Ikke til off-topic, men til emner, som ikke hører ind under de andre fora omkring skærme.
Af ekelund
#266683 Hej alle
Har et setup med onkyo tx-nr818 og Apple tv 4 samt Sony XE90 som køre hdmi cec , har også Xbox one og lidt andet koblet til men ikke mere der køre hdmi cec , når jeg slukker for Apple tv slukker det hele fint , men 10sek efter tænder min onkyo igen , er ved at blive sindsyg kan ikke finde ud af hvorfor det sker :s
Brugeravatar
Af bbplayer
#266691 Er det ikke bare at trække enheder ud fra tv, så ved du hvilken del aktiverer hvad, bagefter trækker du en del ud af onkyo og prøver dig frem.

Som M.Thomas forklarer, så er ATV måske stedet du skal prøve det først, og som beskrevet, direkte slå det fra.

Du finder vel synderen til sidst.
Af ekelund
#266706 Det var nemlig apple tv , godt nok mærkeligt der ikke er skrevet mere om det generelt.
Så Harmony fjernbetjeningen kan desværre ikke pakkes væk endnu
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#266707 Jeg oplever samme problem på begge mine ATV fra tid til anden. Det er lidt irriterende.

Jeg bruger dog nærmest udelukkende ATV og slet ikke TV-remoten, så CEC er ikke en option at slå fra hos mig.
Af ekelund
#266711 Dejligt at vide det ikke kun er mig , men håber der kommer en løsning engang ,
Men indtil da må det slåes fra på Apple tv.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#266713 Jeg oplever det ikke konsekvent, men dog ret ofte alligevel. Jeg kan ikke helt finde ud af hvor problemet opstår, men det er kommet med en af de senere opdateringer til ATV.
Af BudZa
#266726 Jeg har også oplevet det i en uges tid. Jeg gik ind og fjernede den fra min Home items - Altså der hvor jeg slukker mine Hue lamper. Så stoppede det.
Brugeravatar
Af nilsson
#266760 har også en onkoy--den gør lidt det samme, der er et fast mønster, når vi slukker tv og starter på fm. radio har vi omtalte tidsrum, før vi bliver koblet på tv-lyd. Så slår vi over på fm igen--et par minutter efter slukker radioen. Når vi så tænder igen, er der ikke mere. Før havde vi en Denon, den lavede det samme--tv-et er et samsung ks 8005-55 tommer. har også en shield på, men den er altid standby og ændrer ikke mønsteret, om den så er koblet fra. Derimod har jeg lagt mærke til et lille klik fra tv-et efter ca. 3 min. hvis vi venter efter det klik, laver radioen ikke det nummer
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#266776 Min bror har også lige skrevet og klaget over, at hans ATV tænder for det LG-TV jeg hentede til ham ved udsalgene hos Power/ElG i Lyngby sidste år. Det må jo være en bug i ATV.

Er der nogen der har fundet rapporter på nettet om problemet, som rækker ud over vores lille forum?
Af GodmotherTycoon
#266800 Det sker også efter sidste update med mit Apple TV 4K, Skideirriterende at ens B7 pludselig tænder midt om natten. Men dejligt at det ikke kun er mig, så bliver det sikkert snart løst.

Udover det bliver jeg mere og mere skuffet over Apple TV 4K. Den fjernbetjening er bare utrolig ringe, har haft Shield før og der satte jeg den bag skærmen uden problemer. Med ATV 4K har den problemer med forbindelsen hvis den ikke ligger 2-3 meter og i syne fra fjernbetjeningen, og det er bluetooth! Giver ingen mening at den virker så dårligt.

Og så er der Dolby Vision som indtil videre har været en stor skuffelse da en serie som Mindhunter slagtes med skiftende sortniveau. Jeg burde nok lave en seperat tråd om ATV 4K problemer og om andre har samme problemer.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#266807 For os der kører public beta kan vi eventuelt melde fejlen i Feedback app'en. Det har jeg en gang tidligere gjort ved en fejl og Apple svarede rent faktisk tilbage.

Mht. fjernbetjening så står min boks helt gemt af vejen bag en låge, men oplever ikke problemer med forbindelse. Når den skal skrue op og ned skal man dog pege på tv'et, da den her bruger IR. Kan det være forklaringen?
Af GodmotherTycoon
#266810 Min ligger på OLED "hylden" bag fjernsynet. Der må være et eller andet der forstyrrer signalet, selvom det ikke forstyrrede min nVidia Shield.

IR fungerer som det skal, jeg styrer også alt med ATV remoten hvilket inkluderer min Libratone Diva soundbar via IR.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#266811 Jeg oplever heller ikke problemer med min, gemt bag samme låge som Rasmus (vi har samme møbel) i godt 4 m afstand. I mit soveværelse er den gemt i et skab (dog lidt tættere på) og det giver heller ikke problemer.

Meld endelig problemet til Apple via feedback-menuen. Det er super irriterende, at den bare tænder TV'et af sig selv.

DV lader jo ikke til at være Apples skyld, men et FU fra Dolby, som har ramt bredt på alle enheder. Det synes jeg ikke er fair at klandre ATV for andres rod, men det betyder naturligvis ikke, at problemet bare skal ignoreres.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
GodmotherTycoon skrev:Min ligger på OLED "hylden" bag fjernsynet. Der må være et eller andet der forstyrrer signalet, selvom det ikke forstyrrede min nVidia Shield.

Det tror jeg godt kan være forklaringen. Der kan være frekvensstøj deromme, bl.a. fordi elektronikboksen på tv som regel ikke er særlig godt afskærmet.

Men anyways, mht. HDMI CEC problemet på Apple TV 4K, så får jeg lavet en rapport på det senere i dag.