Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Erdmann
#262978
Hej.
Jeg har et OLED LG B7 og tilsluttet Apple TV 4K og en Xbox One X, vil der være noget at hente kvalitetsmæssigt eller andet ved at opgradere til HDMI 2.1? Har lige nu det medfølgende HDMI fra Xbox i både Apple tv og Xbox.
Brugeravatar
Af bbplayer
#262980
Tror ikke din Apple og Xbox håndterer HDMI protokollen v 2.1 endnu, og de kabler du skal bruge, er endnu ikke ude i en certificeret version som er godkendt, der er dog billige kopi produkter som er uden godkendelse, som bl.a. apple proklamerer er ok, selvom Belkin selv ikke tør skrive det mere :)

Så træd varsomt, de nye Ultra HDMI kabler er ikke ude før Q1 næste år.
Brugeravatar
Af bjensen
#263198
Det eneste jeg kan se man får ud af HDMI 2.1 kablet lige nu: Du er sikker på dit kabel ihvertfald ikke er begrænsningen i de opløsninger osv. der kan vælges.
Jeg har selv spildt penge på diverse kabler som burde være rigeligt gode nok, men ikke gav mig 4K, 60Hz 4:2:2 .
Med Belkin HDMI 2.1 kablerne kørte det. Bevares andre kabler kunne nok også have fungeret men jeg blev træt af sætte ild til mine penge. :)