Brug dette forum til forslag og ris/ros til Flatpanels og forummet.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kongand
#222746
Hej folkens,

Jeg vil gerne trække kabler over loftet frem for at skulle bore huller i væggene for at føre kablerne fra værelse til værelse.
Men jeg aner ikke, hvad jeg skal være opmærksom på i denne forbindelse :s

Jeg skal have trukket netværkskabler fra modem til tv og router samt antennekabel fra modem til antenne (det burde give mig signal på mine andre TV ifølge tekniker fra Waoo).

Skal kablerne føres igennem et rør og skal dette ligge over eller under isoleringen? Er der krav til, hvad dette rør skal kunne holde til i forbindelse med feks. temperaturer?

Når kablet føres op kan det være, det kommer op et sted, hvor der ikke er gangbro. Findes der et værktøj, der kan "fange" kablerne / røret, så jeg kan trække det hen til mig og føre det videre?

Jeg har lidt overvejet, om jeg bare skal betale en tekniker for det, så det bliver gjort ordentligt, men hvis det ikke er det store arbejde, kunne det jo også være rart bare at gøre det selv og spare de penge :)

Det kunne være fedt, hvis jeg i det mindste kunne blive peget i en korrekt retning for, hvordan jeg sikrer mig at alt er, som det skal være og ikke behøver rode mere med det som sådan, da jeg ikke er den stærkeste inden for dette område :)

Pft.