Brug dette forum til forslag og ris/ros til Flatpanels og forummet.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#186203
Vi skal bruge et onlineværktøj til at lave en undersøgelse, men jeg har ikke så mange erfaringer med hvilke features man reelt får hos de mange annoncører af disse tjenester. Helt konkret har vi brug for noget der:
- er gratis
- giver mulighed for at spørgmål kan ændres afhængigt af forrige svar
- har flere svarmuligheder for hvert spørgsmål
- kan deles som et link (via eks, nyhedsbrevet)

Og så den som de fleste indtil nu er dumpet på: data skal kunne eksporteres til en tabel, så vi kan lave vores egen analyse.

Jeg har selv prøvet SurveyMonkey, men den er kun gratis for 100 brugere og vi har lige et par mere end dét på mailinglisten. Den kan dog eksportere data til en tabel.

En mulighed var naturligvis blot at prøve tjenesterne af, men hvis I andre havde erfaringer, så kunne vi ligeså godt trække lidt på dem først.
#186215
Hej Torben

Jeg har prøvet SurveyMonkey og Toluna QuickSurveys.

Det virker som om, at QuickSurveys kan mere af det du efterspørger, incl. forskellige spørgsmålstyper, standard spørgsmål om demografi (f.eks. køn og alder), variation af sp.mål afhængig af foregående svar, mulighed for at exportere svarene til Excel samt at linke til spørgeskemaet f.eks. i et nyhedsbrev.

Undersøg selv om der er en begrænsning på antal respondenter, når du opretter dit spørgeskema, da dette ikke fremgår tydeligt af deres website. Jeg mindes at de begrænser til 100 respondenter som hos SuveyMonkey. Se sammenligning her: http://www.quicksurveys.com/pricing

/Bo
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#186228
QuickSurveys ser ud til at virke. Der er ikke begrænsning på og der kan eksporteres til en fil.