Brug dette forum til forslag og ris/ros til Flatpanels og forummet.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af allo
#197137
kunne I - måske i samarbejde med dagbladet ??? undersøge/lave up-to-date oversigt over samtlige tv-udbyder og deres 'frit-valg' halløj? - her tænker jeg især på priser

jeg har kigget lidt på emnet her i weekenden og...- det er godt nok en guldmine for dem...- - ekstra kort
- 'din ananneforening samarbejder med os'
- 'kræver det ene og det 117.'
- mindste pakke er IKKE NOK (man skal have en af de andre pakker før man kan 'vælge')
og en del andre uigennemskuelige ting og sager der virker meget forvirrende (inkl.deres priser m.m.)

for mig så ser det ud til at det med 'frit valg' kommer til at koste ca. det dobbelte (alt inkl.) i forhold til alm.priser! - der i forvejen er ret sadistiske

dem der er til sport er helt f*ed her...- og de kan slet ikke bruge 'frit valg' til noget som helst (ser det ud til) - de skal bare have den største pakke med ekstra pakker ved siden af (takket være at der findes 3+, TV3 Sport 1+2, Canal 8+9 og nu også 7, Kanal6 - og at de er skruet sammen på en meget snu måde...- der er no marcy over for alm.mennesker...)

nøj hvor lyder det godt! - men der er ikke noget der hedder 'frit valg' og de er udmærket klar over det!
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#197142
Jeg har noteret det på to-do-listen. Det er bestemt et emne vi gerne vil gå lidt mere i dybden med. Det er jo ret forvirrende lige nu, men min umiddelbart opfattelse er også, at det er for besværligt og dyrt lige nu til at kunne betale sig i de fleste familier - og det er ikke helt ubevidst fra tv-udbydernes side, synger de små fugle.

Hvis du har noget input fra hvad du fandt ud af henover weekenden, så del gerne. :)
Af allo
#197153
de ville være super fedt Rasmus

jeg fandt ud af (som sagt) at:

- mere-pris der siger !BUM!-goes the dynamite (taget deres løsninger samt kort-afgift m.m. i betragtning...- for ikke at tale om at f.eks.Stofa og Waoo der tager 50kr. og 40kr. for...- https://stofa.dk/tv/produkter/frit-valg og http://www.waoo.dk/tv/tv-pakker#?tv-tab=1 )

- Waoo's 'Viasat Stor (samt alm.) Danmarks-Pakken' hvor HD TV3 og TV3Puls ikke hører med i pakken...

- lille/grund pakke der indholder max 2-3kanaler der ikke (i forvejen) er betalte via licensen (og som koster: f.eks.Waoo: pris inkl. 60/60 internetforbindelse: efter binding 408kr + 2x399kr.tv-service abb. - som garanteret ingen af dem kan forsvare - at man skal af med knap 800kr.om året for sådan noget...og en del andre 'afgifter' m.m. som de - alle sammen - pakker meget flot ind)

alle deres 'kræver...' og jeg ved ikke hvad er bare...- det hele er jo skruet sammen på den mest snu måde...

de laver aftaler mellem hinanden og...- som altid så betaler vi overpris for det hele

og seriøst...- det med de 7 sports-kanaler - det er bare decideret for at håne alm.mennesker...

jo mere jeg kiggede på deres (Stofa's, Waoo's, Yousee's, Fullrate's, Telia's m.f.) desto mere til grin følte jeg at vi alle sammen er...
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#197181
Tak for input, allo.

Jeg skal nok prøve at se om jeg kan få lavet en oversigt på et tidspunkt. YouSee har jo lige lanceret deres nye bland-selv, men jeg har ikke helt sat mig ind i strukturen i detaljer.
Af allo
#197189
det med Yousee er lige så kæmpe fusk som det hvad alle andre har gang i...- bare læg et par tal sammen og bum - så har man forklaring bag 'fusk' :)

Grundpakken - 219kr./md. + det der kort og boks (som er nødvendigt) http://yousee.dk/Tv/YouSee_Plus/Priser.aspx + de kanaler som man kan 'frit' vælge/tilkøbe = merepris (i forhold til Fuldpakken for blot max 3-4 ekstra kanaler...- til grin!)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#197197
Ekstrakanalerne er designet så de ikke kan betale sig, men tv-udbyderne er vist ikke alene om den beslutning. Kanaludbyderne har nok en del at sige her :-)

Lad os se om tv-udbyderne ikke kommer tilbage om 1-2 år og fortæller politikerne; "se, danskerne ville ikke have frit valg, som I ellers påstod" :D
Af allo
#197199
og det er det Rasmus jeg mener burde 'blæses' lidt op...- for vi ved jo alle sammen at de kartel-aftaler der nu eksisterer (og altid har eksisteret) ikke er vejen frem for det de ellers reklamerer med...

de er desværre dækket fra A til Ø (det hele er skruet sammen sådan så man ikke kan modsige deres 'frit valg') men...- det er hverken blevet billigere eller nemmere for os at 'frit vælge' - og det er faktum...
Af Muhsan111
#207788
Jeg har noteret det på to-do-listen. Det er bestemt et emne vi gerne vil gå lidt mere i dybden med. Det er jo ret forvirrende lige nu, men min umiddelbart opfattelse er også, at det er for besværligt og dyrt lige nu til at kunne betale sig i de fleste familier - og det er ikke helt ubevidst fra tv-udbydernes side, synger de små fugle.