Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af thomas.jørgensen
#262213
Hej alle sammen

I forbindelse med Black Friday fik jeg investeret i et ny TV og derved udskiftet den gamle, men hæderlige plasmaskærm (Panasonic TX-P42G10). En skærm som i øvrigt blev købt i 2009 efter varme anbefalinger herfra. Nu hedder det OLED og jeg er meget imponeret - det står super skarpt!

Jeg leder efter et ophæng og skriver for at undersøge om andre brugere har erfaringer med ophæng til en C7'er. Kravene er beskedne, da den bare skal hænge tættest muligt på væggen. Udtræksarm, tilt osv. er derfor ikke en nødvendighed. Jeg bruger følgende af de bagududvendte stik: Optisk- og netværkskabel.

Jeg har kigget på følgende ophæng:

VÆGBESLAG LP45-44T 32-55' (150 DKK)
https://www.harald-nyborg.dk/p11204/tv-beslag-lp45-44t

Slim TV vægbeslag (VESA 400x400) (199 DKK)
https://www.av-connection.dk/?PGr=6586

Vogels THIN 405 TV vægophæng, 26-55'' (548 DKK)
https://www.av-connection.dk/?PGr=10322

Jeg er i vildrede om et beslag til 150 i Harald Nyborg er tilstrækkelig eller man skal punge ud og gå efter Vogels. Det skal jo også hænge ordentligt. Hvad er jeres erfaringer?

Andre forslag til ophæng modtages med kyshånd.

P.s. Er der nogen som har fået DR TV eller HBO til at virke på WebOS? Jeg kan umiddelbart ikke finde appen og bruger p.t. en Chromecast Ultra i stedet.

p.p.s. Hvis nogen er interesseret i et Panasonic TX-P42G10, så skriv gerne :)
Af BR
#262214
Hej Thomas

Til mit 65 T B7 valgte jeg LG's eget skræddersyede beslag.
Det fylder kun 17 mm så vidt jeg husker, og er kun i den nederste tykkere del af skærmen - altså ikke synligt over, hvor skærmen kun er en " glasplade"
Det hedder OTW420B og Elgiganten skaffede det hjem på nogen få dage.
Pris 999 kr.
Alle pengene værd hvis du spørger mig.

Benny
Af Antaeus
#262220
Har du indtryk af at LG's eget skulle være bedre end de billigere løsninger.

Er der plads til 10 mm løsningen, hvis man skal have stik på bagpanel eller skal man så op i 25mm (her tænker jeg de noget billigere løsninger)?
Af MontørThomas
#262228
Det er ingen skam at købe i harald nyborg, men er det træk-ud-beslag- ville jeg nok fortrække vogels men fladt på væg ser jeg ingen problemer i...
Af BR
#262243
Antaeus, er ikke helt med på hvad du mener med 10mm og 25mm løsningen?
Kender ikke de billige beslag, men det her er som beskrevet ikke synligt over den tykke del af skærmen, og det er en fremragende kvalitet.
Desuden kan det trækkes ud når man monterer kabler, samt tiltes hvis det ønskes.

Benny
Af Antaeus
#262260
BR, har du stikkene sluttet til bagpanel eller siderne og hvor mange og hvilke stik?
Passer det perfekt og ser super ud?

Jeg mener vægafstand 10mm, dvs. at den hænger helt ind til væggen. Andre hænger længere fra.
Men så er der måske ikke plads til kabler. Er det jeres erfaring det ser bedre ud med kablerne sluttet til bagpanel frem for siderne?

Der kunne være rart at høre hvad folk har valgt og om det fungerer og ser godt ud.
Jeg tænker hvorfor give 999 kr. for et ophæng, hvis det til 199 kr. fungerer lige så godt.


Mine krav:
-hænge tæt ind til væggen
-være plads til kabler, hvor det ser bedst ud (bagpanel eller sider)
-se super godt ud (ophæng og kabler så skjult som muligt)
-være nemt at sætte op.
Af BR
#262265
Som skrevet ca 17mm fra væg, som også betyder at der lige er plads til kabler.
Bruger både side og bagud.
Det ene HDMI bagud er vinklet, lige som antenne og netkablet bagud.
HDMI 1 og 2 er på siden.
Der er plads til at alle kablet føres under ophænget ( skjult af skærmen ) sammen til midten hvor jeg fører dem ned.
Så ingen kabler eller ophæng er synlige i den frie plads bag "glasfladen"
Om man vægter pris eller funktion / etestik er jo individuelt.
For mig er det det originale det rigtige valg.

Benny
Af Antaeus
#262270
Jeg vægter klart æstetik først og herefter det andet.

Jeg er bare interesseret i om de andre løsninger til billigere penge kan gøre det lige så godt.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#262308
Min bror har sat sin B7'er på et Vogels Slim 205. Der er plads til stik bagved.