Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af DanielPT
#262694
Hej Alle.

Jeg får snart et LG C7 :)

Måske et dumt spørgsmål men skal lige høre.

Hvis jeg gerne vil bruge ARC imellem TV og Denon Avr1912 så skal der gå et HDMI fra tv mod reciver. Hvis jeg gerne vil have billede fra forstærker op på tvet (Da der sidder en chromecast i) Så skal jeg vel have et HDMI kabel der også går fra reciver (out) mod tvet?

Mvh Daniel og tak
Af DanielPT
#262710
Okay fedt så skal reciveren altid stå på tv som er ARC porten så kan den godt smide billede fra chromecast ud der? Eller hvordan ved forstærkeren at den nu skal bruge TV porten og ikke out? :)
Brugeravatar
Af bbplayer
#262729
Min sidder også i receiver, det er så smart at man kan få lyd igennem receiver, uden at købe Audiocast modellen :) Så den skal da sidde deri, og give en flere fordele.
Af Supergris
#262742
Det normale, og som regel smarteste, er, at bruge receiveren som samlingspunkt, hvor alle eksterne enheder tilsluttes, og så forbinde receiveren til tvét med ét HDMI-kabel...
Af DanielPT
#262743
Yes det også sådan jeg gør i dag Supergris men da mit nye tv er 4K og min forstærker kun HD så vil jeg gerne have min PS4, mediecenter osv direkte til tvet indtil der er $$ nok til en ny forstærker :)
Af Supergris
#262745
Ja, det kan godt være ret så irriterende, hvis man ikke følger med alle de nye teknologier, og køber ny receiver, hver gang, der kommer noget nyt. :(

Med hensyn til tv-lyd og ARC, behøver du dog ikke, at have det allernyeste af receivere! :)

Hvis du har nogle 4K-kilder, bliver du nødt til, at tilslutte dem direkte til tvét, hvis du vil udnytte det, som det er tiltænkt.
Så er der et problem med lyden, da hverken Toslink eller HDMI ARC, understøtter alle de nye lydformater.

Måske, det er tid til, at overveje et skift af din receiver?

4K, kan godt give hovedpine... :)
Af DanielPT
#262768
Ah jeg havde kigget forkert i manualen!

Det er HDMI out der har ARC så det perfekt!

Ja 4K kan godt give hovedpine.

Men jeg vil sige mine Denon er 6 år gammel og kostede 4400 kr det der sku ikke meget at sige til :)