Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Hilfiger
#264381
Er det overhovedet muligt at gå ind på en Fibia boks og ændre wifi kanaler osv.

192.168.0.1 & 192.168.1.1 virker ikke

Noget andet mystisk er at den har 4 indgange til netværkskabel. Når jeg fx tilslutter 2 kabler så er det kun den ene som er aktivt. Eller hvis jeg tager kabel fra port 1 ud så er port 2 aktiv. Men ikke begge på samme tid.

Er dette en begrænsning eller hvad ?
Brugeravatar
Af bbplayer
#264404
Jeg har selv set en fibia boks, hvor port1 på fiberboks var passthrough, altså med offentlig ip, og port 2,3,4 med intern / net'd ip.

Så du må ikke bruge port 1, hvis du ikke sætter kabel direkte i en anden router, eller vil have flere maskiner på via dens interne system. Så bruger du 2-4 og lader fibia boksen tildele interne ip's til dine maskiner.

Og kik på din gateway på din pc med et kabel først, så kan du nok se og bekræfte hvad jeg skriver, måske ikke men du finder gateway ved at se din ip konfiguration, ikke ved at gætte på det.
Af Globulus
#264418
Adressen er formentlig 192.168.1.254.

Hvis der er tale om Icotera i6800 står der højt og larmende i manualen:

"LAN porte/Port 1, 2, 3 og 4: I disse 4 porte tilsluttes netværksudstyr, fx computer og TV bokse. Port 1 anvendes til internet. Port 2, 3 og 4 anvendes til TV."

og

"Forbindelse med kabel: Forbind et netværkskabel til port 1 og til en netværksport på din computer. Har du brug for flere kablede enheder, kan du evt. sætte en switch på."

Jeg bruger den ikke til TV så jeg spurgte dem selv i sin tid om det kunne laves om så jeg kunne undgå en switch, men det kunne ikke lade sig gøre. Eller måske ville de ikke ændre på det? Hvad problemet end var, så var resultatet det samme, så jeg satte en switch på.