Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#265979
Jeg er på nippet til at investere i et Sony 55XE8505, men det er vigtigt at tv'et kan drejes, så det vil jeg gerne have på plads inden.

Jeg kan se at min nuværende gulv stand, Vogel eff 1140, kun kan bruges op til et 45" tv hvilket er super ærgeligt da den har fungeret perfekt.

Derfor er jeg ude efter en anden løsning, men kan også se at der er rigtig mange løsninger som koster 2-3000 kr og så bliver det pludselig et noget dyrere tv.

Tv'et skal kunne drejes en 20 til måske 45 grader max. og kun til den ene side.
Jeg er åben for forslag på løsninger til dette - det være sig gulvstand, tvbord , bordstand eller evt et vægophæng (er dog ikke så begejstret for at det er en gasbetonvæg det så skal hænge på)
Det er vigtigt at det drejer rimeligt let, da jeg et andet sted i huset har et beslag fra Harald Nyborg og det er noget tungt at dreje.

Lad mig høre om I har nogle gode alternativer så det ikke løber op i 3000 kr :)
#265995
alindegaard skrev:...
Jeg kan se at min nuværende gulv stand, Vogel eff 1140, kun kan bruges op til et 45" tv hvilket er super ærgeligt da den har fungeret perfekt.
...
Kan det være, at din nuværende gulvstand er “fra dengang”, et tv-apparat på 40" vejede en del mere, end et 55" gør nu?
#266007
Ja det er den helt sikkert :) Det jeg har siddende på nu er et Panasonic TH-42PX80E som vejer ca. 26 kg :D og det sidder fuldstændigt stabilt.
Jeg er heller ikke så nervøs for om gulv standen vil kunne bære det - men nærmere om bredden på baren/ophænget bagpå passer på et 55" som er godt 20 cm breddere end mit nuværende og beslagene der skal skrues fast kan kun nå en bredde på 67,4 cm,
#266013
Super link :) jeg havde selv ledt efter hvilken vesa den var kompatibelt med uden held.
Jeg tror jeg prøver at se om ikke det kan lykkes med den gamle gulv stander - ellers må jeg afsted efter vægbeslag med gode plugs :)
Tusind tak for jeres gode hjælp :) :)