv.
Af bentpetersson
#235729
Lad os så i fredsommelighed lave et forsøg, der beviser, hvem der har ret i forhold til Elgigantens returret og i forhold til den af mig linkede USB optager.

Du og jeg køber i fællesskab denne optager hos Elgiganten i Sønderborg, hvor jeg har købt, og som følge heraf udløste diskussionen.

På samme måde, som jeg gjorde, forlanges inden købet, at HDDen passer til TVet,og hvis ikke den gør efter afprøvning, at man kan få pengene retur. Dette forlanges indsat i Elgigantens database.

D.v.s at vi i første omgang indbetaler halvdelen hver.

Bagger afprøver fx , og hvis han ikke er tilfreds efter brug og optagelser indenfor returfristen, afleverer han den igen til Elgiganten.

1. Hvis pengene føres retur, betaler du hele beløbet.
2.Hvis ikke det er muligt at få pengene retur, betaler jeg.

Herefter vil jeg forslå, at folk, der har skrevet indlæg om emnet indenfor de næste kommende uger og til lige efter returrettens afslutningsdato, får mulighed for at deltage i en specielt oprettet flatpanel.dk konkurrence, der afgøres af Torben og Rasmus, om hvem af trådens forskellige indlægsskribenter, der skal være ejer af denne USBHDD, udfra lodtrækning.

venlig hilsen bentpetersson

Lillekobbel 10 Kegnæs 6470 Sydals tlf 30 244 244
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#235758
Kunne I ikke koncentrere jer om at hjælpe trådstarter frem for at diskutere returret? Jeg bruger en alm. 2.5" USB3 HDD på mit X85 uden problemer. Den strømfødes fra porten.
Af bentpetersson
#235775
@Bagger.
Du kan roligt købe en usboptager og herefter afprøve, afspille og optage. Uanset hvad du bruger den til, er der fuld returret i 14 dages perioden. Jeg har idag tjekket det hos en anden medarbejder i Elgiganten.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#235777
bentpetersson skrev:God ide. Hvor var administrator henne dengang?

Afsporingen skete allerede ved indlæg #235707.
Holder ferie. I det hele taget synes jeg ikke det burde være nødvendigt at moderere voksne menneskers debat så ofte som det er for tiden.
Af bentpetersson
#235778
Enig. Jeg har jo også oplevet at få en tråd destrueret af folk, der ikke kunne styre sig selv, ja du kender tråden.:)

Men der er forskel på, om man svarer ordentligt og sagligt i relation til nærværende tråd, og når en enkelt bliver personligt ubehagelig i samme tråd.

Med ønsket om en rigtig god ferie
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#235780
Igen: hvis der er råd til trådstarter, så skriv dem her. Pudsen af glorier og andet uvedkommende kan skrives i "diverse" sektionen.