Brug dette forum til forslag og ris/ros til Flatpanels og forummet.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#173618
allo skrev:Rasmus:

selvfølgelig betaler man dobbelt up - og selvfølgelig tjener Yousee mf.penge på de 'gratis' kanaler - tror du at man betaler 199kr.(mindste pakke) for de 5-6 kanaler (Tv3, Kanal5, Tv4 og et par ryske kanaler) der ikke er med i DR-licensen???
Du kan ikke henføre prisen på en tv-pakke direkte til tv-kanaler alene, der der også er distributionsomkostninger, serveromkostninger, løn og en masser andre variable omkostninger. DRs tv-kanaler er must carry og det er ikke tv-udbyderens valg at de er i den billigste tv-pakke. Det er loven.
Af allo
#173620
jamen Rasmus...- uanset hvordan du ser på/stiller det op så betaler vi dobbelt op for de samme kanaler - lige meget hvilken 'undskyldning' og forklaring både du og dem kommer med...

at alle skal have deres løn - det er vi (nok) alle sammen med på - men intet er det man bataler for er til gavn for os - monopol aftaler mellem Viasat og Yousee, DR-licens der ligger på knap 2400kr.om året, ca.70% ubrugelige kanaler - og det eneste man hører på det er at 'det er billigere på denne måde'...- ved ikke om ca.7000kr.(DR-licens+fuldpakke) for 8-9 kanaler som man vil se kan kaldes for 'billigere'
Brugeravatar
Af edinger
#173621
allo skrev:jamen Rasmus...- uanset hvordan du ser på/stiller det op så betaler vi dobbelt op for de samme kanaler - lige meget hvilken 'undskyldning' og forklaring både du og dem kommer med...
Du betaler to gange for at se Champions League, ja.

Én gang medielicens. Og én gang tv-abonnement.

Jeg er ingenlunde forarget, men ville dog som Mysen og andre foretrække, at licens blev opkrævet som det, den er. Nemlig en skat.

Så slap vi også for at have denne debat.
Af Mysen
#173622
Det er noget vrøvl, at vi betaler dobbelt, og at du endnu engang føler dig fornærmet over en eller anden ting, gør ikke dine udtalelser sande blot fordi DU er sur over situationen.

Yousee's grundpakke koster 199,- om måneden. Det er 3 kroner mere end licensbeløbet på 196, og for de 3 kroner får du ca 15 kanaler heriblandt TV2HD, TV3 og Kanal 5 HD.

Kan du selv se, der mangler sammenhæng i det, du siger?

Viasat betaler en formue for Champions League, og YouSee betaler en formue for TV3+, der sender kampene. Af samme grund kan man ikke betale for mindre end fuldpakken, hvis man vil se bold, og man kan ikke nøjes med at betale for netop den kanal, for YouSee skal jo have en forretning til at køre. At du synes, det er dyrt og dumt, at man ikke kan få flere kanalvalg (det gør jeg jo også selv), gør altså ikke dine konspirationsteorier mere sande.

Medielicensen dækker de programmer, alle med et tv, smartphone, tablet eller computer kan se. Kanalpakker dækker de ANDRE kanaler.
Af klingenberg
#173624
Mysen skrev:Det er noget vrøvl, at vi betaler dobbelt, og at du endnu engang føler dig fornærmet over en eller anden ting, gør ikke dine udtalelser sande blot fordi DU er sur over situationen.

Yousee's grundpakke koster 199,- om måneden. Det er 3 kroner mere end licensbeløbet på 196, og for de 3 kroner får du ca 15 kanaler heriblandt TV2HD, TV3 og Kanal 5 HD.

Kan du selv se, der mangler sammenhæng i det, du siger?

Viasat betaler en formue for Champions League, og YouSee betaler en formue for TV3+, der sender kampene. Af samme grund kan man ikke betale for mindre end fuldpakken, hvis man vil se bold, og man kan ikke nøjes med at betale for netop den kanal, for YouSee skal jo have en forretning til at køre. At du synes, det er dyrt og dumt, at man ikke kan få flere kanalvalg (det gør jeg jo også selv), gør altså ikke dine konspirationsteorier mere sande.

Medielicensen dækker de programmer, alle med et tv, smartphone, tablet eller computer kan se. Kanalpakker dækker de ANDRE kanaler.
Champions league er rigtig dyrt for yousee at sende, men det er en masse af den andet crap også, så den analogi at at realitycrap er en del "pakken" for at se fodbold er lidt skæv(Antaget jeg har forstået dig korrekt).

