Brug dette forum til forslag og ris/ros til Flatpanels og forummet.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Hilfiger
#232291
Ja så blev det sgu til min tur. Firmaet ringede idag og opsagde mig. Jeg har været syg 1 dag. Dette er under min 3 måneders prøvetid.Han sagde bare at da jeg selv tidligere har sagt at arbejdet er fysisk hårdt så er du opsagt (det er korrekt). Jeg har 14 dages opsigelse.

Jeg ved godt at man godt kan fyre folk nu om dage under sygdom men der skal være en rimelig god grund til det.

Han nævner samtidigt at da jeg har 14 dages opsigelse så skal jeg bare møde på arbejdet igen når jeg føler mig rask. Min læge er allerede informeret om min sygdom imellemtiden.

Jeg ved at på arbejdspladser så ville man godt have en lægeerklæring på 4. syge dag. Den koster 700,- kr tror jeg ......som arbejdsgiver skal betale. Men det er de jo sikkert ikke interesseret i da de allerede har opsagt mig.

Hvad ville i gøre......møde op eller bare lade vær ?
Brugeravatar
Af hans123
#232294
Møde op når du er rask. Og få de sidste dage overstået.

Ellers for du jo ikke løn for de sidste dage.

Alternativ kan du være sygemeldt resten af perioden
Af K83
#232301
Emnet falder vist pænt udenfor dette site..?

Men ihvertfald en træls besked at få.

En lægeerklæring koster typisk 250-300 kroner.

Men om du gider møde op er jo op til dig. Men når det er 14 dage var jeg ikke selv mødt igen.
Af mortenstryhn
#232312
Hvis jeg blev fyret i prøveperioden, ville jeg lade være med at komme igen og når du er blevet fyret pga sygdom efter 1 dag, tror jeg også at arbejdsgiver er ligeglad med om du kommer eller ej.

I prøvetiden kan begge parter jo vælge at opsige hinanden med kort varsel og uden grund (officielt skal der være en grund, men den kan jo være du passer ikke ind på arbejdspladsen, dårlig kemi, stillingen passer ikke til din profil, etc).
Af mhras
#232325
K83 skrev: Emnet falder vist pænt udenfor dette site..?
"Brug venligst dette forum til hyggesnak for at holde resten af forummet så seriøst som muligt."

Passer da fint ind her...?