Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af DanielPT
#263635
Hej alle.
Jeg har et LG C7 sammen med en Denon AVR1912. Der sidder en chromecast i min Denon.

Jeg bruger HDMI ARC fra tvet ned i min Denon og har slået CEC til på min forstærker så den slukker når jeg slukker tvet.

Men det som om min chromecast "Stopper" Vi bruger meget ramasjang lidt før spise tid og lidt senere.

Men så skal man ind i DR appen og vælge chromecasten og starte den igen.

Før mit LG C7 var det som om at min Denon ikke "lukkede" helt for mine chromecast så den fortsatte med at spille. Det var rart. Har i en gode ide til hvordan jeg kan få den til det?

Mvh Daniel og mange tak
Af PeterD
#263806
Har også rodet lidt med Googles dims som jeg undre mig over der ikke er en manual til...

Efter jeg har rodet med den så kopiere jeg mine opdagelser herind graven anden tråd..

Undrer mig over der ikke findes en manual for hvordan man sikrer en stabil og god stabil streaming når man køber en Chromecast..

Det kunne være..

Brug 5Ghz frem for 2,4 GHz.

Bedst hvis du har 300/300 Mbit forbindelse.

Sørg ikke for din tablet hvor der streames fra, går i dvale eller har for mange baggrundsapp. kørende.

Kan du ikke få lyd på stream. Vælg "Lyd:Digital" så sluk tv'et og tænd igen, så plejer det at dukke op.

Slå "delefunktion FRA.
Slå "Gæstmode" FRA
Slå "50 Hz HDMI tilstand" FRA

Vælg fuldbilled før du caster.

Og hvilken firmware er den nyeste og retter Google selv problemer/opdaterer og hvor ofte?

Det kunne være smart hvis Google installerede en Adblock i Chromecast så alt hvad man streamer var uden reklamer (Der er en del reklamer hvis man spejer/castet fra eksterne hjemmesider) og der findes mange spændende streaming apps. Bare søg på Google efter streaming og apk. Men kvaliteten
er nogle gange derefter og sjældent i HD.

Check evt. din router for hvilke kanaler der er bedst..Altså log ind og vælg typisk kanal 1,6 eller 11 fremfor Automatisk.

Og altså som det påpeges:

Lad ALDRIG streaming apps gå i strømsparemode! Check appindstillinger. Den skal bruge al den strøm den kan trække.

Når du streamer så prøv at lade streamer kører en 3-4 minutter så det bliver "varm" så plejer billedet så blive mere stabilt uden hakken.

Kom gerne med svar om det er noget der har forbedret din oplevelse af dingenoten.