Håber dog det kommer til at ændre sig markant med streaming og on-demand tv.

Canal 9 er stort set den eneste dedikerede sportskanal i DK, desværre, og når chl og europa league ikke engang bliver sendt på de samme kanaler, så er det lidt svært ikke at blive irriteret over man ikke bare kan få det produkt man skal bruge, istedet for at blive påtvunget 10-20 andre tv-kanaler.

Lige meget hvordan man ser det, så ender man ofte at med at støtte amalie og resten af realityproduktionen, selvom man bare gerne vil se bold, hvilket er temmeligt frustrerende :(
Brugeravatar
Af edinger
#173626
klingenberg skrev:Champions league er rigtig dyrt for yousee at sende, men det er en masse af den andet crap også, så den analogi at at realitycrap er en del "pakken" for at se fodbold er lidt skæv(Antaget jeg har forstået dig korrekt).
"Reality-crap" ER en del af pakken. Det kan du jo se, at det er. Forstår ikke helt din pointe.

klingenberg skrev:Håber dog det kommer til at ændre sig markant med streaming og on-demand tv.
Det håb står du nok ikke alene med. Det har bare ikke ret meget med licens at gøre.
Af Mysen
#173629
edinger skrev:
klingenberg skrev:Champions league er rigtig dyrt for yousee at sende, men det er en masse af den andet crap også, så den analogi at at realitycrap er en del "pakken" for at se fodbold er lidt skæv(Antaget jeg har forstået dig korrekt).
"Reality-crap" ER en del af pakken. Det kan du jo se, at det er. Forstår ikke helt din pointe.
Det var ikke en analogi; det var blot opstillede facts. Man kan hos YouSee købe den billige pakke, og så betale en 10'er ekstra, hvis du vil have Disney Junior med eller give 40 kroner for kanal 4. Du kan IKKE få lov at købe 3+ som tilkøb, da det er en af de kanaler, der får folk til at betale de 430 kroner om måneden, som den store pakke koster, og så følger alt det andet bare med.

Waoo tilbyder ikke engang viasat til deres kunder, fordi de ikke kan få en aftale hjem med dem, der gør, at de kan tjene penge på at sælge kanalerne videre. Som Rasmus skrev tidligere i tråden, så er det i lang højere grad den eskalerede pris på tv-rettigheder på vigtige begivenheder, der ligger til grund for de høje priser, man har på tv pakkerne i dag, end det er den udvidede programflade.

Men igen, kanalpakker hos tv-selskaberne og licens er to forskellige ting.
Af allo
#173632
Mysen:

du betaler (via DR-licens) for mange af de kanaler der er med i pakken - ergo: dobbelt up

jeg føler mig nu ikke fornærmet (eller lign.) - så tal du bare på dine egne vegne!!!
Brugeravatar
Af edinger
#173633
allo skrev:Du betaler (via DR-licens) for mange af de kanaler der er med i pakken - ergo: dobbelt up.
Det, du betaler for i bl.a. YouSee's (rigide) pakker, er alle kanalerne udover de licensfinansierede. At de licensfinansierede kanaler så følger med i pakkerne, ja, det manglede da bare.

Du har simpelthen misforstået, hvordan tingene hænger sammen.
Af klingenberg
#173634
edinger skrev:
klingenberg skrev:Champions league er rigtig dyrt for yousee at sende, men det er en masse af den andet crap også, så den analogi at at realitycrap er en del "pakken" for at se fodbold er lidt skæv(Antaget jeg har forstået dig korrekt).
"Reality-crap" ER en del af pakken. Det kan du jo se, at det er. Forstår ikke helt din pointe.

klingenberg skrev:Håber dog det kommer til at ændre sig markant med streaming og on-demand tv.
Det håb står du nok ikke alene med. Det har bare ikke ret meget med licens at gøre.
Tror ikke jeg formulerede mig helt korrekt. Det jeg mener er at det ikke er nødvendigt at bundle realitycrap og chl sammen for at tjene penge. At det så bliver gjort fordi der er monopollignende tilstande i DK er noget helt andet, men bliver der åbnet op for on-demand, og det bliver muligt at købe eksempelvis engelske kanaler, er viaset virkeligt screwed.

