Brug dette forum til forslag og ris/ros til Flatpanels og forummet.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af allo
#174229
har du købt/kom du hjem med noget nyt (tv, dvd/bd player), media streamer, højttaler, reciever, U name it (jaja :D - indenfor elektronik)?

hvordan er det i forhold til det du havde før? - hvis du havde det i forvejen ;)

er du tilfreds/skuffet/er det bedre/dårligere end du havde forventet m.v.?

jeg er pt.på udkig efter 2 front højttalere (kan ikke blive enig med mig selv om det skal være Quadral Platinuim M4, Heco The Statement, Canton Reference 5 DC, Tannoy Revolution DC6 T, Kef XQ40 eller Elac FS 248...- reciever det bliver nok Marantz SR7007)
Af klingenberg
#174232
Har hentet en Samsung PS59D7005(godt nok 2011 skærm), istedet for Panasonic ST30. Samsung'en er virkelig fantastisk, og specielt lysniveauet er markant højere end på ST'en, og gør den også er rigtig godt når solen står ind ad vinduerne :)

Den bar bare lidt mere af det hele, bluetooth, wifi, dlna, bedre billede, osv :D

Mht højtalere, så kig på Prodipe(Pro8 ref), hvis du har pladsen. Studiomonitorer der gengiver lyden perfekt, og selv uden subwoofer er de vildt stærke, uden forringelse. Tror faktisk kun jeg har været oppe på halv volumen, g det var ret vildt :)
Af allo
#174240
det er der super fedt at du er glad og tilfreds med dit Samsung - SÅDAN :) !

af bookshelf speakers der har jeg kigget på:
Nubert nuVero 4, KEF XQ 20 og Canton Vento Reference 9.2 (og blev ening med mig selv om at jeg skulle bestille Nubert nuVero 4) - men siden at jeg ikke kan finde et tv-bord der giver (mig) en mening (max 120x40xH: +/-50 med minimum 1 eller 2 skuffer - så jeg kan gemme alle kabler, router og forlænger m.v. i den/dem) så gik jeg væk fra bookshelf og over til floor-speakers - og her var der (og stadig er) Quadral M4 der er mest 'go' :)

vil absolut ikke give 3-4000kr. for en Clic-møbel-løsning ej heller 6-7000kr. for en Montana og siden at jeg ikke kan finde noget som helst brugbart så har jeg besluttet mig for:

http://www.daells-bolighus.dk/vis_vare. ... enu=menu_1
(lux meget plads til receiver og min bd-player og X-Box og evt.Boxee samt 2 skuffer - så jeg kan gemme det hele væk og skubbe banditten helt tæt ind mod væggen)

og 2 floor-speakers (vil ikke have surround så det bliver til:
bd-player, X-Box og Boxee (når jeg får den :) - samme gælder pladespiller) til reciever via HDMI og receiver til mit tv og speakers+sub (Klipsch SW-110) til receiver og bum...- og that's it :)
Af klingenberg
#174241
Lyder ret lækkert :)

Hvis du kører 2,1, så er studiemonitors det bedste du kommer i nærheden af, bar none.

Har selv overvejet trådløst surround, men alle de ekstra kasser og ledninger, samt ofte dårligere højtalere, virker som en halvdårlig løsning. Studiemonitors i surroundopsætning ville være konge :P

Medmindre du er virkeligt til design, så tag i Ikea(eller daels) istedet for Montana. Har lige skrevet opgave om mærket = overpriced møbler, der er semidårligt distribueret O_O
Brugeravatar
Af edinger
#174242
I forbindelse med en forestående flytning ender jeg nok med at investere i et setup a la det her: Reby Furniture 'model 162'.

Med undtagelse af IKEA's mange udmærkede løsninger findes der desværre ikke nogen "billig-møbler", som kan indfri mine forventninger til brugervenlighed og kvalitet.

Alternativet er DIY. Men dertil har jeg slet ikke håndelaget :)
Af allo
#174244
klingenberg:

Clic (f.eks.) er udmærket klar over at ingen andre laver fornuftige løsninger mht.plads til hi-fi - og de udnytter det på det groveste ;) - og har man hi-fi til flere 1000kr.så betaler man også gerne de 4-6000kr. (eller endnu mere) for noget der hedder noget bestemt ;) - det er lige som med alle dem der køber B&O...- har man et designer-hjem møbleret for flere 100.000 så hvad skal man så hænge på væggen? - nok ikke andet end B&O (evt.Loewe)

det bord som jeg linkede til er lige i øjet for mig (ville gerne have noget i stil med Clik men som sagt så er det hul i hovedet - for mag at spilde ca.4000kr.på sådan noget - har været i samtlige forretninger og har også scannet nettet men kan ikke finde en bedre løsning end Daells's så det er hvad der kommer til at stå i min dgl.st :) )
Brugeravatar
Af edinger
#174246
Egentlig meget enig, allo.

Med undtagelse af dine betragtninger om B&O, som i mine øjne ikke er hi-fi, men brugskunst 8)
Af allo
#174249
edinger:

jeg har max plads til 120cm - så det er endnu sværre for mig :) - derfor er jeg vold happy-happy at jeg fandt det 'monster' jeg lindede til (det hele kommer til at kunne 'trække vejret' uden at blive over-heated + ok pris + skuffer ((dem kan jeg ikke undvære)) + ingen låger...- bedste løsning for mig)
Af allo
#174252
edinger:

men sådan er det med B&O...- det er bare et status-symbol hvor intet andet (hverken Sony's, Panasonic's, Samsung's, LG's eller U name it topmodeller) passer ind

de kan deres kram og der findes kun et andet alternativ - memlig Loewe - men de har ikke samme 'brand-effect' og status som B&O - dog (hvis jeg skulle svare på det) så laver de/er de bedre end B&O
Af klingenberg
#174253
edinger skrev:I forbindelse med en forestående flytning ender jeg nok med at investere i et setup a la det her: Reby Furniture 'model 162'.

Med undtagelse af IKEA's mange udmærkede løsninger findes der desværre ikke nogen "billig-møbler", som kan indfri mine forventninger til brugervenlighed og kvalitet.

Alternativet er DIY. Men dertil har jeg slet ikke håndelaget :)
Ser ret lækkert ud, hvad er prisen?

Mht DIY, så er skuffer i den stil enormt nemme at lave(jeg er langt fra tømrer), og kvaliteten bliver virkeligt lækkert :) Overvej det, hvis du kender en tømrer.
Af klingenberg
#174254
allo skrev:edinger:

men sådan er det med B&O...- det er bare et status-symbol hvor intet andet (hverken Sony's, Panasonic's, Samsung's, LG's eller U name it topmodeller) passer ind

de kan deres kram og der findes kun et andet alternativ - memlig Loewe - men de har ikke samme 'brand-effect' og status som B&O - dog (hvis jeg skulle svare på det) så laver de/er de bedre end B&O
B&O er 100% statusprodukt. Deres skærme kommer ikke i nærheden af VT og kuro-serien. Men som du selv siger, køber man det alligevel, hvis man i forvejen har huset fyldt med designer møbler, og alligevel har eks, et B&O anlæg.

Personligt ville jeg aldrig selv bruge penge på det. Indtil jeg er millionær, har rejst jorden rundt og har et kæmpe hus ved stranden, bliver det ikke noget jeg overvejer. Selv da tror jeg ikke jeg ville købe det, medmindre det rent faktisk var teknologisk i liga med Panasonic og Samsung, hvilket desværre er et paradox.

Skal jeg købe statusprodukter, bliver det noget i stil med kunst og malerier, som alligevel ikke har noget praktisk formål.

Tror generelt B&O er mest til den ældre generation, og efterhånden på vej ud(eller over mod Kina).
Af allo
#174255
klingenberg:

de har dem på tilbud til og fra 2500kr.(udgået model - om det så skulle have en betydning :D )

www.tvbord.dk/shop/tv-borde-tv-baenke-18c1.html

men igen...- højde (indvendige mål) kun 32,4cm...- har man en X-Box og en recevier så har man allerede brugt 2 ud af de 3 moduler - for der er ikke plads til en hylde/andet grej i samme modul - måske en WD media-streamer i bunden - men det er så også det)
Senest rettet af allo 3. okt 2012, 15:51, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af edinger
#174257
klingenberg skrev:Ser ret lækkert ud, hvad er prisen?
3.785,00 kr. (link).
Brugeravatar
Af edinger
#174263
allo skrev:Højde (indvendige mål) kun 32,4cm...- har man en X-Box og en recevier så har man allerede brugt 2 ud af de 3 moduler - for der er ikke plads til en hylde/andet grej i samme modul - måske en WD media-streamer i bunden - men det er så også det)
Rigelig plads til mit behov.

Receiver og blu-ray i det åbne rum i midten, HD-boks og AppleTV i én af siderne. Og så er der endda plads til at udvide med yderligere A/V-udstyr :)