Udover det er samme pointe, med at man betaler for noget man aldrig bruger, så har du ret i det er off-topic mht licens.
Af klingenberg
#173635
Mysen skrev:
edinger skrev:
klingenberg skrev:Champions league er rigtig dyrt for yousee at sende, men det er en masse af den andet crap også, så den analogi at at realitycrap er en del "pakken" for at se fodbold er lidt skæv(Antaget jeg har forstået dig korrekt).
"Reality-crap" ER en del af pakken. Det kan du jo se, at det er. Forstår ikke helt din pointe.
Det var ikke en analogi; det var blot opstillede facts. Man kan hos YouSee købe den billige pakke, og så betale en 10'er ekstra, hvis du vil have Disney Junior med eller give 40 kroner for kanal 4. Du kan IKKE få lov at købe 3+ som tilkøb, da det er en af de kanaler, der får folk til at betale de 430 kroner om måneden, som den store pakke koster, og så følger alt det andet bare med.

Waoo tilbyder ikke engang viasat til deres kunder, fordi de ikke kan få en aftale hjem med dem, der gør, at de kan tjene penge på at sælge kanalerne videre. Som Rasmus skrev tidligere i tråden, så er det i lang højere grad den eskalerede pris på tv-rettigheder på vigtige begivenheder, der ligger til grund for de høje priser, man har på tv pakkerne i dag, end det er den udvidede programflade.

Men igen, kanalpakker hos tv-selskaberne og licens er to forskellige ting.
Er helt enig med dig i at kanaler som 3+ trækker en stor del af læsset. Det er bare røvirriterende som kunde at betale en masse ekstra penge for kanaler som man aldrig bruger, hvorimod jeg gerne betalte relativt meget pr kanal for dem jeg rent faktisk bruger.

Som du nævner med Waoo, går det dog i den rigtige retning. Forhåbentlig speeder on-demand streaming udviklingen markant op :)
Af lgowner
#173637
allo skrev:du betaler (via DR-licens) for mange af de kanaler der er med i pakken - ergo: dobbelt up
Lad os håbe vi andre ikke betaler mere i skat, fordi du skal uddannes, for så føler jeg penge er spildt. og min konklusion er der desværre nok mere sandhed i, end dit udsagn om DR medialicensen også dækker yousee kanalerne, for det er godt dagens bedste joke. husk mig lige på den med en bekræftelse på det, at du virkelig selv tror på den.
Af allo
#173639
lgowner:

hvis du ikke kan finde rundt i det du prøver at kommentere så måske skulle du læse (eller se - hvis du har den kanal) par tegneserier

1: hvem sagde at DR dækker for Yousses' kanalern? - det jeg har sagt det var at mange af de kanaler som man får når man køber Yousees' grundpakke - dem betaler man for i forvejen

2: 6 ud af de 22 kanaler betaler du via DR-licens

- de næste 5 kanaler: TV2 Regional, Folketings TV, DK4, Infokanalen, Ekstrakanalen er så godt som rå fyld uden sammenligning (der findes garanteret et par mennesker der synes om dem)

måske skulle du selv vende tilbage til din gamle folkeskole og blive god venner med dem fra 3. - og lege lidt med de helt basale tal og bogstaver til at starte med
Af Mysen
#173640
allo skrev: 6 ud af de 22 kanaler betaler du via DR-licens
Men prisen for pakken havde været 196 kroner højere, hvis ikke de allerede var financieret af licenspengene. Grunden til at de nævner de "gratis" kanaler, dvs dem du får for dine licenspenge, er ikke for at taksere kunder for noget, der allerede er betalt. Det er for, at selv gamle Fru Andreasen kan forstå, at DR1 ikke forsvinder, bare fordi hun køber kabel-tv.

Jeg er ikke tilhænger af, at et indlæg bliver så personligt som LGowners gjorde, men jeg forstår dog godt hans frustration, for det svært at være forstående over for, at du har så svært ved at forstå sammenhængen, og at du har så svært ved at lytte (læse), hvad så mange forskellige brugere efterhånden har udtrykt.

Licens er én vare
Kabel-tv er en anden vare
Klingenberg skrev:Det er bare røvirriterende som kunde at betale en masse ekstra penge for kanaler som man aldrig bruger, hvorimod jeg gerne betalte relativt meget pr kanal for dem jeg rent faktisk bruger.
Jeg er helt enig. Men som Rasmus nævner, så er det bare en LANGT billigere løsning, på trods af de 430 kroner det koster, at de har samlet store kanalpakker. Det var iøvrigt YouSee, der har stk-pris for kanaler, mens Waoo har kanalpakker, f.eks. børnepakken. Yousee mangler bare at tilbyde alle kanalerne på den måde, for det nytter jo ikke noget for Champions League seere, når de KUN har muligheden at købe fuldpakken, hvis de vil se bold.